Ερευνα: Ενας στους δύο θα συνεχίσει τις online αγορές και μετά το άνοιγμα καταστημάτων

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis

    H πανδημία έχει εκτοξεύσει το ηλεκτρονικό εμπόριο με τις αγορές από απόσταση να ξεπερνούν κάθε προηγούμενο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την συμπεριφορά των online καταναλωτών, το 61% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος (Δεκέμβριος 2019).

    Υψηλά ποσοστά καταγράφονται σε δύο άλλες μεγάλες κατηγορίες online αγορών, συγκεκριμένα για τις online αγορές τροφίμων μέσω διαδικτύου σε ποσοστό 14% και των αγορών έτοιμου φαγητού-delivery σε ποσοστό 45%, αριθμοί πολλαπλάσιοι των μετρήσεων σε σχέση με το 2019.

    Τα ποσοστά ικανοποίησης από τις υπηρεσίες παράδοσης εξακολουθούν να είναι ένας πιθανώς ανασταλτικός παράγοντας για την περεταίρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών. Στη γενική ερώτηση σε σχέση με την ικανοποίηση από τις υπηρεσίες παράδοσης για όλα τα είδη μόλις το 38% δηλώνει πολύ ικανοποιημένο. Το 36% δηλώνει λίγο ικανοποιημένο και το 25% καθόλου ικανοποιημένο.

    Τα ποσοστά ικανοποίησης είναι πολύ υψηλά στις δύο άλλες κατηγορίες online αγορών (τρόφιμα και έτοιμο φαγητό-delivery), όπου κατά κανόνα την παράδοση την διαχειρίζονται οι εταιρείες με ίδια μέσα.

    Παρά το πρόβλημα αυτό η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου είναι έντονα ενισχυμένη. Η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου τον Δεκέμβριο του 2020 σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020, έχει αυξηθεί σημαντικά. Όλες οι κατηγορίες προϊόντων παρουσιάζουν αύξηση με σημαντικότερες τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, από 35% σε 46% και τα παιχνίδια και είδη δώρων από 12% σε 27%.

    Μάλιστα, ένας στους δύο (ποσοστό 49%) δηλώνει ότι θα συνεχίζει να αγοράζει μέσω διαδικτύου ακόμα και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων. Τα ποσοστά είναι εξίσου μεγάλα στην εξειδικευμένη αγορά των ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ και αυξημένα στην περίπτωση της αγοράς του έτοιμου φαγητού. Φαίνεται λοιπόν, ότι η αλλαγή που έχει επέλθει στις αγοραστικές συνήθειες θα διατηρηθεί σε ένα μεγάλο βαθμό και μετά την επίλυση του υγειονομικού προβλήματος.

    Η έρευνα έγινε τον Δεκέμβριο 2020 και συμμετείχαν 918 χρήστες του διαδικτύου μέσω online ερωτηματολογίου.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Nike και Puma δίνουν μάχη για την φανέλα της Μπαρτσελόνα – Στα 1,2 δισ για δεκαετές συμβόλαιο η προσφορά των Αμερικανών

    Nike και Puma δίνουν μάχη για να υπογράψουν συμβόλαιο με την Μπαρτσελόνα με...

    Πάσχα – Σκρέκας: Αρνί έως 10 ευρώ το κιλό στα σούπερ μάρκετ

    Στην εκπομπή «Στούντιο με Θέα» του ΑΝΤ1 ήταν καλεσμένος το πρωί...

    Η δολοφονία δυο πανεπιστημιακών στην Κρήτη το 1990

    Στις 27 Νοεμβρίου 1990 ολόκληρη η Ελλάδα, ιδιαίτερα όμως...

    Τι σημαίνει η αναβάθμιση από τη Standard & Poor’s σε θετικό outlook για το ελληνικό αξιόχρεο

    Σε μια κίνηση έκπληξη-για την Αθήνα, ο Οίκος S&P’s ξεπέρασε τον...