Ερευνα για τα σούπερ μάρκετ: Στα 10 δισ. ευρώ εκτοξεύτηκαν οι πωλήσεις – Τι αγοράζουν οι καταναλωτές (λίστα)

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Πάνω από 10 δισ. ευρώ οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε αξία το ενδεκάμηνο του 2024, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 10,876 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI), οι πωλήσεις σε όγκο είναι αυξημένες κατά 3,2% ενώ σημειώθηκε πτώση 0,1% στην τιμή ανά τεμάχιο.

    ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

    Σύμφωνα με τα στοιχεία, τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Συγκεκριμένα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε αξία το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2024, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl, διαμορφώθηκε στο 26,7% (μερίδιο σε αξία) από 26,3% το αντίστοιχο διάστημα του 2023 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 4,9%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 2,5%. Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 27,4% από 26,7% το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 20% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,7%.

    Αναφορικά με την ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, στην κατηγορία των τροφίμων το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε κατά 25,2%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 28,7% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 26,1%. Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε κατά 25,5% το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου.

    Σχετικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4,1%, Στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειώθηκε 0,4% και στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 0,5%. Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 3,3%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 3,4% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 1,9%.
    Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2024 τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία εμφανίζουν:
    • τα μη αλκοολούχα ποτά (6,9%)
    • τα αλκοολούχα ποτά (6,5%)
    • τα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,3%)
    • τα υλικά μαγειρικής (4,4%)
    • τα γαλακτοκομικά (4,2%)
    • τα σνακ (3,4%)
    • τα συσκευασμένα τρόφιμα (1,6%)
    • στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς (3%)
    DEAR SANTA – COFFEE ISLAND

    Μείωση σημειώθηκε στα προϊόντα ατομικής καθαριότητας (- 4,2%) αλλά και στα άλλα είδη νοικοκυριού (-1,1%) ενώ τα απορρυπαντικά και καθαριστικά παρέμειναν ακριβώς στα ίδια επίπεδα πωλήσεων.

    Τα ανερχόμενα σε πωλήσεις προϊόντα

    Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις σε τεμάχια σημειώθηκε αύξηση στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,5%) στα σνακ (0,2%), στα γαλακτοκομικά (6,8%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,4%), στα υλικά μαγειρικής (1,8%), στα μη αλκοολούχα ποτά (5,4%), στα αλκοολούχα ποτά (6,6%), στα προϊόντα ατομικής φροντίδας και υγιεινής (4,5%), στα προϊόντα ατομικής καθαριότητας (2,2%), στα απορρυπαντικά και καθαριστικά σπιτιού (3,2%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,7%).

    Η περιοχή της Κρήτης αναδεικνύεται η καλύτερη περιφερειακή αγορά της χώρας με ρυθμό ανάπτυξης 5,8%, ακολουθεί η Βόρειος Ελλάδα με ρυθμό ανάπτυξης 4,6%, η Πελοπόννησος με 3,7%, η Θεσσαλονίκη με 3%, η Κεντρική Ελλάδα και η Αττική με 2,4%.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΠΑΤΡΑ: Εκλεισε κεντρικότατο καφέ! ΦΩΤΟ

    Άλλη μία διακοπή λειτουργίας καταστήματος εστίασης στο κέντρο της...

    Καφές: Ερχονται ανατιμήσεις έως και 25% στα σούπερ μάρκετ

    Για σημαντικές αυξήσεις στις τιμές του καφέ στα ράφια των σούπερ μάρκετ, προειδοποιούν...

    ΑΑΔΕ: Κυνήγι για «εκτός δικτύου» POS και ταμειακές

    Αντιμέτωποι με πρόστιμα που κυμαίνονται από 5 έως 20 χιλιάδες ευρώ -και...

    Ο γύρος του κόσμου σε 9 μήνες με μία κρουαζιέρα

    Η κρουαζιέρα είναι μια μορφή τουρισμού που με τα...
    Best Shop