Σημαντικές αυξήσεις πωλήσεων της τάξης του 10,9% κατέγραψαν τα σουπερμάρκετ της χώρας την εβδομάδα πριν το Πάσχα, συγκριτικά με την Μεγάλη Εβδομάδα του 2020, όπου πάλι υπήρξε θετική τάση, αν και πιο συγκρατημένη στο +5,5%.
Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από τη νέα έρευνα αγοράς της εταιρείας Nielsen IQ για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων και τις πωλήσεις των λεγόμενων «ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων» – FMCGs όπως αποκαλούνται στη διεθνή ορολογία.
Πέρα από την αύξηση του τζίρου των σουπερμάρκετ η έρευνα δίνει και ποιοτικά στοιχεία, που σηματοδοτούν μια σταδιακή αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, σε σχέση με την εσωστρεφή αγορά της «καραντίνας». Ενα παράδειγμα είναι ότι τι ενώ το περσινό Πάσχα, που βιώσαμε σε συνθήκες λοκντάουν, τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων είχαν τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, φέτος παρά την απαγόρευση των διαδημοτικών μετακινήσεων, οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης σημειώθηκαν στην περιφέρεια, με την περιοχή της Πελοποννήσου να αναπτύσσεται κατά +18,3%, η Κεντρική Ελλάδα με +16,8% και η Κρήτη με +10,2%.
Η αύξηση των πωλήσεων προέρχεται κατά κύριο λόγο από την κατηγορία Τροφιμα-Ποτά και Φρέσκα-Επί ζυγίω προϊόντα, όπως ήταν αναμενόμενο λόγω της εορταστικής περιόδου. Ωστόσο επανεμφανίζονται δυναμικά κατηγορίες προϊόντων που είχαν πτωτική τάση, λόγω της παραμονής στο σπίτι. Ενδειξη εξωστρέφειας θεωρείται ότι ενώ πέρυσι το Πάσχα τα είδη ατομικής περιποίησης, όπως αποσμητικά, αφρόλουτρα, προϊοντα styling μαλλιών σημείωσαν διψήφια μείωση πωλήσεων (-15,4%, -15,3%, -48,6%), φέτος παρουσίασαν σημαντική αύξηση (+41,1%, +17,6%,+44,1%).
Αντίθετα, πτωτική πορεία ακολούθησαν οι βαφές μαλλιών, μετά το άνοιγμα των κομμωτηρίων, κι ενώ επί καραντίνας οι πωλήσεις τους είχαν εκτοξευθεί στο +75,4% φέτος το Πάσχα μειώθηκαν κατά -28,4%. Επιστροφή στην κανονικότητα σηματοδοτεί και η σχετική συγκράτηση των ειδών οικιακής καθαριότητας, σε σχέση πάντα με τη φρενίτιδα απολύμανσης του 2020 που εκτόξευσε τις πωλήσεις καθαριστικών σπιτιού και πατώματος κατά 39% και 23% αντίστοιχα.
Συνολικά το πρώτο τετράμηνο του 2021 η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου που αφορά καταστήματα άνω των 100 τ.μ, κινήθηκε θετικά σε αξία στο +2.1% σε σύγκριση με πέρυσι.