Έρευνα: Οι εργαζόμενοι με γνώσεις AI αμείβονται 28% περισσότερο ετησίως

    Ημερομηνία:

    Σε περίπτωση που αναζητάτε τρόπους για να αυξήσετε τον μισθό σας, υπάρχει μια δεξιότητα, που αξίζει να προσθέσετε άμεσα στο βιογραφικό σας και δεν είναι άλλη από την τεχνητή νοημοσύνη.

    Αυτό είναι ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα μιας νέας εκτενούς μελέτης από την Lightcast, εταιρεία ανάλυσης δεδομένων για την αγορά εργασίας, η οποία επεξεργάστηκε περισσότερες από 1,3 δισεκατομμύρια αγγελίες εργασίας για να αποτυπώσει τις αλλαγές που συντελούνται στον εργασιακό στίβο, λόγω της επίδρασης της AI.

    Το βασικό συμπέρασμα είναι δύσκολο να αγνοηθεί. Οι θέσεις εργασίας που απαιτούν γνώσεις AI προσφέρουν κατά μέσο όρο 28% υψηλότερες αμοιβές σε σύγκριση με εκείνες που δεν τις αναφέρουν. Το ποσοστό αυτό, δηλαδή ισοδυναμεί με σχεδόν 18.000 δολάρια παραπάνω τον χρόνο.

    Δεν είναι πλέον απλώς θέμα τεχνολογίας

    Για πολλά χρόνια, οι δεξιότητες που σχετίζονταν με την τεχνητή νοημοσύνη θεωρούνταν χρήσιμες μόνο για επαγγελματίες της πληροφορικής, όπως προγραμματιστές, μηχανικούς ή αναλυτές δεδομένων. Όλα όμως αυτά, αλλάζουν πλέον.

    Η Lightcast διαπίστωσε ότι το 51% των αγγελιών που ζητούν δεξιότητες AI το 2024 προέρχονται από κλάδους εκτός πληροφορικής και υπολογιστικών επιστημών. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ότι σε ορισμένες βιομηχανίες, οι ρόλοι που απαιτούν γνώσεις γενετικής AI έχουν αυξηθεί έως και 800% από το 2022.

    «Οι εταιρείες που συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν την τεχνητή νοημοσύνη ως μία εξειδικευμένη τεχνική δεξιότητα, σύντομα θα βρεθούν να ανταγωνίζονται για ταλέντο με οργανισμούς που έχουν ενσωματώσει τη γνώση AI σε ολόκληρο το ανθρώπινο δυναμικό τους», αναφέρει ο Κολ Νέιπερ, αντιπρόεδρος έρευνας και στρατηγικής στην Lightcast.

    «Το ίδιο ισχύει και για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Όσοι περιμένουν να δουν πρώτα τις επιπτώσεις της AI, θα χάσουν φοιτητές και χρηματοδότηση από προγράμματα που ήδη ενσωματώνουν τη γνώση τεχνητής νοημοσύνης, όχι ως υποκατάστατο άλλων δεξιοτήτων, αλλά ως συμπλήρωμά τους». Με λίγα λόγια, η εκμάθηση της τεχνητής νοημοσύνης καθίσταται πλέον απαραίτητη.

    Για να βοηθήσει εργοδότες και εκπαιδευτικά ιδρύματα να εστιάσουν σωστά, η Lightcast δημιούργησε ένα νέο αναλυτικό πλαίσιο με όνομα βγαλμένο από επιστημονική φαντασία AI Skills Disruption Matrix. Το σύστημα αυτό εξετάζει τρεις παραμέτρους για κάθε δεξιότητα:

    • Πόσο γρήγορα αυξάνεται η ζήτηση για αυτήν την δεξιότητα;
    • Πόσο πολύτιμη είναι στην ευρύτερη αγορά εργασίας;
    • Πόσο πιθανό είναι να «εκτοπιστεί» από την τεχνητή νοημοσύνη;

    Σύμφωνα με το Quartz, oι δεξιότητες κατηγοριοποιούνται σε τέσσερις ομάδες, σταθεροποιητές, διεκδικητές, επιταχυντές και διαταράκτες. Έτσι, εργοδότες και εργαζόμενοι μπορούν να αναγνωρίσουν πού πρέπει να επενδύσουν σε εκπαίδευση και ποιες δεξιότητες κινδυνεύουν περισσότερο να καταστούν παρωχημένες.

    Σύμφωνα με την έκθεση, οι τομείς με τη μεγαλύτερη μεταβολή ως προς τη ζήτηση για δεξιότητες τεχνητής νοημοσύνης είναι οι εξής:

    • Μάρκετινγκ και επικοινωνία: Το 8% των αγγελιών ζητά γνώσεις AI, με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στον χώρο του SEO.
    • Ανθρώπινο δυναμικό (HR): Συνολικά, σημειώθηκε η ταχύτερη ανάπτυξη, με αύξηση 66%, χάρη στην απόκτηση ταλέντων και στους ρόλους ανάλυσης.
    • Χρηματοοικονομικά: Αύξηση 40% καθώς οι ποσοτικοί ρόλοι υιοθετούν τη μηχανική μάθηση και την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη.
    • Έρευνα και επιστήμη: Ήδη σε προχωρημένο στάδιο ενσωμάτωσης, με σταθερή ζήτηση για υψηλού επιπέδου δεξιότητες.
    • Εκπαίδευση: Είναι ακόμα νωρίς, αλλά μια αύξηση 200% στις δεξιότητες παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης δείχνει μεγάλες αλλαγές στο μέλλον.

    Η AI δεν «αντικαθιστά» τους ανθρώπους

    Αν και τα τελευταία χρόνια η συζήτηση γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη επικεντρωνόταν στην απειλή της αντικατάστασης εργαζομένων, η συγκεκριμένη έκθεση εστιάζει περισσότερο στην αξία που προσδίδουν οι ανθρώπινες δεξιότητες σε συνδυασμό με τα εργαλεία AI.

    «Τα δημιουργικά εργαλεία που ενσωματώνουν AI δεν αντικαθιστούν τους ανθρώπους», σημειώνει ο Νέιπερ. «Αντιθέτως, κάνουν τους ανθρώπους καλύτερους στη δουλειά τους. Οι επιχειρήσεις που θα επικρατήσουν είναι εκείνες που επενδύουν στη διάχυση των δεξιοτήτων AI σε όλο το ανθρώπινο δυναμικό τους, όχι μόνο σε λίγους ειδικούς ρόλους».

    Το συμπέρασμα; Η τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται στο επίκεντρο του εργασιακού περιβάλλοντος. Και αν ένας ρόλος, ή μια επιχείρηση, δεν διαθέτει ακόμη αυτές τις δεξιότητες, τώρα είναι η στιγμή να καλύψει το χαμένο έδαφος.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Όσο πιο ακριβό το brand τόσο περισσότερο πουλάει στην Ελλάδα – Χρυσές δουλειές για τα luxury προϊόντα

    Ποιος είπε ότι η πολυτέλεια περνάει κρίση; Ισως σε...

    Εορταστικές εκδηλώσεις στο Βραχνί Καλαβρύτων από 11 έως 17 Αυγούστου 2025

    Ένα πλούσιο πρόγραμμα εορταστικών εκδηλώσεων έχει προγραμματιστεί στο γραφικό,...

    H Παναχαϊκή απέκτησε τον Βασίλη Τασσόπουλο

    Η Παναχαϊκή ανακοινώνει τη συμφωνία της με τον Βασίλη Τασσόπουλο, ο...