Υψηλή προτεραιότητα σε προορισμούς διάσημους για το φαγητό τους φαίνεται να δίνουν οι ταξιδιώτες, σύμφωνα με πρόσφατες σχετικές έρευνες.
Ιδιαίτερα οι Gen Z (όσοι έχουν γεννηθεί μεταξύ 1995 και 2009) και Gen Y ή Millennials, (όσοι έχουν γεννηθεί μεταξύ 1981 και 1994), κρατούν τα παγκόσμια «σκήπτρα» των διακοπών γαστρονομίας, καθώς σε ποσοστό 39%, οι ταξιδιωτικές τους αποφάσεις είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το Food & Beverage του προορισμού, όπως αποκαλύπτει η έρευνα Key Trends in Gastronomy Tourism 2024 της Globe Newswire.
Σύμφωνα με την έκθεση, η χώρα που υποδέχθηκε τους περισσότερους γαστρονομικούς ταξιδιώτες σε ποσοστό 71%, ήταν η Ινδονησία, ενώ η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού αναπτύσσεται ως κόμβος γαστρονομικού τουρισμού, όχι μόνο για την ανάπτυξη του τουρισμού στην περιοχή, αλλά και για την επικέντρωση στην ανάπτυξη βιώσιμου τουρισμού.
Στην αύξηση του γαστρονομικού τουρισμού συνηγορούν και οι αριθμοί, καθώς το 2023, το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς γαστρονομικού τουρισμού ανερχόταν σε 1,54 δισ. δολάρια, ενώ αναμένεται να καταγράψει σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 17,82% από το 2024 έως το 2029 και να αξίζει 4,12 δισ. δολάρια μέχρι το 2029, από 1,81 δισ. δολάρια το 2024.
Όσον αφορά στην ανάπτυξη των προορισμών, σύμφωνα με το travel.gr, η σημασία του γαστρονομικού τουρισμού είναι ένα δυνατό σημείο συζήτησης και διερεύνησης. Για παράδειγμα, γαστρονομικές δραστηριότητες όπως εκδηλώσεις και φεστιβάλ με θέμα το φαγητό και το ποτό, διαδρομές και μονοπάτια γαστρονομίας, επισκέψεις σε τοπικά εστιατόρια, εκπαίδευση και γευσιγνωσία, μουσεία και θεματικές εκθέσεις, εκδρομές σε αγροκτήματα και σε τοπικές αγορές, συμπαρασύρουν την ανάπτυξη τουριστικών υποδομών, τη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, τη δημιουργία θετικής εικόνας και ταυτότητας, αλλά και την προώθηση της δέσμευσης της κοινότητας. Συνεπώς τα οφέλη του γαστρονομικού τουρισμού, όπως η δημιουργία εσόδων, προσδιορίζονται ως σημαντικοί παράγοντες για την τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη.