Να πετάξουν μέχρι τέλος του μηνός τους φορολογικούς μηχανισμούς) που έχουν στο μαγαζί τους, καλούνται χιλιάδες επιχειρήσεις του χώρου της εστίασης. Και… για όποιον δεν κατάλαβε, από 1ης Αυγούστου πρέπει σχεδόν όλες οι ταβέρνες, εστιατόρια, ουζερί, μπυραρίες και όσα καταστήματα σερβίρουν γεύματα ή φαγητό σε τραπέζι, να εγκαταστήσουν άμεσα τις νέου τύπου μηχανισμούς ή, εναλλακτικά, να συνάψουν σύμβαση με Πάροχο Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης.
Αν και πολλοί ίσως χρειαστούν “λυσάρι” για να καταλάβουν τι ακριβώς τους ζητείται να κάνουν ή να επιλέξουν, αυτά είναι τα νέα ηλεκτρονικά συστήματα έκδοσης αποδείξεων και παραγγελιοληψίας που θα αντικαταστήσουν τις «κλασικές» ταμειακές μηχανές και τα συστήματα λήψης παραγγελιών των πελατών τους. Το χαρακτηριστικό τους είναι ότι, πλέον, «ό,τι παραγγελία γράφει, δεν ξεγράφει» μέχρι να βγει η τελική απόδειξη. Κάθε νέα παραγγελία που γίνεται καταγράφεται αυτόματα, ακόμα και αν τελικά αλλάξει. Αλλά σε τέτοια περίπτωση, καταγράφεται και παρακολουθείται και η ακύρωση ή επιστροφή που ζήτησε ο πελάτης.
Αιτία των μέτρων αυτών είναι το γνωστό «κόλπο» φοροδιαφυγής που παίζεται χρόνια τώρα με τα «ανοικτά τραπέζια» σε εστιατόρια και άλλα μαγαζιά: τα πρώτα πιάτα και τα ποτά έρχονται μεν στο τραπέζι συνοδευόμενα από αποδείξεις αλλά, όσο οι παρέες κάθονται και οι παραγγελίες συνεχίζονται, το γκαρσόνι «μαζεύει» από το τραπέζι τα άδεια πιάτα ή μπουκάλια και φέρνει τα επόμενα που έχουν ζητηθεί, χωρίς όμως να τα «κτυπήσει» στη μηχανή ή ακυρώνοντας κάποια από αυτά που έχουν χρεωθεί! Οι ακυρώσεις αυτές, είτε νόμιμες είτε “εκ του πονηρού”, δεν διαβιβάζονταν και δεν τις έβλεπε η εφορία.
Στο «έργο» αυτό, συμπρωταγωνιστούν κάποιες φορές και πελάτες ή «φίλοι» του μαγαζιού, ποντάροντας πως θα έχουν «σκόντο», «κέρασμα» ή «μισή απόδειξη» από το κατάστημα.