Eurostat: Τι ψωνίζουν οι Ελληνες από το Διαδίκτυο -Οι 7 βασικοί τομείς

    Ημερομηνία:

    Με γοργούς ρυθμούς αναπτύσσεται στην Ευρώπη ο κλάδος των αγορών στο διαδίκτυο, σύμφωνα με την Eurostat. Η Ελλάδα προσεγγίζει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ξεπερνώντας χώρες όπως η Αυστρία και η Ιταλία.

    Πανευρωπαϊκά, το 2024 το 77% των χρηστών του διαδικτύου αγόρασε ή παρήγγειλε αγαθά και υπηρεσίες για προσωπική χρήση online τους προηγούμενους 12 μήνες. Πίσω στο 2014, το αντίστοιχο ήταν 59%, σημειώνοντας άνοδο 17 ποσοστιαίων μονάδων.

    Τα υψηλότερα ποσοστά χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποίησαν online αγορές το 2024 ήταν στην Ιρλανδία (96%), στην Ολλανδία (94%) και στη Δανία (91%). Αντίθετα, η Βουλγαρία είχε το χαμηλότερο μερίδιο με 57%, ακολουθούμενη από την Ιταλία και τη Ρουμανία, με 60%. Είναι εντυπωσιακό ότι ακόμα και οι χώρες που βρίσκονται στον πάτο της σχετικής κατάταξης έχουν φτάσει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 2014.

    Από το 2014 έως το 2024, σημαντική ανάπτυξη των online αγορών παρατηρήθηκε στη Ρουμανία (+43 π.μ., από 17% σε 60%), στην Ουγγαρία (+37 π.μ., 42% σε 79%) και στη Λιθουανία (+36 π.μ., 36% σε 72%).

    Κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο η Ελλάδα
    Στον τομέα των αγορών μέσω διαδικτύου, η Eurostat μέτρησε σημαντική ανάπτυξη για την Ελλάδα. Το 2014 το ποσοστό των εν Ελλάδι χρηστών του διαδικτύου που ψώνιζαν online ήταν 4 στους 10 (39,88%), με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο τότε να διαμορφώνεται σε 59,32%, η Ελλάδα απείχε δηλαδή 20 ποσοστιαίες μονάδες.

    Δέκα χρόνια μετά το ποσοστό των ανθρώπων που κάνουν ψώνια στο διαδίκτυο στην Ελλάδα έχει ανέβει στο 74,66%, πολύ κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο που είναι 76,58%. Η αύξηση δηλαδή είναι 35 ποσοστιαίες μονάδες και συνιστά σχεδόν διπλασιασμό του ποσοστού των χρηστών του διαδικτύου που έχουν εξοικειωθεί με τις online αγορές.

    Το ποσοστό αυτό φέρνει την Ελλάδα στην 15η θέση στην Ευρώπη των 27, πάνω από χώρες με ανεπτυγμένη οικονομία όπως η Αυστρία, η Ισπανία και η Ιταλία.

    Μπορείτε να δείτε όλα τα σχετικά στοιχεία για το 2024 εδώ και για το 2014 εδώ.

    Ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ με διαφορά στην πρώτη θέση των ειδών
    Μάλλον αναμενόμενη ήταν η «πρωτιά» που μέτρησε η Eurostat όσον αφορά στην κατάταξη των ειδών-υπηρεσιών που αγοράζουν οι Ευρωπαίοι online. Έτσι το 2024 45% των χρηστών του διαδικτύου αγόρασαν ρούχα (συμπεριλαμβανομένων των αθλητικών), παπούτσια κι αξεσουάρ.

    Δεύτερη κατηγορία με αρκετά μικρότερο ποσοστό είναι τα delivery φαγητού κι υπηρεσίες catering με 21,14% και τρίτη τα κοσμήματα, καλλυντικά και προϊόντα ευζωίας με 20,09%.

    Ακολουθούν έπιπλα και είδη σπιτιού με 19,22%, αθλητικά είδη (εκτός ρούχων) με 16,45%, βιβλία και περιοδικά με 15,68% και φάρμακα ή συμπληρώματα διατροφής με 15,58%.

     

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Μητσοτάκης από Σύνοδο Κορυφής: Θετικό ότι η αμυντική θεώρηση της Ευρώπης εκτείνεται σε 360 μοίρες όπως ζητούσε η Ελλάδα

    Στα ζητήματα της αμυντικής θωράκισης της Ευρώπης, των ευρωπαϊκών...

    Πώς δρούσε το κύκλωμα με τις παράνομες επιδοτήσεις από τον ΟΠΕΚΕΠΕ – 36 συλλήψεις- Δεσμεύτηκαν 29 τραπεζικοί λογαριασμοί

    Σε τουλάχιστον 5 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι ανέρχεται η ζημιά που προκλήθηκε...

    Γιατί τα σκυλιά στην Ιαπωνία ζουν περισσότερο

    Ενώ η μέση διάρκεια ζωής των σκύλων σε πολλές...