Την ώρα που έχει «ανάψει» η κόντρα της κυβέρνησης με τις τράπεζες για να προσφέρουν περισσότερες ρυθμίσεις χρεών, το υπουργείο Οικονομικών ανοίγει…«παράθυρο» μέσω υπολογιστή για διευκολύνει περισσότερους να ενταχθούν στον Εξωδικαστικό και τις λύσεις που προσφέρει η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.
Με απόφαση Σταϊκούρα – Πιερρακάκη δημιουργείται μία νέα ψηφιακή πλατφόρμα ραντεβού για την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση και παροχή πληροφόρησης από την ΕΓΔΙΧ, η οποία θα επιτρέψει σε περισσότερους οφειλέτες από όλη την Ελλάδα να έχουν πρόσβαση στα «εργαλεία» ρύθμισης των οφειλών τους. Επιπλέον βοηθά και όσους έχουν ξεκινήσει αίτηση αλλά «σκάλωσαν» ή έμειναν στη μέση και δεν ξέρουν πώς να κινηθούν στα τελευταία βήματα.
Η νέα πλατφόρμα «myEGDIX.live.gov.gr», θα παρέχει σε ενδιαφερόμενους τη δυνατότητα απομακρυσμένης πληροφόρησης από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Φορέα, χωρίς μετακινήσεις και ταλαιπωρίες –αλλά και χωρίς τον φόβο «μην μας δει κανείς και μη μαθευτεί στην αγορά».
Στην πλατφόρμα «myEGDIX.live.gov.gr», θα μπορεί να συνδέεται εύκολα με κωδικούς TAXISnet, είτε ο άμεσα ενδιαφερόμενος είτε ο οποιοσδήποτε εκπρόσωπός του (λογιστής, δικηγόρος, γραφεία ή εταιρίες συμβούλων κλπ).
«Live streaming» λύσεις για ρυθμίσεις
Στη συνέχεια ο ενδιαφερόμενος θα κλείνει ραντεβού επιλέγοντας συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας που υπάρχει στην πλατφόρμα, προκειμένου συνομιλήσει εξατομικευμένα με στελέχη της Ειδικής Γραμματείας Ιδιωτικού χρέους για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, με έναν από τους παρακάτω τρόπους:
- θα επιλέγει αν θέλει η συζήτηση να γίνει μέσω τηλεδιάσκεψης (videoconference), ή προτιμά απλή τηλεφωνική επικοινωνία.
- στην περίπτωση που επιλέξει εξυπηρέτηση μέσω τηλεδιάσκεψης, απαιτείται να έχει διαθέσιμο υπολογιστή/laptop ή smartphone ή tablet με ενεργοποιημένη κάμερα και μικρόφωνο. Η οπτική και ακουστική επαφή μεταξύ του ενδιαφερόμενου και του αρμόδιου υπαλλήλου του Φορέα είναι απαραίτητη, προκειμένου να επιδείξει στην κάμερα τα απαραίτητα στοιχεία ταυτοποίησής του και την εξακρίβωση ταυτοπροσωπίας από τον αρμόδιο υπάλληλο. Μετά το πέρας της ταυτοποίησης όμως, η τηλεδιάσκεψη δύναται να συνεχιστεί και μόνο με ήχο, χωρίς εικόνα.
- ο αιτών μπορεί να δημιουργήσει ραντεβού και για λογαριασμό άλλου προσώπου. Οφείλει όμως να καταχωρίσει τα στοιχεία του προσώπου που θα λάβει μέρος στην τηλεδιάσκεψη ή στην τηλεφωνική επικοινωνία. Αν δεν εμφανισθεί το πρόσωπο για λογαριασμό του οποίου έχει δημιουργηθεί το ραντεβού, η συνδιάλεξη ακυρώνεται.
- η συνδιάλεξη μπορεί να μετατραπεί σε τηλεδιάσκεψη και με ταυτόχρονη συμμετοχή τρίτου προσώπου (πχ δικηγόρου ή συμβούλου κλπ) εφόσον επιλεγεί η βιντεοκλήση. Στην περίπτωση αυτή το τρίτο πρόσωπο θα λάβει τον ειδικό σύνδεσμο (link) της τηλεδιάσκεψης προκειμένου να συνδεθεί και αυτός.
Προσοχή: κατά τον ορισμό του ραντεβού, θα ζητηθεί προαιρετικά και μια συνοπτική περιγραφή του αιτήματος ή προβλήματος, για καλύτερη εξυπηρέτηση από την υπηρεσία.
Πλησιάζοντας η ημέρα του προγραμματισμένου ραντεβού, αποστέλλεται εκ νέου μήνυμα υπενθύμισης, 24 ώρες, 2 ώρες καθώς και 30 λεπτά πριν την έναρξή του, στην ηλεκτρονική διεύθυνση του αιτούντος.
Στην περίπτωση που ζητηθεί η συνδιάλεξη να τελεστεί τηλεφωνικά, ο υπάλληλος της ΕΓΔΙΧ επιβεβαιώνει τα στοιχεία του ενδιαφερόμενου, όπως αυτά έχουν δηλωθεί κατά την κράτηση του ραντεβού.
Τι μπορεί να ζητήσει ο οφειλέτης
Μέσω της υπηρεσίας «myEGDIX.live.gov.gr» παρέχονται:
1. πληροφορίες σχετικά με τις ενέργειες που συνίστανται ή απαιτούνται να κάνουν, κατά τη συμπλήρωση της αίτησης, ή την οριστική υποβολή της κλπ.
2. δυνατότητα επιπλέον πληροφόρησης σχετικά με εξειδικευμένα ζητήματα (νομικά, οικονομικά ή τεχνικά) σε σχέση με όλες τις ηλεκτρονικές εφαρμογές και πλατφόρμες που διαχειρίζεται ο Φορέας.
Υπάλληλος του τμήματος Τηλεφωνικής Υποστήριξης της Διεύθυνσης Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών του Φορέα δύναται να προγραμματίσει ραντεβού, μέσω της ειδικής πλατφόρμας για λογαριασμό των ενδιαφερόμενων, με υπάλληλο του Φορέα ή με εμπειρογνώμονα νομικών ή/και οικονομικών θεμάτων, εφόσον έχει διαπιστωθεί η σχετική ανάγκη.
Τα προσωπικά δεδομένα που υποβάλλονται κατά την κράτηση του ραντεβού, διαγράφονται έξι μήνες μετά.
Σε καμία περίπτωση δεν διενεργείται καταγραφή ή αποθήκευση της εικόνας, του ήχου ή άλλων δεδομένων που λαμβάνονται κατά την τηλεδιάσκεψη ή το τηλεφωνικό ραντεβού.