Μπορεί το 2026 να έχει συνδεθεί κυρίως με τις μεγάλες αλλαγές στις PU. Τα μονοθέσια θα διαθέτουν μόνο τον έναν από τους δύο ηλεκτροκινητήρες (MGU-K) ο οποίος θα πρέπει να παράγει το 50% της συνολικής ισχύος.
Έτσι η επιτροπή της FIA που ήταν επιφορτισμένη με την κατάρτιση των νέων τεχνικών κανονισμών -υπό την καθοδήγηση του δικού μας Νικόλα Τομπάζη– κατέληξε στην τελική τους μορφή έπειτα από πολλή σκέψη και δουλειά.
Πλέον η σκυτάλη περνάει στα σχεδιαστικά τμήματα των ομάδων τα οποία θα ξεκινήσουν ήδη από φέτος την προετοιμασία για το 2026.
Βασική επιδίωξη των νέων κανονισμών είναι τα μονοθέσια να γίνουν ελαφρύτερα και πιο ευέλικτα. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της FIA το βάρος των νέων μονοθέσιων θα είναι μειωμένο κατά 30 χιλιόγραμμα σε σχέση με τα σημερινά. Σε αυτό θα βοηθήσουν η συρρίκνωση του μεταξονίου κατά 200 χιλιοστά και του μετατροχίου κατά 100 χιλιοστά.
Μια άλλη σημαντική εξέλιξη είναι η θέσπιση των ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων. Το DRS καταργείται αλλά οι κλίσεις των εμπρός και πίσω πτερυγίων θα αλλάζουν αναλόγως του εάν το μονοθέσιο βρίσκεται σε ευθεία ή σε στροφή. Το συγκεκριμένο mode θα ελέγχεται από τον οδηγό.
Η ομοσπονδία θα μειώσει το φαινόμενο ground effect στα νέα μονοθέσια χάρη στα μαθήματα της γενιάς του 2022. Το μέγιστο επιτρεπτό πλάτος του πατώματος θα μειωθεί κατά 150 χιλιοστά. Όλες οι παραπάνω αλλαγές σε συνδυασμό με την σμίκρυνση των πτερύγων και την κατάργηση της beam wing (του πτερυγίου κάτω από την πίσω πτέρυγα) θα συμβάλουν στην μείωση της συνολικής παραγόμενης κάθετης δύναμης κατά 30% σύμφωνα με την FIA.
Παράλληλα, όμως, και η οπισθέλκουσα θα μειωθεί κατά 55%. Οι άνθρωποι της FIA ευελπιστούν ότι έτσι θα διευκολυνθούν τα προσπεράσματα αλλά και το να μπορεί το ένα μονοθέσιο να ακολουθεί το άλλο για πολλούς γύρους. Τέλος οι ζάντες 18 ιντσών διατηρούνται αν και το μέγεθος των ελαστικών θα μειωθεί. Οι κανονισμοί του 2026 θα επικυρωθούν και επίσημα σε συνεδρίαση του συμβουλίου παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού της FIA, στις 28 Ιουνίου.