Στο TikTok, το DILF δεν είναι απλώς το γνωστό ακρωνύμιο· είναι και “Dad I’d Like to Fashion”. Ο Πέδρο Πασκάλ είναι ο απόλυτος daddy ηγέτης. Δεν ακολουθεί τη μόδα, τη δημιουργεί. Σακάκια που πέφτουν χαλαρά, γυαλιά statement και εκείνο το γλυκό-απόμακρο βλέμμα που λέει «είμαι cool, δεν προσπαθώ καν». Στο κόκκινο χαλί ή στην έξοδο για καφέ, μοιάζει πάντα έτοιμος για editorial.

Σε πρόσφατο roundtable του “The Hollywood Reporter” με τον Κίραν Κάλκιν, τον Τζεφ Μπρίτζες και άλλους, ο Πασκάλ ρωτήθηκε για το «daddy» status του και αν διασκεδάζει με όλο αυτό. Η απάντησή του ήταν πιο ανθρώπινη από το αναμενόμενο: «Ναι, το διασκεδάζω», είπε. «Αλλά νομίζω ότι έχει να κάνει με τους ρόλους. Ο ρόλος στο The Mandalorian είναι κυριολεκτικά daddy για τον Μπέιμπι Γκρόγκου. Ο Τζόελ είναι daddy για την Έλι. Είναι daddy parts. Αυτό είναι».
Το daddy effect στα social media
Ο DILF δεν είναι meme, είναι ρεύμα. Στο Instagram, οι φωτογραφίες του Πασκάλ γεμίζουν σχόλια τύπου “Zaddy mode: unlocked”, “Παίξε μας Mandalorian χωρίς στολή”. Στο TikTok, το #HotDadEnergy μετράει πάνω από 400 εκατομμύρια προβολές. Τα memes μπλέκονται με πραγματική έμπνευση: βίντεο με 50ρηδες που εξηγούν πώς ντύνονται, μαθαίνουν skincare ή απλώς πίνουν έναν καφέ σαν να είναι σκηνή από ευρωπαϊκό arthouse.
Πίσω απ’ το hype, όμως, υπάρχει ένα βαθύτερο ρεύμα: η αποδοχή του χρόνου. Όλο και περισσότεροι άντρες νιώθουν ότι μπορούν να είναι stylish χωρίς να παριστάνουν τους νεότερους. Οι πλατφόρμες βοηθούν: το body positivity επεκτείνεται και στους άνδρες. Το “dad bod” από αυτοσαρκασμός έγινε statement. Και τώρα, το daddy look γίνεται πολιτιστικό σύμβολο.

Οι Κάννες και το νέο σεξαπίλ
Φέτος, στο 77ο Φεστιβάλ των Καννών, κάτι άλλαξε στο κόκκινο χαλί. Οι πιο σέξι παρουσίες δεν ήταν οι 20άρηδες με γραμμωμένα μπράτσα, αλλά άνδρες άνω των 45 που έμοιαζαν να βγήκαν από ιταλική διαφήμιση για vermouth. Βενσάν Κασέλ, Γκάρι Όλντμαν, όλοι τους ενσάρκωναν την ιδέα ότι η γοητεία δεν έχει ηλικία αλλά ιστορία. Ανοιχτά πουκάμισα, λινά σακάκια, μάτια που χαμογελούν λίγο πιο πολύ απ’ το στόμα. Το περιοδικό Vogue σημείωσε ότι το “new sexy” δεν έχει να κάνει με επιτηδευμένα looks, αλλά με «την άνεση και τον έλεγχο του εαυτού που κουβαλά ένας άντρας που έχει ζήσει».
Σύμφωνα με άρθρο του The Guardian, η στροφή του Hollywood στους «ώριμους leading men» δεν είναι τυχαία. Οι θεατές ταυτίζονται πιο πολύ με αληθινούς χαρακτήρες -όχι με απρόσωπα εξώφυλλα. Και η μόδα ακολουθεί. Μάλιστα, έρευνα του Fashion & Aging Institute (2023) δείχνει ότι το 61% των αντρών άνω των 40 δηλώνει πλέον μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση με το στυλ του σε σχέση με όταν ήταν 25. Η daddy αισθητική δεν είναι απλώς cool. Είναι ενδυναμωτική.




Η νέα daddy αισθητική δεν αφορά μόνο τα ρούχα. Είναι μια ήσυχη επανάσταση απέναντι στην εμμονή με τη νεότητα και την τελειότητα. Είναι ένα “αρνούμαι να παίζω το παιχνίδι σου” προς μια βιομηχανία που για χρόνια φώναζε: “Μόνο οι νέοι αξίζουν”. Η πρόσφατη φωτογράφιση του Μπραντ Πιτ, στο περιοδικό GQ, ίσως είναι η πιο αντιπροσωπευτική απάντηση. Η κάθε ρυτίδα, η κάθε απόχρωση στο μαλλί, η κάθε γραμμή σε ένα πρόσωπο δεν είναι μειονέκτημα. Είναι εμπειρία, είναι αφήγηση, είναι βάθος. Και όταν αυτό συνοδεύεται από στυλ και αυτογνωσία, τότε η γοητεία εκτοξεύεται. Σε έναν κόσμο γεμάτο φίλτρα, το πιο σέξι πράγμα είναι το αληθινό.
Ο daddy δεν ντύνεται για να εντυπωσιάσει, ούτε τελικά επιδιώκει να γίνει dandy. Ντύνεται όπως ζει: με σιγουριά, με χαρακτήρα, και με τη χαλαρή κομψότητα κάποιου που έχει καταλάβει τι αξίζει και τι όχι. Και αυτή η συνειδητοποίηση; Είναι το πιο ισχυρό αξεσουάρ που μπορεί να φορέσει.
Οι μπροστάρηδες και το στυλ τους
Ο Πέδρο Πασκάλ είναι πιο «οικείος» και από κουβέρτα στο καναπέ παρέα με Netflix τον χειμώνα, ο Τζεφ Γκόλντμπλουμ μοιάζει να διδάσκει στυλ στο MIT, ενώ ο Τζορτζ Κλούνεϊ είναι ο παππούς όλων των daddies, με την καλύτερη έννοια. Ο Ίντρις Έλμπα αποπνέει αβίαστο cool, και ο Όσκαρ Άιζακ είναι, κυριολεκτικά, κασμίρι σε ανθρώπινη μορφή.
Το Dad Look είναι το αντι-Instagram στυλ. Δεν είναι στημένο, δεν φωνάζει “προσπαθώ” και αποπνέει σιγουριά. Πώς; Με λινά πουκάμισα, συνήθως τσαλακωμένα και περήφανα γι’ αυτό, σακάκια με χαλαρούς ώμους, loafers χωρίς κάλτσες -γιατί ο daddy δεν ιδρώνει ποτέ- γυαλιά αεροπόρου ή ’70s τετράγωνα και, φυσικά, άρωμα: ξύλο, καπνός και εμπειρία.


Το σωστό άρωμα είναι σιωπηλή δήλωση
Δεν φωνάζει, απλώς μένει. Οι daddies επιλέγουν αρώματα με χαρακτήρα, βάθος και διάρκεια, όπως το Clean Suede από την Etat Libre d’Orange -δέρμα και καθαρότητα με ραφιναρισμένο edge. Το Les Bras de Morphée της Hellenist Paris -μια πουδρένια, αισθησιακή σύνθεση από τη Suzy Le Helley (22% fragrance concentration) με άμπερ και μυστήριο.
Άλλες επιλογές περιλαμβάνουν το Creed Aventus -φρουτώδες αλλά ισχυρό, για όσους θέλουν να γράψουν ιστορία-, το unisex αλλά cult Santal 33 της Le Labo, το Jazz Club της Maison Margiela -σαν να μπήκες σε μπαρ με δερμάτινο καναπέ και ουίσκι στο ποτήρι- και το Fortuitous Finley από την Penhaligon’s Portrait Collection -βρετανικό, παράδοξα κομψό και με νότες που αφήνουν υπογραφή.