Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2022: Τι θα δούμε στην Επίδαυρο

    Ημερομηνία:

    Το μεγαλύτερο φεστιβάλ της χώρας ανακοίνωσε το πρόγραμμά του.

    Αρχαίο θέατρο ΕπιδαύρουΏρα έναρξης παραστάσεων 21:00
    Όλες οι παραστάσεις με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

    Διεθνής συμπαραγωγή/Παγκόσμια πρεμιέρα
    1 & 2 Ιουλίου
    Schauspielhaus Bochum – Johan Simons
    Άλκηστη του Ευριπίδη

    Ένα αλλόκοτο έργο: μια γυναίκα θυσιάζει τη ζωή της για να σώσει τη ζωή του ετοιμοθάνατου άντρα της. Θρήνοι, διαπραγματεύσεις, διαφωνίες· ποιος δεν φοβάται να πεθάνει, ποιος δικαιούται περισσότερο να ζήσει. Εντέλει, ο Ηρακλής κατεβαίνει στον Άδη για να φέρει πίσω την Άλκηστη, μόνο που τώρα η ηρωίδα είναι μια ξένη για την οικογένειά της.

    Η μετάκληση στην Επίδαυρο του ιδρυτή του διάσημου Theater Hollandia (1985) και από τους πρωτεργάτες της ευρωπαϊκής θεατρικής πρωτοπορίας, Ολλανδού Γιόχαν Σίμονς είναι γεγονός διεθνούς εμβέλειας. Ο Σίμονς, που επισκέφθηκε πρώτη φορά το Φεστιβάλ το 2002 με τις Βάκχες του Ευριπίδη και επανήλθε το 2009 με το Καζιμίρ και Καρολίνα του Χόρβατ σε συν-σκηνοθεσία με τον συνεργάτη του Paul Koek, είναι γνωστός για τη μουσική προσέγγισή του στα κείμενα και την εντυπωσιακά μινιμαλιστική αισθητική του. Στο νέο αυτό έργο επιχειρεί μια σύγχρονη μεταγραφή της Άλκηστης με όχημα τη μουσική της ομώνυμης όπερας του Γκλουκ, τοποθετώντας τέσσερις τραγουδιστές και ένα εκκλησιαστικό όργανο στη θέση του Χορού.

    Σκηνοθεσία Johan Simons • Σκηνικά Johannes Schütz • Κοστούμια Greta Goiris • Δραματουργία Susanne Winnacker • Παίζουν Anne Rietmeijer, Steven Scharf, Elsie de Brauw, Pierre Bokma, Stefan Hunstein, Victor IJdens. Συμπαραγωγή Schauspielhaus Bochum – Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

    Πρεμιέρα
    8 & 9 Ιουλίου
    Εθνικό Θέατρο – Γιάννης Καλαβριανός
    Μήδεια του Μποστ

    Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει ένα έργο-σταθμό της νεοελληνικής δραματουργίας για πρώτη φορά στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Καλαβριανού. Γραμμένη το 1993 σε δεκαπεντασύλλαβο, η Μήδεια, του Μέντη Μποσταντζόγλου ή Μποστ, με τη χαρακτηριστική σκωπτική μαεστρία του δημιουργού της, είναι μια εκρηκτική παρωδία για τη σύγχρονη πραγματικότητα αυτής της χώρας. Εδώ, η τραγική ηρωίδα σκοτώνει τα παιδιά της όχι από ερωτική ζήλεια, αλλά από απογοήτευση για τις κακές μαθησιακές επιδόσεις και τον άσωτο βίο τους. Ο πολυσχιδής Μποστ κεντάει με παιγνιώδη και κωμικό τρόπο πάνω στο αρχαίο δράμα για να «επικρίνει τους επικριτάς, να προβληματίσει τους κριτάς και να ελευθερώσει τους θεατάς».

    Σκηνοθεσία Γιάννης Καλαβριανός • Σκηνικά Εύα Μανιδάκη • Κοστούμια Βάνα Γιαννούλα • Μουσική Θοδωρής Οικονόμου • Χορογράφος Μαριάννα Καβαλλιεράτου • Φωτιστής Νίκος Βλασόπουλος • Βοηθός σκηνοθέτη Κέλλυ Παπαδοπούλου • Δραματολόγος παράστασης Εύα Σαραγά • Βοηθός σκηνογράφου Κατερίνα Βλάχμπεη • Βοηθός ενδυματολόγου Αλέξανδρος Γαρνάβος • Παίζουν (αλφαβητικά) Γιώργος Γλάστρας, Θανάσης Δήμου, Άνδρη Θεοδότου, Στέλιος Ιακωβίδης, Σύρμω Κεκέ, Μαρία Κοσκινά, Σταύρος Σβήγκος, Γαλήνη Χατζηπασχάλη • Χορός Μαρία Κωνσταντά, Ειρήνη Μακρή, Λυγερή Μητροπούλου, Ελπίδα Νικολάου, Κατερίνα Πατσιάνη, Ματίνα Περγιουδάκη, Μαριάμ Ρουχάτζε, Θεοδοσία Σαββάκη, Νιόβη Χαραλάμπους

    Πρεμιέρα
    15 & 16 Ιουλίου, Επίδαυρος // 30 & 31 Ιουλίου, Ελευσίνα
    Δημήτρης Καραντζάς
    Πέρσες του Αισχύλου

    Οι Πέρσες ως τραγωδία της ανθρωπότητας, ως μικροσύστημα που αντανακλά ζητήματα ύπαρξης και συνύπαρξης, άλυτα ανά τους αιώνες. Στελεχωμένη από μια πλειάδα εξαιρετικών ηθοποιών, η παράσταση του Δημήτρη Καραντζά θέτει κρίσιμα ερωτήματα για το τι συνιστά «κοινωνία» και τι ισότιμη συμπερίληψη όλων των πολιτών, τι σημαίνει η επίμονη προσκόλληση στην εξουσία και η ανάγκη της πίστης σ’ έναν οδηγό, άνθρωπο ή θεό, σε έναν συντετριμμένο κόσμο.

    Το κοίλον και η ορχήστρα ενώνονται για να «συμμετάσχουν» σε μια κοινή συζήτηση για την ήττα, τη δυσκολία της παραδοχής της και την αμηχανία της συνέχειας, με τη συμμετοχή εθελοντών που εισέρχονται σταδιακά στον χώρο αναζητώντας το νήμα της ύπαρξής τους μετά την καταστροφή, σαν αντικατοπτρισμός της παρούσας, ιστορικής συγκυρίας.

    Μετάφραση Παναγιώτης Μουλλάς • Σκηνοθεσία Δημήτρης Καραντζάς • Συνεργάτις στη δραματουργία Γκέλυ Καλαμπάκα • Σκηνικό Κλειώ Μπομπότη • Κοστούμια Ιωάννα Τσάμη • Κίνηση Τάσος Καραχάλιος • Μουσική Γιώργος Πούλιος • Φωνητική προετοιμασία – σύνθεση Ανρί Κεργκομάρ • Φωτισμοί Λευτέρης Παυλόπουλος • Βοηθός σκηνοθέτη Μαρίσσα Φαρμάκη • Παίζουν Ρένη Πιττακή, Χρήστος Λούλης, Γιώργος Γάλλος, Μιχάλης Οικονόμου, Γιάννης Κλίνης, Αλεξία Καλτσίκη, Θεοδώρα Τζήμου, Αινείας Τσαμάτης, Ηλίας Μουλάς, Μάνος Πετράκης, Τάσος Καραχάλιος, Βασίλης Παναγιωτόπουλος κ.ά. Συμπαραγωγή Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου – Εταιρεία «Το Θέατρο» – 2023 ΕΛΕVΣΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

    Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2022: Τι θα δούμε στην ΕπίδαυροSIMON KOY
    Ingo Maurer Residenztheater

    Διεθνής συμπαραγωγή / Παγκόσμια πρεμιέρα
    22 & 23 Ιουλίου
    Residenztheater – Ulrich Rasche
    Αγαμέμνων του Αισχύλου
    Στο πρώτο κεφάλαιο της αισχύλειας τριλογίας, η επιστροφή του Αγαμέμνονα στην πατρίδα σηματοδοτεί ένα νέο αιματηρό κεφάλαιο βίας, όταν ο ίδιος πέφτει θύμα δολοφονίας από τη γυναίκα του, Κλυταιμνήστρα. Από τους πιο συναρπαστικούς νέους Γερμανούς σκηνοθέτες, ο Ούλριχ Ράσε διακρίνεται για την ασυνήθιστη και εντυπωσιακή σκηνική του γλώσσα. Οι ηθοποιοί του εξωθούνται προς μια βαθιά υπαρξιακή όσο και «μανιακή» ερμηνεία, που συνδυάζει κείμενο, κίνηση και ρυθμό. Το κοινό μένει με κομμένη την ανάσα μπροστά σε μια απολύτως καλοκουρδισμένη χορογραφία που εκτελείται πάνω σε μηχανοκίνητες περιστρεφόμενες σκηνές, με ζωντανή μουσική υπόκρουση.

    Σκηνοθεσία – Σκηνικά Ulrich Rasche • Μουσική σύνθεση – Μουσική διεύθυνση Nico van Wersch • Κοστούμια Romy Springsguth • Διεύθυνση Χορού Jürgen Lehmann • Φωτισμοί Gerrit Jurda • Δραματουργία Michael Billenkamp. Συμπαραγωγή Residenztheater – Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Σε συνεργασία με το Goethe-Institut Athen.

    Πρεμιέρα
    29 & 30 Ιουλίου
    Εθνικό Θέατρο – Αργύρης Ξάφης
    Αίας του Σοφοκλή

    Ο Αίας, έργο που κατέχει κεντρική θέση ανάμεσα στις σωζόμενες τραγωδίες του Σοφοκλή, γράφτηκε εν καιρώ ειρήνης, ενώ ο Πελοποννησιακός Πόλεμος ήδη επωαζόταν. Ο Αίας, πολεμιστής ισάξιος του Αχιλλέα, καταλήγει θανάσιμος εχθρός των αρχηγών του στρατεύματος και παιχνίδι στα χέρια των θεών, αδυνατώντας να ακολουθήσει το πνεύμα μιας νέας, αναδυόμενης εποχής. Πρόκειται για μια τραγωδία που δεν εξιστορεί την πτώση του ήρωα, αλλά την ιδιότυπη, μετά θάνατον, αποκατάσταση και εξύψωσή του. Με τον Αίαντα, ο Αργύρης Ξάφης κατεβαίνει για πρώτη φορά ως σκηνοθέτης στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

    Μετάφραση Νίκος Παναγιωτόπουλος • Σκηνοθεσία Αργύρης Ξάφης • Σκηνικά Μαρία Πανουργιά • Κοστούμια Ιωάννα Τσάμη • Μουσική Κορνήλιος Σελαμσής • Χορογράφος Χαρά Κότσαλη • Φωτιστής Αλέκος Αναστασίου • Βοηθός σκηνοθέτη Ιουλία Σταμούλη • Δραματολόγος παράστασης Ασπασία-Μαρία Αλεξίου • Β΄ βοηθός σκηνοθέτη Μάγια Κυριαζή • Βοηθός σκηνογράφου Σοφία Θεοδωράκη • Παίζουν (αλφαβητικά) Δημήτρης Ήμελλος, Δέσποινα Κούρτη, Γιάννης Νταλιάνης, Εύη Σαουλίδου, Στάθης Σταμουλακάτος, Χρίστος Στυλιανού, Νίκος Χατζόπουλος • Χορός Ασημίνα Αναστασοπούλου, Δημήτρης Γεωργιάδης, Αφροδίτη Κατσαρού, Ερατώ Καραθανάση, Φάνης Κοσμάς, Λάμπρος Κωνσταντέας, Ευσταθία Λαγιόκαπα, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Ειρήνη Μπούνταλη, Φώτης Στρατηγός.

    Antigonisms Κύκλος Αντιγόνη
    Πρεμιέρα
    5 & 6 Αυγούστου
    Cezaris Graužinis
    Αντιγόνη του Σοφοκλή

    Tην επομένη του εμφυλίου στη Θήβα, οι χθεσινοί προστάτες της πόλης γιορτάζουν τη νίκη τους, προσπαθώντας να σβήσουν από τη μνήμη τους τις μέρες της ανασφάλειας και της δυστυχίας. Ο νέος ηγεμόνας, ο Κρέοντας, συμμετέχει στη γιορτή με στόχο να εδραιώσει την εξουσία του, εκφοβίζοντας τους συμπολίτες του με απειλές. «Γιορτάζει» και η νεαρή Αντιγόνη, μια γιορτή ανυπακοής, που την φωτίζει ο ενθουσιασμός της αντίστασης στον πολιτικό πραγματισμό της τυραννίας. Ο καταξιωμένος Λιθουανός σκηνοθέτης Τσέζαρις Γκραουζίνις επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με μια σύγχρονη και επίκαιρη μεταφορά της σοφόκλειας τραγωδίας. Ο θίασος αποτελείται από εξαιρετικούς ηθοποιούς της νέας γενιάς, με την Έλλη Τρίγγου στον ρόλο της Αντιγόνης και τον Βασίλη Μπισμπίκη στο ρόλο του Κρέοντα.

    Σκηνοθεσία Cezaris Graužinis • Σκηνογραφία – Ενδυματολογία Kenny McLellan • Μουσική σύνθεση Δημήτρης Θεοχάρης • Χορογραφία Edgen Lame • Φωτισμοί Αλέκος Γιάνναρος • Παίζουν Έλλη Τρίγγου (Αντιγόνη), Βασίλης Μπισμπίκης (Κρέων), Ιεροκλής Μιχαηλίδης (Κορυφαίος του Χορού), Γιώργος Παπαγεωργίου (Άγγελος), Δανάη Μιχαλάκη (Ισμήνη), Χρήστος Σαπουντζής (Τειρεσίας), Κώστας Κορωναίος (Φύλακας), Στρατής Χατζησταματίου (Αίμων), Μαρίνα Αργυρίδου (Ευριδίκη), • Χορός Τάσος Σωτηράκης, Γιάννης Μαστρογιάννης, Περικλής Σιούντας • Παραγωγή Λυκόφως.

    Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2022: Τι θα δούμε στην Επίδαυρο

    Αντιγόνη / Γκραουζίνις

    12 & 13 Αυγούστου
    Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος – Βασίλης Παπαβασιλείου
    Ελένη του Ευριπίδη
    Γραμμένη λίγο μετά τη συντριπτική ήττα των Αθηναίων στη Σικελική Εκστρατεία, η Ελένη του Ευριπίδη διακρίνεται, ως έργο, τόσο για τον αντιπολεμικό χαρακτήρα του όσο και για την ανάδειξη αρετών όπως ο σεβασμός του όρκου και η ευφυΐα, που προσωποποιούνται στη μορφή της κεντρικής ηρωίδας. Αντλώντας από την εκδοχή του μύθου που δημιούργησε ο λυρικός ποιητής Στησίχορος και όχι από την ομηρική, ο Ευριπίδης παρουσιάζει τον Τρωικό Πόλεμο σαν μια σφαγή που έγινε χάριν ενός «ειδώλου» και όχι μιας πραγματικής γυναίκας. Από τα λιγότερο γνωστά έργα του τραγικού ποιητή, που σχεδόν καταχρηστικά ταξινομείται ως «τραγωδία», καθώς διακρίνεται για τα κωμικά στοιχεία του, η Ελένη σε σκηνοθεσία του Βασίλη Παπαβασιλείου από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ήταν από τις παραστάσεις του περσινού προγράμματος που ακυρώθηκαν λόγω των πυρκαγιών. Θα την απολαύσουμε φέτος!

    Μετάφραση Παντελής Μπουκάλας • Σκηνοθεσία Βασίλης Παπαβασιλείου • Συνεργάτις σκηνοθέτις – Δραματουργία Νικολέτα Φιλόσογλου • Σκηνικά – Κοστούμια Άγγελος Μέντης • Μουσική Άγγελος Τριανταφύλλου • Χορογραφία Δημήτρης Σωτηρίου • Φωτισμοί Λευτέρης Παυλόπουλος • Ενορχήστρωση – Μουσική διδασκαλία Γιώργος Δούσος • Μουσική διδασκαλία Χρύσα Τουμανίδου • Βοηθός χορογράφου Σοφία Παπανικάνδρου • Βοηθός σκηνοθέτη Άννα-Μαρία Ιακώβου • Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου Έλλη Ναλμπάντη • Οργάνωση παραγωγής Αθανασία Ανδρώνη • Οδηγοί σκηνής Γιάννης Παλαμιώτης, Μαρίνα Χατζηιωάννου • Παίζουν Έμιλυ Κολιανδρή (Ελένη), Θέμης Πάνου (Μενέλαος), Αγορίτσα Οικονόμου (Θεονόη), Γιώργος Καύκας (Θεοκλύμενος), Έφη Σταμούλη (Γερόντισσα), Δημήτρης Κολοβός (Αγγελιοφόρος Α΄), Άγγελος Μπούρας (Αγγελιοφόρος Β΄), Δημήτρης Μορφακίδης (Τεύκρος), Παναγιώτης Παπαϊωάννου (Θεράπων), Νικόλας Μαραγκόπουλος, Ορέστης Παλιαδέλης (Διόσκουροι) • Χορός Νεφέλη Ανθοπούλου, Σταυρούλα Αραμπατζόγλου, Λουκία Βασιλείου, Μομώ Βλάχου, Ελένη Γιαννούση, Ηλέκτρα Γωνιάδου, Νατάσσα Δαλιάκα, Χρύσα Ζαφειριάδου, Σοφία Καλεμκερίδου, Αίγλη Κατσίκη, Άννα Κυριακίδου, Κατερίνα Πλεξίδα, Μαριάννα Πουρέγκα, Φωτεινή Τιμοθέου, Χρύσα Τουμανίδου • Μουσικοί επί σκηνής Γιώργος Δούσος φλάουτο, κλαρίνο, σαξόφωνο, καβάλ, Δάνης Κουμαρτζής κοντραμπάσο, Θωμάς Κωστούλας κρουστά, Παύλος Μέτσιος τρομπέτα, ηλεκτρική κιθάρα, Χάρης Παπαθανασίου βιολί, Μανώλης Σταματιάδης πιάνο, ακορντεόν

    Πρεμιέρα
    19 & 20 Αυγούστου
    Θέμης Μουμουλίδης
    Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη

    Στην τραγωδία Ιφιγένεια εν Αυλίδι, η κεντρική ηρωίδα πεθαίνει για έναν μάταιο και καταστροφικό επεκτατικό πόλεμο. Μια κοινωνία σε παρακμή θυσιάζει την Ιφιγένεια, στην οποία ενσαρκώνεται μια ολόκληρη γενιά νέων ανθρώπων. Έπειτα από είκοσι χρόνια Πελοποννησιακού Πολέμου, ο Ευριπίδης μοιάζει να αναρωτιέται:

    Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2022: Τι θα δούμε στην Επίδαυρο

     Ulrich Rasche

    Είναι δυνατή μια αλλαγή παραδείγματος; Δυόμισι χιλιάδες χρόνια αργότερα, και ενώ αντικρίζουμε τα πρώτα σημάδια ενός δυστοπικού μέλλοντος, εξακολουθούμε κι εμείς να αναρωτιόμαστε: Είναι άραγε δυνατόν να αλλάξουν τα πράγματα; Ο Θέμης Μουμουλίδης δημιουργεί μια παράσταση που στοχάζεται πάνω στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον, με όχημα τη νέα μετάφραση του έργου από την Παναγιώτα Πανταζή. Την παράσταση διατρέχει ένα ολοκληρωμένο μουσικό έργο του συνθέτη Σταύρου Γασπαράτου, ο οποίος εμπνέεται από τη μορφή της Ιφιγένειας, δημιουργώντας μια παράλληλη, δική του αφήγηση, σε διάλογο με τη σκηνοθεσία.Μετάφραση Παναγιώτα Πανταζή • Σκηνοθεσία Θέμης Μουμουλίδης • Σκηνικό Γιώργος Γαβαλάς • Κοστούμια Νίκη Ψυχογιού • Μουσική – Μουσική διδασκαλία Σταύρος Γασπαράτος • Κίνηση Σεσίλ Μικρούτσικου • Φωτισμοί Νίκος Σωτηρόπουλος • Σύμβουλος δραματολόγος Καίτη Διαμαντάκου • Επιστημονική συνεργάτιδα Κατερίνα Διακουμοπούλου • Φωτογραφίες Ελίνα Γιουνανλή • Artwork Ιφιγένεια Βασιλείου • Διεύθυνση – Οργάνωση παραγωγής Σταμάτης Μουμουλίδης • Παίζουν Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, Ιωάννα Παππά, Γιώργος Χρυσοστόμου, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Παντελής Δεντάκης κ.ά. • Χορός Ιουλία Γεωργίου, Άλκηστις Ζηρώ, Σοφία Κουλέρα, Ιωάννα Λέκκα, Λένα Μποζάκη, Αγγελική Νοέα, Δανάη Πολίτη, Σάντυ Χατζηιωάννου • Παραγωγή 5η Εποχή Τέχνης, Εταιρεία Τέχνης Ars Aeterna, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου, Φεστιβάλ Αρχαίας Ήλιδας

    1 Ιουλίου – 20 Αυγούστου
    Δημιουργική απασχόληση παιδιών στην Επίδαυρο

    Το επιτυχημένο θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα, που διακόπηκε τα δύο προηγούμενα χρόνια λόγω της πανδημίας, φέτος ξεκινάει πάλι, φέρνοντας κοντά στα παιδιά το υπέροχο και μυστηριώδες σύμπαν των αρχαίων μύθων. Ενώ οι μεγάλοι παρακολουθούν την παράσταση στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου απερίσπαστοι, τα παιδιά απασχολούνται δημιουργικά, προσεγγίζοντας το περιεχόμενο του ίδιου έργου. Το πρόγραμμα συντονίζει η θεατρολόγος Έλλη Γαβριήλ, σε συνεργασία με ομάδα έμπειρων θεατροπαιδαγωγών και δασκάλων μουσικοκινητικής και αισθητικής αγωγής (Αγγελική Τσάκωνα, Ελπίδα Κομιανού, Άλκηστη Βασιλάκου, Βασίλης Καλαγκιά, Αναστασία Κορδάρη).

    Κάθε Παρασκευή και Σάββατο κατά τη διάρκεια των παραστάσεων στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου για παιδιά 5 – 12 ετών
    Το πρόγραμμα πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικτύου Αρχαίου Δράματος.

    Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου
    Ώρα έναρξης παραστάσεων 21:30
    ANTIGONISMS Κύκλος Αντιγόνη
    STUDIO RESIDENCY
    7 – 28 Ιουνίου
    Πάροδος

    Η Πάροδος, το διακαλλιτεχνικό ερευνητικό πρόγραμμα που εγκαινιάστηκε πέρυσι με στόχο την ανανεωτική προσέγγιση στη δραματουργία του Αρχαίου Δράματος επιστρέφει το καλοκαίρι του 2022, με αφετηρία την Αντιγόνη του Σοφοκλή.

    Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2022: Τι θα δούμε στην Επίδαυρο

    Για δεύτερη συνεχή χρονιά, το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου διοργανώνει το studio residency στη Μικρή Επίδαυρο, επιθυμώντας να δώσει τη δυνατότητα σε καλλιτέχνες από διαφορετικά πεδία να προχωρήσουν υπό ιδανικές συνθήκες την έρευνά τους in situ. Συντονισμός Παναγιώτα Κωνσταντινάκου θεατρολόγος – δραματουργός.Φέτος θα δημιουργηθούν δύο ομάδες:

    Ομάδα Κίνησης, με έμφαση στην κινητική έρευνα και τη δραματουργία του εν σκηνή σώματος, απευθυνόμενη σε χορευτές (8-10 άτομα)

    7 – 13 Ιουνίου Πειραιώς 260 Β
    15 – 21 Ιουνίου Μικρή Επίδαυρος

    Ομάδα Κειμένου, με έμφαση στη δραματουργία λόγου, απευθυνόμενη σε ηθοποιούς, θεατρολόγους, σκηνοθέτες (6-7 άτομα). Προσκεκλημένοι Ελένη Βαροπούλου και Piotr Gruszczyński

    14 – 20 Ιουνίου Πειραιώς 260 Β
    21 – 28 Ιουνίου Μικρή Επίδαυρος

    Το πρόγραμμα πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικτύου Αρχαίου Δράματος.

    Μουσική
    2Ιουλίου
    ΤΑΚΙΜ / Περιπλανώμενο
    Με την Ελένη Βιτάλη, τον Κώστα Τριανταφυλλίδη και τη Σοφία Παπάζογλου

    Το μουσικό σχήμα ΤΑΚΙΜ, που αποτελείται από πέντε σημαντικούς δεξιοτέχνες της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, επανέρχεται στο Φεστιβάλ, αυτή τη φορά στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου. Οι Θωμάς Κωνσταντίνου (ούτι, λαούτο), Αλέξανδρος Αρκαδόπουλος (κλαρίνο), Γιώργος Μαρινάκης (βιολί), Κώστας Μερετάκης (παραδοσιακά και λαϊκά κρουστά) και Γιάννης Πλαγιανάκος (κοντραμπάσο) συμπράττουν φέτος με τρεις αγαπημένους ερμηνευτές: την Ελένη Βιτάλη, τον Κώστα Τριανταφυλλίδη και τη Σοφία Παπάζογλου. Με τους ΤΑΚΙΜ συνεργάζεται ο μουσικός Ηλίας Μαντικός (κανονάκι). Οι ΤΑΚΙΜ καλούν το φεστιβαλικό κοινό σε μια περιπλάνηση στις μουσικές της Ελλάδας, από τον διονυσιασμό των πανηγυριών μέχρι τις πιο ήσυχες γιορτές μας. Στην παράσταση θα γίνουν δύο ξεχωριστές «στάσεις», στη μουσική του Πόντου και στη μουσική που γεννήθηκε στα παράλια της Μικρασίας, αλλά και στα τραγούδια που γέννησε ο διωγμός.

    Παραγωγή Pure Art

    Μουσική
    9 Ιουλίου
    Νίκος Κυπουργός
    Τα Κυπο-Θεατρικά

    Μια ατμοσφαιρική βραδιά, αφιερωμένη στο πολύπλευρο έργο του Νίκου Κυπουργού για το θέατρο, που εκτείνεται από το Αρχαίο Δράμα ως το μιούζικαλ. Μέσα από απρόσμενες συναντήσεις, εκλεκτοί προσκεκλημένοι θα μας αποκαλύψουν τα πολλά πρόσωπα της μακρόχρονης πορείας του, μέσα από αγαπημένα, αλλά και άγνωστα τραγούδια του.

    Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2022: Τι θα δούμε στην ΕπίδαυροElina Giounanli

    Διεύθυνση ορχήστρας Νίκος Κυπουργός • Τραγουδούν Γιάννης Διονυσίου, Χρήστος Θηβαίος, Μαρία Κατριβέση, Δημήτρης Πακσόγλου, Μαρίνα Σάττι με την Ερασμία Μαρκίδη και την Έλενα Παπαδημητρίου • Μουσικοί Μαρίνος Γαλατσινός κλαρινέτο, σαξόφωνο, φλάουτο, Μιχάλης Καλκάνης κοντραμπάσο, Σταύρος Λάντσιας πιάνο, κρουστά, Τάσος Μισυρλής βιολοντσέλο, Μιλτιάδης Παπαστάμου βιολί • Ηχοληψία Γιώργος Καρυώτης • Εκτέλεση παραγωγής Cricos Events

    Κύκλος Contemporaty Ancients
    Θεατρική Πρεμιέρα
    15 & 16 Ιουλίου
    Έφη Θεοδώρου
    Ρίζες από βαμβάκι της Κάλλιας Παπαδάκη
    Εμπνευσμένο από τον Αίαντα του Σοφοκλή

    Καλοκαίρι του 1978, σ’ ένα χωριό του Έβρου. Ο Αίαντας επιστρέφει στη γενέτειρά του πιστεύοντας ότι θα αναλάβει τα στρέμματα γης που του αναλογούν. Ο πατέρας του, όμως, έχει ορίσει μοναδικό του κληρονόμο τον μικρό του γιο, Οδυσσέα. Εκείνον που έμεινε κοντά του, έκανε οικογένεια και δούλεψε τη γη, όσο ο μεγάλος σπούδαζε φιλόλογος μακριά τους. Ο Αίαντας, θολωμένος από θυμό, βάζει φωτιά στο πατρικό του, να τους κάψει όλους στον ύπνο.

    Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2022: Τι θα δούμε στην ΕπίδαυροΓκέλυ Καλαμπάκα

    Μόνο που ο άνεμος αλλάζει ρότα και τα σχέδιά του δεν ευοδώνονται. Δεν του απομένει τίποτα άλλο πέρα από την αυτοχειρία. Ένας οικογενειακός εμφύλιος ξεσπά γύρω από την ταφή του σώματός του.Σκηνοθεσία Έφη Θεοδώρου • Σκηνικά Μυρτώ Λάμπρου • Κοστούμια Βασιλεία Ροζάνα • Μουσική Jan Van Angelopoulos, Φώτης Σιώτας • Κίνηση Γιάννης Νικολαΐδης, Ιωάννα Πορτόλου • Φωτισμοί Χριστίνα Θανάσουλα • Βοηθός σκηνοθέτη Γεωργία Κανελλοπούλου • Βοηθός σκηνογράφος Δάφνη Αηδόνη • Παίζουν Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης (Πατέρας), Βαγγέλης Αμπατζής (Οδυσσέας), Γιώργος Βαλαής (Σέργιος), Μαρία Κεχαγιόγλου (Μάνα), Δημήτρης Μοθωναίος (Αίαντας), Χάρης Τζωρτζάκης (Αργύρης) • Διεύθυνση  παραγωγής Ρένα Ανδρεαδάκη, Ζωή Μουσχή.

    Πρεμιέρα / Θέατρο
    22 & 23 Ιουλίου
    Βασίλης Μαυρογεωργίου
    Επιτρέποντες του Μενάνδρου

    Οι Επιτρέποντες είναι από τις σημαντικότερες κωμωδίες του Μενάνδρου. Η υπόθεση πλέκεται γύρω από μια ερωτική συνεύρεση που συντελείται σε κάποια νυχτερινή γιορτή αφιερωμένη στη θεά Άρτεμη. Σε μια εποχή που η έννοια της συναίνεσης εκ μέρους της γυναίκας είναι αμφισβητήσιμη και η αντρική επιβολή θεωρείται θεμιτή, η ηρωίδα της ιστορίας αναζητά ισότητα, ανεξαρτησία και κοινωνική απελευθέρωση, όπως ακριβώς και οι γυναίκες του σήμερα.

    Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2022: Τι θα δούμε στην ΕπίδαυροPatroklos Skafidas

    Επιτρέποντες

    Τα πάντα, όμως, τείνουν να γίνονται κρυφά και μυστικά, δημιουργώντας παρεξηγήσεις και μπερδέματα που μοιάζουν κωμικά ή τραγικά, ανάλογα με την οπτική γωνία. Μέσα από τα παιχνίδια της τύχης, της κοινωνίας και των θεών, οι δυο ήρωες παντρεύονται και… τέλος καλό, όλα καλά. Αυτό το τέλος, που προσπαθεί να καθαγιάσει ό,τι έχει προηγηθεί, φωτίζει με αμφίσημο τρόπο τα πρόσωπα και τις πράξεις τους και αποτελεί το κεντρικό ζήτημα της παράστασης. Μια μουσική κωμωδία που ανοίγει, με όχημα το χιούμορ, έναν χώρο συζήτησης για τον έρωτα και τις σχέσεις των δύο φύλων στην εποχή μας.Απόδοση – Διασκευή – Σκηνοθεσία Βασίλης Μαυρογεωργίου • Μουσική Νίκος Κυπουργός • Σκηνικά Θάλεια Μέλισσα • Κοστούμια Βασιλική Σύρμα • Φωτισμοί Στέλλα Κάλτσου • Κίνηση Πάρης Μαντόπουλος • Βοηθός σκηνοθέτη Καλή Βοϊκλή • Φωτογραφίες Πάτροκλος Σκαφίδας • Εκτέλεση παραγωγής Polyplanity Productions • Παίζουν Δάφνη Δαβίδ, Άννα Καλαϊτζίδου, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Μάριος Σαραντίδης, Λυδία Τζανουδάκη, Ιώβη Φραγκάτου και τρεις μουσικοί

    Πρεμιέρα / Χορός
    29 & 30 Ιουλίου
    Ευριπίδης Λασκαρίδης – OSMOSIS
    ΤΟΥΡΝΕ

    Ο περφόρμερ-δημιουργός, στο μεταίχμιο μεταξύ χορού, θεάτρου και εικαστικών τεχνών, ετοιμάζει ένα έργο για τη Μικρή Επίδαυρο, με το οποίο εξερευνά πτυχές της περιπέτειας και της τέχνης του θεάτρου και, από εκεί, της σύγχρονης ελληνικής ταυτότητας. Ένα βλέμμα πάνω στις αλλοπρόσαλλες ιστορίες που λέμε για μας και την αρχαιότητα, μέσα σ’ ένα αμφιθέατρο αφιερωμένο στον Διόνυσο. Και, ταυτόχρονα, μια ανασκαφή στην προσωπική μυθολογία του Ευριπίδη Λασκαρίδη, που ανασύρει μνήμες, εικόνες και συναισθήματα από την κουλτούρα των θερινών θεατρικών περιοδειών (τουρνέ). Κάτω από την έναστρη νύχτα της Επιδαύρου ξετυλίγεται μια νέα κωμική τραγωδία.

    Σύλληψη – Σκηνοθεσία Ευριπίδης Λασκαρίδης • Κείμενο – Χορογραφία Η ομάδα • Ερμηνεύουν Ευριπίδης Λασκαρίδης, Ευθύμιος Μοσχόπουλος, Έλενα Τοπαλίδου • Κοστούμια Άγγελος Μέντης • Πρωτότυπη μουσική – Ηχητικός σχεδιασμός Γιώργος Πούλιος • Σκηνογραφία Λουκάς Μπάκας • Συνεργάτης σκηνογράφος Φιλάνθη Μπουγάτσου • Σύμβουλος φωτισμών Ελίζα Αλεξανδροπούλου • Συνεργάτης φωτιστής Βαγγέλης Μούντριχας • Σκηνικά αντικείμενα Όλγα Βλάσση • Ειδικές κατασκευές Κωνσταντίνος Χαλδαίος • Σύμβουλος δραματουργίας Αλέξανδρος Μιστριώτης • Καλλιτεχνικοί Συνεργάτες Αμαλία Κοσμά, Δημήτρης Ματσούκας, Τατιάνα Μπρε • Βοηθός σκηνοθέτη Δήμος Κλιμενώφ • Βοηθός ενδυματολόγου Άελλα Τσιλικοπούλου • Τεχνικός διευθυντής Κωνσταντίνος Μαργκάς • Ηχολήπτες Κωστής Παυλόπουλος, Γιώργος Χανός • Φωτογράφος Ελίνα Γιουνανλή • Υπεύθυνος παραγωγής Νίκος Μαυράκης – TooFarEast • Οργάνωση παραγωγής διεθνούς περιοδείας Simona Fremder – EdM Productions • Συμπαραγωγή Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, ομάδα OSMOSIS

    Μια ανάθεση του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021 & 2022. Ένα έργο του Ευριπίδη Λασκαρίδη και της Ομάδας OSMOSIS. Με την υποστήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ. Η παράσταση πραγματοποιείται με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

    Κύκλος Contemporaty Ancients
    Θεατρική Πρεμιέρα

    5 & 6 Αυγούστου
    Σύλλας Τζουμέρκας
    Φάκελος Βάνκαου του Ηλία Μαγκλίνη
    Εμπνευσμένο από την Άλκηστη του Ευριπίδη

    Η περίπτωση Βάνκαου (Wahncau): μια γυναίκα βρέθηκε νεκρή σε όρθια στάση. Η συνήθης μεταθανάτια μυϊκή παράλυση αντικαταστάθηκε από μια σπάνια, ακαριαία πτωματική ακαμψία. Επειδή έχουμε συνηθίσει τους νεκρούς οριζοντιωμένους, παραιτημένους από κάθε δικαίωμα και παρουσία, αυτή η γυναίκα μοιάζει να μας απειλεί. Ή να μας υπόσχεται το θαύμα. Σαν την Άλκηστη, που «έχει και δεν έχει ξανάρθει, είναι και δεν είναι η Άλκηστη. Μπορείς και ζωντανή και πεθαμένη να την πεις». Μια έκλειψη ηλίου θα ρίξει το αλλόκοτο φως της σε μια ήσυχη γη στο μέλλον, στα πρόσωπα των ανθρώπων και τα ερείπια των ναών.

    Σκηνοθεσία Σύλλας Τζουμέρκας • Δραματουργία Βάσια Ατταριάν • Σχεδιασμός φωτισμών Ελίζα Αλεξανδροπούλου • Κοστούμια Μάρλι Αλειφέρη • Μουσική και ήχοι Μάκης Κεντεποζίδης a.k.a. Quetempo • Σχεδιασμός κομμώσεων και μακιγιάζ Εύη Ζαφειροπούλου • Παίζουν Βασίλης Κανάκης, Στέφανος Μουαγκιέ, Νίκη Παπανδρέου, Άννα Τσακουρίδου, Μαρία Φιλίνη κ.ά.

    Κύκλος Contemporaty Ancients
    Θέατρο Έκδοση

    Γίνεται δέντρο το πουλί; του Χρήστου Χωμενίδη
    Εμπνευσμένο από τον Ίωνα του Ευριπίδη

    Εκκινώντας από τον Ίωνα, τη «λιγότερο τραγική» από τις τραγωδίες του Ευριπίδη –περισσότερο θα του ταίριαζε ίσως ο χαρακτηρισμός «ειρωνικό δράμα»–, ο Χρήστος Χωμενίδης γράφει ένα έργο που διαλαμβάνει –ανάλαφρα, μα καίρια– θεμελιώδη, διαχρονικά ζητήματα: Τις ρίζες κάθε ανθρώπου και τη σχέση του με τους γονείς του, βιωμένη ή φαντασιακή, την εξουσία και την ανάγκη της να προεκτείνεται στο μέλλον, τον γάμο ως φρίκη και ως φωλιά, τον έρωτα που φθίνει και τον πόθο που αναπάντεχα ανθίζει.

    Κορφολογώντας σύμβολα, αρχέτυπα, κοινούς τόπους, πλουτίζοντας το έργο με τραγούδια και χορούς, ο Χωμενίδης παραδίδει ένα έργο ευφρόσυνο, λαμπερό, που δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να στηθεί ένα λαϊκό γλέντι. Σε αυτό ακριβώς ελπίζει. Οι θεατές να φύγουν από το θέατρο λυτρωμένοι, χαρούμενοι. Ξέχειλοι από λαχτάρα να πιουν, να φάνε, να βουτήξουν γυμνοί στη θάλασσα ή στο κρεβάτι.

    Κύκλος Contemporaty Ancients
    Νέα ελληνικά έργα εμπνευσμένα από το Αρχαίο Δράμα με ανάθεση του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

    Υποστηρίζοντας τον διάλογο της σύγχρονης δραματουργίας με το Αρχαίο Δράμα, το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου συνεχίζει το πρωτοποριακό εγχείρημα που στέφθηκε με επιτυχία το καλοκαίρι του 2021, την απευθείας ανάθεση νέων δραματικών κειμένων με αφετηρία αρχαία έργα σε Έλληνες συγγραφείς, αυτή τη φορά προερχόμενους από τον χώρο της πεζογραφίας.

    Φέτος, τρεις καταξιωμένοι συγγραφείς, η Κάλλια Παπαδάκη, ο Ηλίας Μαγκλίνης και ο Χρήστος Χωμενίδης, ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση της Κατερίνας Ευαγγελάτου, Καλλιτεχνικής Διευθύντριας του Φεστιβάλ: Η Κάλλια Παπαδάκη (Ευρωπαϊκό Βραβείο Λογοτεχνίας 2017 για τους Δενδρίτες) συνομιλεί στο έργο της με τον Αίαντα του Σοφοκλή, την κατεξοχήν τραγωδία της ματαίωσης, ο Ηλίας Μαγκλίνης (Κρατικό Λογοτεχνικό Βραβείο Μυθιστορήματος 2020 για το Είμαι όσα έχω ξεχάσει) εμπνέεται από την Άλκηστη, από τα πιο αινιγματικά έργα του Ευριπίδη, ενώ ο Χρήστος Χωμενίδης (Βραβείο Ευρωπαϊκού Βιβλίου 2021 για τη Νίκη) παραδίδει μια νέα εκδοχή του σπάνια παιζόμενου Ίωνα του Ευριπίδη.

    Η επιλογή των δύο πρώτων, τα οποία θα ανεβούν στη Μικρή Επίδαυρο, συνέδεεται με το ρεπερτόριο του Αρχαίου Θεάτρου Επιδαύρου, όπου ο θεατής θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει τα πρωτότυπα έργα Αίας και Άλκηστη σε νέες σκηνοθετικές προσεγγίσεις, από τον Αργύρη Ξάφη με το Εθνικό Θέατρο και τον Γιόχαν Σίμονς με το Schauspielhaus Bochum αντίστοιχα. Το έργο του Χωμενίδη θα το γνωρίσουμε από την έκδοσή του, στα ελληνικά και στα αγγλικά, στο πλαίσιο της θεατρικής σειράς του Φεστιβάλ.

    Θεατρική σειρά του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου σε συνεργασία με τις Εκδόσεις Νεφέλη

    Η θεατρική σειρά που «στεγάζει» τα έργα του Κύκλου Contemporary Ancients συνεχίζεται! Τα βιβλία του Φεστιβάλ γνώρισαν πέρυσι μεγάλη ζήτηση, που οδήγησε μάλιστα σε ανατυπώσεις, ενώ ταξίδεψαν με επιτυχία και μετά το πέρας της φεστιβαλικής περιόδου στις Διεθνείς Εκθέσεις Βιβλίου της Φρανκφούρτης και της Θεσσαλονίκης. Φέτος το εκδοτικό εγχείρημα περιλαμβάνει τα έργα της Κάλλιας Παπαδάκη Ρίζες από βαμβάκι, του Ηλία Μαγκλίνη Φάκελος Βάνκαου και του Χρήστου Χωμενίδη Γίνεται δέντρο το πουλί;, που προέκυψαν από την ανάθεση, υποστηρίζοντας τη λογοτεχνική τους διάσταση ανεξάρτητα από το σκηνικό εγχείρημα. Το ελληνικό κείμενο συνοδεύεται από την αγγλική του μετάφραση, με την υπογραφή διακεκριμένων μεταφραστών, ενώ το κοινό θα μπορεί να αναζητά τις εκδόσεις μας, όπως πέρυσι, και στα βιβλιοπωλεία!

    Καλλιτεχνική διεύθυνση Κατερίνα Ευαγγελάτου
    Επιμέλεια σειράς Δήμητρα Κονδυλάκη

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    «Ελλάδα» απειλείται να πάθει η Γαλλία: Oι αγορές βλέπουν το χρέος της σαν το ελληνικό το 2010

    Την απόδοση της Ελλάδας (κατά τη φάση της χρεοκοπίας...

    Ανδρουλάκης: Λαϊκισμός και δημαγωγία είναι να δίνεις υποσχέσεις αλλά κατόπιν να λες ότι αυτό δεν γίνεται

    Πυρά κατά της κυβέρνησης εξαπέλυσε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Νίκος...

    Πατάτες σε στοίβες: Τραγανά πυργάκια με γεύση παρμεζάνας

    Αυτές οι τραγανές στοίβες με γεύση παρμεζάνας, είναι μια...

    Εγκρίθηκε με αρχική χρηματοδότηση 16,5 εκ. ευρώ η ΟΧΕ για το παράλιο μέτωπο Αχαΐας και Ηλείας

    Με απόφαση του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριου Φαρμάκη εγκρίθηκε...
    Best Shop