Από τις 16-12-2023 φαίνεται πως διανοίγεται μια προοπτική βελτίωσης της αξιοπιστίας και σταθεροποίηση της λειτουργίας του πολύπαθου μέσου αφού τέθηκαν σε εφαρμογή τα νέα δρομολόγια.
Οι ώρες αναχώρησης άλλαξαν, προστέθηκαν τρία επιπλέον δρομολόγια στο Νότιο κλάδο (τελευταίο 20:27 προς Καμίνια). Όλα τερματίζουν πλέον στα Καμίνια -πρόταση την οποία είχαμε καταθέσει επίσημα στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων- με προσωρινή διακοπή των δρομολογίων στο τμήμα Καμίνια – Κ. Αχαΐα και αντικατάσταση με λεωφορείο έως ότου αναταχθεί η γραμμή.
Εν όψει της έναρξης εργασιών της εργολαβίας του ΟΣΕ για την ανάταξη της γραμμής, κρίνουμε σκόπιμο να εκκινήσουν άμεσα από το πλέον προβληματικό τμήμα (Πάτρα – Άγιος Ανδρέας) το οποίο έχει δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα με το συγχρονισμό της τροφοδοτικής λεωφορειακής γραμμής του Πανεπιστημίου/Νοσοκομείου (μεγάλη αναμονή) καθώς και την αύξηση του χρόνου μετάβασης στο κέντρο. Οι εργασίες μπορεί να σημαίνουν ακόμα και την κατάργηση των δρομολογίων νοτίως του κεντρικού σταθμού της Πάτρας για κάποιες ημέρες ωστόσο είναι αναγκαίες για την επίλυση των ανωτέρω προβλημάτων.
Ευελπιστούμε στην ολοκλήρωση των εργασιών ανάταξης για την αποκατάσταση της κανονικότητας των δρομολογίων και στους δύο κλάδους του πιο πολύτιμου μεταφορικού μέσου βιώσιμης αστικής μετακίνησης, του Προαστιακού της Πάτρας.
Η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού είναι το θεμέλιο για την επαναφορά του προαστιακού σε τροχιά επιτυχίας και θετικής οικονομικής απόδοσης, ώστε να γίνει κατανοητό από όλους ότι για το βιώσιμο συγκοινωνιακό μέλλον του συγκροτήματος της Πάτρας ο Προαστιακός είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ και δε μπορεί να θυσιαστεί ή να περικοπούν οι στάσεις του, και η λειτουργικότητά του, στο βωμό μη ρεαλιστικών σχεδιασμών. Αντιθέτως θα πρέπει να πυκνώσουν και το μέσο να μετεξελιχθεί σε tram-train στη χάραξη του παρόντος προαστιακού, συνδέοντας με κλάδους το Πανεπιστήμιο/Νοσοκομείο, το πρώην ΑΤΕΙ, τη Βιομηχανική Περιοχή και το αεροδρόμιο του Αράξου.