flamis.gr
Ενημερωτικό Portal, Πάτρα, Αχαΐα

Φορείς Πάτρας: Μόνιμο πρόβλημα οι χαμένες επενδύσεις

 

To θέμα με το χαμένο για την Πάτρα εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Γερμανικής εταιρείας next.e.go που ανέδειξε η «Πολιτεία» ήταν από τα κυρίαρχα την εβδομάδα που πέρασε. Δεν είναι και λίγες οι 1000 θέσεις εργασίας που χάθηκαν! Όπως γράψαμε  το τελικό budget της εταιρείας θα ανέβαινε αρκετά ψηλά λόγω των μεγάλων αποστάσεων, της ακριβής γης (ΒΙΠΕ) και της έλλειψης βασικών μεταφορικών υποδομών (τρένο) κι έτσι η εταιρεία αποφάσισε να επενδύσει σε πόλη στην Βόρεια Ελλάδα. Τα ζητήματα αυτά θεωρούνται κομβικής σημασίας για την προσέλκυση επενδύσεων και είχαν επισημανθεί εξ΄ αρχής από τον πρόεδρο του Πανελληνίου Συνδέσμου Επιχειρήσεων Βιομηχανικών Περιοχή   Πέτρο Μαντά (φωτό), ο οποίος μιλώντας στην «Πολιτεία» θεωρεί πως η Πάτρα  αποκλείστηκε, όχι μόνο γιατί δεν πληρούσε τα παραπάνω κριτήρια, αλλά και γιατί δεν είχε την απαιτούμενη θεσμική υποστήριξη, σε τοπικό επίπεδο αλλά και κεντρικά. Είναι το μόνιμο πρόβλημα της πόλης που αναδεικνύεται όχι μόνο από τον κ. Μαντά αλλά και από άλλους φορείς (Επιμελητήριο κλπ). Όπως είναι γνωστό οι βιομηχανίες όταν σχεδιάζουν μια νέα επένδυση, θέτουν ως βασικούς όρους την φθηνή γη, τη χρηματοδότηση της επένδυσης είτε απευθείας είτε σε επίπεδο υποδομών, αλλά, πάνω απ΄όλα θέλουν το ανθρώπινο δυναμικό που θα προσλάβουν, να προέρχεται από τη βιομηχανία, ώστε να έχει εμπειρία και  «κουλτούρα» βιομηχανικού εργάτη. Σε αντίθεση με την Πάτρα που δεν διαθέτει ή έχει απωλέσει εδώ και χρόνια αυτά τα χαρακτηριστικά (αποβιομηχάνιση), η περίπτωση της Κοζάνης φαίνεται να τα καλύπτει  επαρκώς, ενώ έχει ένα ατού παραπάνω. Η περιοχή θα ενισχυθεί σημαντικά από το Ταμείο Ανάκαμψης λόγω του σχεδίου απολιγνιτοποίησης και του εξειδικευμένου βιομηχανικού προσωπικού από τους προς απόλυση εργαζόμενους των μονάδων της ΔΕΗ.