flamis.gr
Ενημερωτικό Portal, Πάτρα, Αχαΐα

Fortune: Πώς η Ελλάδα έγινε hotspot ταινιών του Χόλιγουντ

Ο Φίλιππος Φέρτης ασχολείται με το κουκλοθέατρο, όμως λόγω της πανδημίας, η ζήτηση για παραστάσεις σε σχολεία και δήμους είναι μικρή. Για να τα βγάλει πέρα, δουλεύει ως κομπάρσος σε ταινίες. Και τα τελευταία δύο χρόνια, έχει παίξει σε 17 παραγωγές, με τουλάχιστον τις μισές να είναι ξένες.

Όπως γράφει το Fortune, η Ελλάδα γίνεται hotspot για ξένες ταινίες τελευταία, προσελκύοντας μεγάλες χολιγουντιανές παραγωγές, γνωστούς ηθοποιούς και εξίσου μεγάλα μπάτζετ.

Πλέον, το θέαμα των συνεργείων που γυρίζουν ταινίες, ντοκιμαντέρ ή διαφημίσεις στην Αθήνα είναι σύνηθες, αφού η βιομηχανία αυτή είναι μεν ακόμα νεαρή στην Ελλάδα, αλλά εμφανίζει  υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Όπως σημειώνει το αμερικανικό περιοδικό, τα κίνητρα που δόθηκαν το 2018 για την προσέλκυση ξένων παραγωγών βελτιώθηκαν έκτοτε και πλέον δίνουν cash rebate 40% στα έξοδα, έναντι του 30% που προσφέρουν η Τουρκία και η Ισπανία.

«Η επιτυχία των μέτρων ξάφνιασε πολλούς στην Ελλάδα», αναφέρει το δημοσίευμα.

Μέχρι στιγμής, 171 παραγωγές ταινιών έχουν ενταχθεί στο σύστημα του rebate, εκ των οποίων οι 79 είναι ξένες, φέρνοντας επενδύσεις 255 εκατ. ευρώ. Για τις παραγωγές αυτές έχουν εργαστεί 42.000 άτομα.

 

Και τα μπάτζετ όλο και μεγαλώνουν, καθώς η ελληνική βιομηχανία κινηματογράφου ωριμάζει. Σύμφωνα με το Fortune, οι προϋπολογισμοί των παραγωγών που γίνονται στην Ελλάδα είναι συνήθως της τάξης των 20 εκατ. ευρώ, ενώ τα προηγούμενα χρόνια δεν ξεπερνούσαν τα 3 εκατ. ευρώ.

Το καλοκαίρι είχε ένα γεμάτο πρόγραμμα, με τα γυρίσματα ταινιών όπως το «Go» του Netflix με τους Daniel Craig και Edward Norton και «The Enforcer» με τον Antonio Banderas.

Τις τελευταίες ημέρες, η αγορά συζητά τα νέα ότι η επόμενη ταινία των Expendables, με τους Andy Garcia, Megan Fox και Sylvester Stallone, θα γυριστεί στη Θεσσαλονίκη στις αρχές Νοεμβρίου.

Όπως λέει στο Fortune ο Πάνος Κουάνης, επικεφαλής του ΕΚΟΜΕ, η αύξηση της ζήτησης είναι «τρελή».

Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα της Ελλάδας είναι οι πολλές ώρες ηλιοφάνειας, που επιτρέπουν στα συνεργεία να χωρέσουν πολλά γυρίσματα σε μία ημέρα, ρίχνοντας το κόστος παραγωγής.

 

«Όμως, δεν είναι όλοι χαρούμενοι με την επιτυχία. Οι επικριτές λένε ότι η κυβέρνηση έχει δώσει υπερβολικά πολλά σε μία προσπάθεια να προσελκύσει μεγάλες παραγωγές, προσθέτοντας ότι και άλλοι κρίσιμοι κλάδοι χρειάζονται επίσης γενναιόδωρη βοήθεια», σημειώνει το Fortune.

Ο Λευτέρης Κρέτσος, που είχε αρχικά δημιουργήσει τα κίνητρα, το 2018, υπό την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, περιγράφει τις αλλαγές που έγιναν σε αυτά ως προβληματικές και με βραχυπρόθεσμη στόχευση.

«Υπάρχουν τα προβλήματα ενός νεαρού κλάδου, αλλά καλύπτουμε το κενό. Η βιομηχανία των ταινιών στην Ελλάδα είναι πολλά υποσχόμενη και ο κόσμος αρχίζει να το καταλαβαίνει», είπε στο Fortune στέλεχος του κλάδου.

Comments are closed.