Φοβούνται τις ανατιμήσεις και βάζουν “φρένο” στις αγορές τους οι καταναλωτές

    Ημερομηνία:

    Στο χειρότερο επίπεδο των τελευταίων 8 μηνών υποχώρησε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Οκτώβριο με τις ανατιμήσεις κυρίως και το νέο κύμα πανδημίας δευτερευόντως να εκτοξεύουν στα ύψη την απαισιοδοξία των νοικοκυριών.

    Σύμφωνα με την εφημερίδα “Καθημερινή” οι ανατιμήσεις και οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες – με τις πρώτες να οφείλονται σε σημαντικό βαθμό στις δεύτερες – είναι την ίδια ώρα ο κύριος λόγος που “φρενάρει” τη βιομηχανική παραγωγή, παρά τις αυξημένες παραγγελίες.

    Αναλυτικά, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο ΙΟΒΕ , ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχώρησε στις -44,7 μονάδες τον Οκτώβριο από -38,3 μονάδες τον Σεπτέμβριο ενώ οι Έλληνες καταναλωτές είναι οι πιο απαισιόδοξοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

    Οι τρέχουσες εξελίξεις σχετικά με τις τιμές της ενέργειας και άλλων εμπορευμάτων φαίνεται πως αποτελούν τον κυριότερο παράγοντα που οδήγησε στη νέα επιδείνωση των προσδοκιών των νοικοκυριών.

    Αποτυπώθηκαν στην έντονη μεταβολή του ισοζυγίου για τις τιμές και θεωρείται πως συνδέονται στενά με τη σημαντική επιδείνωση των προβλέψεων των νοικοκυριών για την οικονομική κατάσταση τους εντός 12 μηνών.

    Η χειροτέρευση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης προέρχεται και από τις πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με την πανδημία με τα επιδημιολογικά δεδομένα να επιδεινώνονται σημαντικά τον Οκτώβριο και τον ρυθμό της εμβολιαστικής διαδικασίας να παραμένει χαμηλός.
    Η εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων για τους μη εμβολιασμένους επίσης θεωρείται πως είχε αρνητικό αντίκτυπο στις προσδοκίες ενός τμήματος των νοικοκυριών σημειώνει ο ΙΟΒΕ.

     Οι προβλέψεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους κατά τους προσεχείς 12 μήνες επιδεινώθηκαν σημαντικά τον Οκτώβριο, με τον σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -40,5 μονάδες ( από -33,4 τον Σεπτέμβριο) με το 54% πλέον από (48%) να αναμένει επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης.

    Ο φόβος για την οικονομική κατάσταση, απότοκο κυρίως των ανατιμήσεων επηρεάζει άμεσα την αγοραστική συμπεριφορά.

    Ανατιμήσεις -αγορές καταναλωτών

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Έτσι η πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές (επίπλων, ηλεκτρονικών συσκευών κλπ) τους προσεχείς 12 μήνες εξασθένησε αισθητά , με τον σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -52,1 ( από -39,2) μονάδες.

    Ενδεικτικά ,το 94,1 % των καταναλωτών στην Ελλάδα δηλώνει ότι δεν είναι πιθανό να αγοράσει αυτοκίνητο εντός του προσεχούς 12μήνου.

    Επιπλέον ενώ από πέρυσι σημειώνονταν συνεχώς ρεκόρ στις καταθέσεις των ιδιωτών τα νοικοκυριά φαίνεται ότι πλέον θα αναγκαστούν να “τρώνε τα έτοιμα”.

    Ο δείκτης της πρόθεσης για αποταμίευση τους προσεχείς 12 μήνες υποχώρησε τον Οκτώβριο και διαμορφώθηκε στις -67,9 μονάδες (από -63,3 ). Άλλωστε ήδη αυξήθηκε το ποσοστό σε 9 % από 6% όσων δήλωσαν ότι αντλούν από τις αποταμιεύσεις τους για να καλύψουν τις ανάγκες τους.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Γερμανικός Τύπος: Πώς τα κατάφεραν οι Ελληνες με την οικονομία

    Δημοσίευμα στην Süddeutsche Zeitung υπό τον τίτλο “Πώς τα κατάφεραν οι...

    Τραγωδία στην Άμφισσα: Θάνατος βρέφους από λάθος χειρισμούς του μαιευτήρα

    Η τραγική κατάληξη της γέννησης ενός νεογέννητου κοριτσιού στο...

    ΠΑΤΡΑ: Τι συνέβη με τον Καραμανλή στην Achaia Clauss – Πώς αντέδρασε η πλευρά Μητσοτάκη

    Χθες το βράδυ στην Πάτρα, μετά την ομιλία του...
    Best Shop