Φοβούνται τις ανατιμήσεις και βάζουν “φρένο” στις αγορές τους οι καταναλωτές

    Ημερομηνία:

    PSIFIOPOIISI

    Στο χειρότερο επίπεδο των τελευταίων 8 μηνών υποχώρησε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Οκτώβριο με τις ανατιμήσεις κυρίως και το νέο κύμα πανδημίας δευτερευόντως να εκτοξεύουν στα ύψη την απαισιοδοξία των νοικοκυριών.

    Σύμφωνα με την εφημερίδα “Καθημερινή” οι ανατιμήσεις και οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες – με τις πρώτες να οφείλονται σε σημαντικό βαθμό στις δεύτερες – είναι την ίδια ώρα ο κύριος λόγος που “φρενάρει” τη βιομηχανική παραγωγή, παρά τις αυξημένες παραγγελίες.

    Αναλυτικά, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο ΙΟΒΕ , ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχώρησε στις -44,7 μονάδες τον Οκτώβριο από -38,3 μονάδες τον Σεπτέμβριο ενώ οι Έλληνες καταναλωτές είναι οι πιο απαισιόδοξοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

    Οι τρέχουσες εξελίξεις σχετικά με τις τιμές της ενέργειας και άλλων εμπορευμάτων φαίνεται πως αποτελούν τον κυριότερο παράγοντα που οδήγησε στη νέα επιδείνωση των προσδοκιών των νοικοκυριών.

    Αποτυπώθηκαν στην έντονη μεταβολή του ισοζυγίου για τις τιμές και θεωρείται πως συνδέονται στενά με τη σημαντική επιδείνωση των προβλέψεων των νοικοκυριών για την οικονομική κατάσταση τους εντός 12 μηνών.

    Η χειροτέρευση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης προέρχεται και από τις πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με την πανδημία με τα επιδημιολογικά δεδομένα να επιδεινώνονται σημαντικά τον Οκτώβριο και τον ρυθμό της εμβολιαστικής διαδικασίας να παραμένει χαμηλός.
    Η εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων για τους μη εμβολιασμένους επίσης θεωρείται πως είχε αρνητικό αντίκτυπο στις προσδοκίες ενός τμήματος των νοικοκυριών σημειώνει ο ΙΟΒΕ.

    GYMALL

     Οι προβλέψεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους κατά τους προσεχείς 12 μήνες επιδεινώθηκαν σημαντικά τον Οκτώβριο, με τον σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -40,5 μονάδες ( από -33,4 τον Σεπτέμβριο) με το 54% πλέον από (48%) να αναμένει επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης.

    Ο φόβος για την οικονομική κατάσταση, απότοκο κυρίως των ανατιμήσεων επηρεάζει άμεσα την αγοραστική συμπεριφορά.

    Ανατιμήσεις -αγορές καταναλωτών

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Έτσι η πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές (επίπλων, ηλεκτρονικών συσκευών κλπ) τους προσεχείς 12 μήνες εξασθένησε αισθητά , με τον σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -52,1 ( από -39,2) μονάδες.

    Ενδεικτικά ,το 94,1 % των καταναλωτών στην Ελλάδα δηλώνει ότι δεν είναι πιθανό να αγοράσει αυτοκίνητο εντός του προσεχούς 12μήνου.

    Επιπλέον ενώ από πέρυσι σημειώνονταν συνεχώς ρεκόρ στις καταθέσεις των ιδιωτών τα νοικοκυριά φαίνεται ότι πλέον θα αναγκαστούν να “τρώνε τα έτοιμα”.

    Ο δείκτης της πρόθεσης για αποταμίευση τους προσεχείς 12 μήνες υποχώρησε τον Οκτώβριο και διαμορφώθηκε στις -67,9 μονάδες (από -63,3 ). Άλλωστε ήδη αυξήθηκε το ποσοστό σε 9 % από 6% όσων δήλωσαν ότι αντλούν από τις αποταμιεύσεις τους για να καλύψουν τις ανάγκες τους.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΠΑΤΡΑ: Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν τη Δευτέρα 20 και την Τρίτη 21 Μαΐου 2024

    ΚΗΔΕΙΑ ΤΟΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟ ΚΩΝ. ΧΡΥΣΑΝΘΑΚΟΠΟΥΛΟ ΕΤΩΝ 86 ΘΑΝΟΝΤΑ ΚΗΔΕΥΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 20-5-2024 ΚΑΙ...

    ΠΑΤΡΑ: Μεγάλη νίκη του Βαγγέλη Καραχάλιου στο ΤΕΕ Δυτ. Ελλάδος

    Ο Βαγγέλης Καραχάλιος και η παράταξη Δημοκρατική Συνεργασία Μηχανικών...

    Αποτελέσματα εκλογών του ΤΕΕ: Ιστορική πρωτιά για τη Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών

    Ψήφος εμπιστοσύνης των Μηχανικών στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας, στις πράσινες...

    Λαμία: Ολοσχερής καταστροφή στο εργοστάσιο όπου παρασκευάστηκαν τα γεύματα που προκάλεσαν μαζική δηλητηρίαση μαθητών

    Πυρκαγιά ξέσπασε  στις εγκαταστάσεις «Γιαννίτση» στη Λαμία. Σύμφωνα με όσα...