ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΣΗΜΟ – ΤΩΡΑ: ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ 2024 – ΕΠΑΛ

    Ημερομηνία:

    Τα φετινά θέματα των Νέων Ελληνικών για τους μαθητές των ΕΠΑΛ είναι σαφή χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες και βρίσκονται σε αντιστοιχία με το ύφος, τις απαιτήσεις και τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων του 2023.Τα δοθέντα κείμενα των ομάδων Α και Β ανταποκρίνονται στη θεματολογία του μαθήματος και στις γνώσεις των μαθητών. Οι εκφωνήσεις και των δύο ομάδων είναι κατανοητές.

    Συγκεκριμένα, στην ομάδα Α δόθηκε ένα μη λογοτεχνικό κείμενο αναφορικά με τη σημασία του βιβλίου. Οι δραστηριότητας της ομάδας Α αφορούσαν:

    Α1 α): συνοπτική απόδοση της τελευταίας παραγράφου του κειμένου.

    Α1 β): ερώτηση θεωρίας σχετικά με τον εντοπισμό τριών διαφορετικών μέσων του τρόπου πειθούς της τελευταίας παραγράφου του κειμένου. Να σημειωθεί ότι ο τρόπος πειθούς δινόταν στους μαθητές.

    Η δραστηριότητα Α2α εξετάζει τα δομικά μέρη της δεύτερης παραγράφου του κειμένου, ενώ η Α2β είναι λεξιλογική παρατήρηση και ζητά τα συνώνυμα τριών οικείων για τους μαθητές λέξεων από τις τρεις πρώτες παραγράφους του κειμένου.

    Τέλος, η δραστηριότητα Α3 ζητά από τους υποψηφίους να γράψουν μία ομιλία με θέμα τη φιλαναγνωσία και συγκεκριμένα με θέμα την αξία του βιβλίου για τον άνθρωπο. Το θέμα δεν αναμένεται να δυσκολέψει τους μαθητές, καθώς διαθέτουν επάρκεια πληροφοριών τόσο από τις δικές τους γνώσεις όσο και από τα στοιχεία του κειμένου.

    Στην ομάδα Β δόθηκε ένα απόσπασμα από το διήγημα «Ένα παιδί μετράει τ’ άστρα» του Μενέλαου Λουντέμη.

    Η δραστηριότητα Β1 είναι ερώτηση κατανόησης του λογοτεχνικού κειμένου και εξετάζει πολύ βασικά στοιχεία της ιστορίας του κειμένου, όπως: τον χώρο της ιστορίας, τα πρόσωπα και τον μεταξύ τους σύνδεσμο.

    Η δραστηριότητα Β2α αφορά τη θεωρία της λογοτεχνίας και ζητάει τον εντοπισμό δύο αφηγηματικών τρόπων, οι οποίοι δίνονται στους μαθητές. Το β σκέλος εστιάζει στα σχήματα λόγου ζητώντας την αναγνώριση τριών σχημάτων λόγου σε τρία συγκεκριμένα αποσπάσματα του κειμένου.

    Τέλος, η δραστηριότητα Β3 θέτει δύο υποερωτήματα: στο πρώτο οι υποψήφιοι πρέπει να αποδείξουν την αγάπη του ήρωα για το βιβλίο ενώ στο δεύτερο ζητείται η προσωπική τους τοποθέτηση αναφορικά με τη στάση των σημερινών νέων απέναντι στο βιβλίο. Ένα υποερώτημα στο οποίο κάθε υποψήφιος τοποθετείται ελεύθερα με κριτήριο τα προσωπικά του βιώματα και τις απόψεις του.

    Το θέμα της φιλαναγνωσίας είχε αποτελέσει αντικείμενο εξέτασης και για τους μαθητές των ΓΕΛ 2020.

    Λάζαρης Άγγελος, Φιλόλογος, M.Ed., Διευθυντής Σπουδών

    Κουζίου Σταυρούλα, Φιλόλογος, M.Sc.

    Αργυροπούλου Ναταλία, Φιλόλογος, M.Sc.

    Περδίκη Ακριβή, Φιλόλογος

    ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΣΗΜΟ - ΤΩΡΑ: ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ 2024 - ΕΠΑΛ

     

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Τάκης Ζαχαράτος: Μίλησε για τον πρώτο του έρωτα

    «Έχω ερωτευτεί τρελά. Η πρώτη μου μεγάλη καψούρα κρατάει...

    Πάτρα: Πρέπει να… τρέξει για να κερδίσει το στοίχημα του yachting

    Η Δυτική Ελλάδα αποδεικνύεται η ανερχόμενη δύναμη στο yachting,...

    ΠΑΤΡΑ – “Έξυπνη πόλη”: Προχωρούν οι 14 δράσεις του στρατηγικού πλάνου του Δήμου Πατρέων

    «Η αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας παρέχει τη δυνατότητα στον...

    «Σκούπα» της Πυροσβεστικής για τα ακαθάριστα οικόπεδα – Περισσότερες από 3.700 καταγγελίες μέσα σε 18 ημέρες

    Ελέγχους σε ακαθάριστα οικόπεδα έπειτα από καταγγελίες πολιτών που έχουν υποβληθεί...