Κάλεσμα στους δημάρχους Ναυπάκτου και Μεσολογγίου Βασίλη Γκίζα και Κώστα Λύρο, απευθύνει με επιστολή του ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, για να συνεργαστούν για το θέμα της εξοντωτικής αύξησης στις μηνιαίες κάρτες πολλαπλών διελεύσεων e-pass της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου.
Το θέμα της αύξησης που αποκάλυψε και ανέδειξε τις προηγούμενες ημέρες η εφημερίδα «Πελοπόννησος», έχει πάρει πλέον πολιτικές διαστάσεις, καθώς επηρεάζει σε καθοριστικό βαθμό μεγάλο αριθμό χρηστών.
Οπως αποκάλυψε η «Π», οι ανατιμήσεις στη συγκεκριμένη κάρτα της Γέφυρας που απευθύνεται σε εργαζόμενους, επαγγελματίες και φοιτητές με καθημερινές διελεύσεις, εκτοξεύθηκε από τις αρχές του χρόνου κατά 22% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και από 242,56 ευρώ το μήνα, ανέρχεται πλέον στα 294,90 €.
Πρακτικά, οι κάτοχοι των καρτών «e-pass», πληρώνουν για 44 διελεύσεις 22 εργάσιμες ημέρες το μήνα, 6,70 ευρώ ανά διέλευση από 5,51 ευρώ και το ετήσιο κόστος μόνο των διοδίων για 11 μήνες χρήσης της κάρτας, εκτοξεύεται από 2.668 ευρώ σε 3.243 ευρώ.
Η ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ
Το θέμα συζητήθηκε ήδη στο δημοτικό συμβούλιο Ναυπακτίας προχθές το βράδυ, όπου ο πρώην δήμαρχος και επικεφαλής της «Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης Ναυπακτίας» Γιάννης Μπουλές κατά την τοποθέτησή του, είπε μεταξύ άλλων ότι με αυτές τις εξοντωτικές αυξήσεις, η Γέφυρα τιμωρεί όσους έχουν το e-pass, πληρώνοντας ένα αποικιακό κόστος, με αποτέλεσμα να χάνουν εισόδημα μέσα από την τσέπη τους.
Μάλιστα ο κ. Μπουλές επανάφερε παλαιότερη πρότασή του για κοινή συνεδρίαση με τον Δήμο Πατρέων. «Είχαμε προτείνει συνεργασία με τον Δήμο Πατρέων δυστυχώς όμως δεν έγινε. Αν θέλουμε να πετύχουμε θα πρέπει να δούμε το θέμα ανοιχτά. Το πρόβλημα αυτό, αφορά και την απέναντι κοινωνία, θα πρέπει λοιπόν να έρθουμε σε μία κοινή συνεδρίαση με τον Δήμο Πατρέων» είπε ο κ. Μπουλές.
Ο δήμαρχος Ναυπακτίας Βασίλης Γκίζας στην τοποθέτησή του, τόνισε ότι «πρέπει να στείλουμε το μήνυμα σε όλους τους όμορους δήμους, τη γέφυρα αλλά και το κράτος, ότι είμαστε απέναντι σε οποιαδήποτε αύξηση, ενώ καλούμε άμεσα-όπως σημείωσε ο δήμαρχος-να συνεργαστούν στα πλαίσια των δεσμεύσεων τους, ώστε να πάψει να υφίσταται το πρόβλημα, αλλά και περαιτέρω δυνατότητες ενδεχόμενης μείωσης του κόστους διέλευσης.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΛΕΤΙΔΗ
Συνεργάτες του δημάρχου Πατρέων Κώστα Πελετίδη, μετέφεραν στην «Π» ότι ο δήμαρχος θα έστελνε χθες επιστολή προς τους ομολόγους του, της Ναυπάκτου και του Μεσολογγίου Βασίλη Γκίζα και Κώστα Λύρο, για να συναντηθούν την ερχόμενη εβδομάδα στο Δημαρχείο της Πάτρας, για το θέμα των διοδίων της Γέφυρας.
Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι ο δήμαρχος από την πρώτη στιγμή έχει αντιληφθεί και κατανοεί την σοβαρότητα του προβλήματος, που αγγίζει πλέον την οικονομική επιβίωση εργαζομένων και γι’ αυτό κρίνει σκόπιμο ότι πρέπει να υπάρξει άμεσα συνεργασία των αυτοδιοικητικών, όχι μόνο για το θέμα της αύξησης του e-pass, αλλά γενικότερα για τα διόδια της Γέφυρας.
ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΓΕΦΥΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ
Στελέχη της Γέφυρας ΑΕ ανέφεραν στην «Π» ότι οι ανατιμήσεις στην κάρτα e-pass ήταν μονόδρομος μετά τις μεγάλες αυξήσεις στα επιτόκια δανεισμού, αλλά και στο κόστος βαριάς συντήρησης του έργου και στα λειτουργικά έξοδα της υποδομής, που οφείλονται στην εκτίναξη του κόστους ενέργειας και των καυσίμων.
Από την άλλη, οι ίδιες πηγές αντιπαραβάλλουν ως επιχείρημα το γεγονός ότι, ακόμα και μετά από αυτές τις αυξήσεις, η κάρτα πολλαπλών διελεύσεων της Γέφυρας εξακολουθεί να είναι ανταγωνιστική των φέρι μποτ, χωρίς οι οδηγοί να περιμένουν για τουλάχιστον μισή ώρα να εξυπηρετηθούν από τα σκάφη της πορθμειακής γραμμής.
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ
Το θέμα του «e-pass» της Γέφυρας ανέδειξε πριν από δύο εβδομάδες ομάδα εργαζομένων που διαμένουν στην Αιτωλοακαρνανία, αλλά εργάζονται στην περιοχή της Πάτρας σε μεγάλες κρατικές δομές ή στον ιδιωτικό τομέα και πλέον, δηλώνουν ότι δεν αντέχουν το οικονομικό βάρος της καθημερινής μετακίνησης.
Σε επιστολή που κοινοποίησαν στο γραφείο του πρωθυπουργού, των αρμόδιων υπουργών και στο τοπικό πολιτικό δυναμικό, ζητούν άμεση παρέμβαση για την μείωση του κόστους που αφορά εργαζόμενους, επαγγελματίες και φοιτητές.
Επίσης, παρέμβαση έκανε και η Α΄ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας που την ανάληψη πρωτοβουλιών από πλευράς συναρμόδιων υπουργείων, ώστε να επιδοτηθεί το δυσβάστακτο κόστος διέλευσης των εκπαιδευτικών από τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, μετά και τις πρόσφατες μεγάλες αυξήσεις στα διόδια.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση ζητείται μείωση των τιμών στα συνδρομητικά προγράμματα e-pass, συμβατές με τους μισθούς των εργαζομένων ή εφαρμογή ενός «μεταφορικού ισοδύναμου» όπως γίνεται για τις μετακινήσεις στα νησιά, για να εξισώνεται το κόστος μετακίνησης με τους κατοίκους χερσαίων περιοχών, με κρατική επιδότηση ανά πομποδέκτη που αντιστοιχεί σε εργαζόμενο τακτικό χρήστη της Γέφυρας.