Την παρέμβαση του πρωθυπουργικού γραφείου προκαλούν οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των κατοίκων του Γαλατά και του Περιθωρίου, για τον παρατεταμένο αποκλεισμό των χωριών, μετά την κατάρρευση της οδικής γέφυρας του Ευήνου, αλλά και η τεράστια καθυστέρηση στην εκπόνηση και υλοποίηση ενός σχεδίου για την βραχυπρόθεσμη, αλλά και οριστική λύση του προβλήματος, καθώς και την αντιμετώπιση των άμεσων συνεπειών αυτής της κατάστασης.
Αντιλαμβανόμενος τη σημασία για γρήγορες κυβερνητικές παρεμβάσεις, καθώς έχουν περάσει σχεδόν τρεις μήνες από την καταστροφή της γέφυρας, χωρίς να έχει γίνει κάτι ουσιαστικό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης απέστειλε στην περιοχή τον υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιο για θέματα κρατικής αρωγής και αποκατάστασης από φυσικές καταστροφές, Χρήστο Τριαντόπουλο.
Αφού συμμετείχε σε σύσκεψη με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Εσωτερικών, Μιχάλη Σταυριανουδάκη, τον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριο Φαρμάκη, τον γενικό γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Βασίλειο Παπαγεωργίου και άλλα στελέχη του κρατικού μηχανισμού και της τοπικής αυτοδιοίκησης, ο κ. Τριαντόπουλος επισκέφτηκε το σημείο του ποταμού, όπου έχει κοπεί η περιοχή στα δύο.
Διαβεβαίωση ότι δεν θα πέσει η σιδηροδρομική γέφυρα
Παρουσία και στελεχών του ΟΣΕ, επισημάνθηκε από τον κ. Τριαντόπουλο η ανάγκη για την ταχεία αποκατάσταση της επικοινωνίας των κατοίκων Γαλατά και Περιθωρίου με την πρωτεύουσα του νομού, το Μεσολόγγι, ενώ δόθηκε εντολή στους αρμοδίους του Οργανισμού για την άμεση αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γέφυρας, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως προσωρινή λύση μέχρι την κατασκευή της οδικής γέφυρας.
Σημειωτέον ότι για τη σιδηροδρομική γέφυρα, η οποία είναι 130 ετών και στολίδι για την περιοχή, υπήρξαν πληροφορίες ότι εξεταζόταν το σενάριο να γκρεμιστεί ολοσχερώς, με το πρόσχημα των ζημιών που υπέστησαν τα 2 από τα 7 βάθρα της στις βροχοπτώσεις του Δεκεμβρίου, ώστε να διευκολυνθούν τα έργα για την κατασκευή της νέας οδικής γέφυρας.
Οι πληροφορίες αυτές ήλθαν σε γνώση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, η οποία προειδοποίησε ότι κάτι τέτοιο δεν θα γινόταν ανεκτό, αφού η γέφυρα αποτελεί και στοιχείο της πολιτιστικής κληρονομιάς. Υπήρξε προς τούτο και τηλεφωνική επικοινωνία του πρώην υπουργού Χρίστου Βερελή με την κυρία Μενδώνη, ώστε να παρέμβουν, εφόσον χρειαστεί, οι αρμόδιες υπηρεσίες και να αποτρέψουν οποιαδήποτε παραβίαση των όσων προβλέπονται για μνημεία, όπως η συγκεκριμένη γέφυρα.
Εκδηλώθηκαν όμως και έντονες αντιδράσεις από τον σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμων Αιτωλοακαρνανίας «Χ. Τρικούπης», με τον ιδρυτή του Γιώργο Μαυρίκα να εκδίδει μία οργίλη ανακοίνωση, εναντίον όσων εξετάζουν τέτοιου είδους βάρβαρες, κυνικές και καταστροφικές παρεμβάσεις. «Ούτε κατά διάνοια να ρίξουν τα βάθρα, για οποιοδήποτε λόγο. Άμεση υποχρέωση η ανύψωση της κοίτης» σημείωνε ο κ. Μαυρίκας, ο οποίος έχει και την ιδιότητα του πολιτικού μηχανικού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πέρα από την επισκευή της σιδηροδρομικής γέφυρας, η οποία θα αποτελέσει μέρος της προσωρινής λύσης, εξετάζεται και η κατασκευή ενός περάσματος για μεγάλα φορτηγά σε άλλο σημείο του ποταμού, προς το μέρος των εκβολών, χωρίς όμως να υπάρχει ακόμα κάτι οριστικό, καθώς οι αρμόδιες αρχές (Υπουργείο και Περιφέρεια) παραμένουν σε σύγχυση για τις άμεσες κινήσεις, που πρέπει να κάνουν.