Γιάννης Αντετοκούνμπο: Ο άγνωστος επιχειρηματικός πόλεμος για τα brands που του αποφέρουν εκατομμύρια

    Ημερομηνία:

    Τα νέα για τον Γιάννη Αντετοκούνμπο είναι συνήθως καλά, είτε αφορούν τα αγωνιστικά του επιτεύγματα με την φανέλα των Μιλγουόκι Μπακς στο Ν.Β.Α. είτε τα επιχειρηματικά του εγχειρήματα.

    Ο Έλληνας διεθνής σταρ των «ελαφιών» στα παρκέ δεν έχει να φοβηθεί πολλά, αν και ο φετινός αποκλεισμός από τους Μαϊάμι Χιτ μοιάζει με μια από τις κακές παρενθέσειςούτε και μακριά από αυτά ίσως με δεδομένες τις επιδόσεις του και στις εμπορικές δραστηριότητές του.

    Όμως αποτελεί μάλλον κανόνα και όχι εξαίρεση, οι κάτοχοι ισχυρών brands να μπαίνουν συχνά στην διαδικασία να τα υπερασπισθούν σε νομικό επίπεδο και να μην επιτρέπουν να γίνονται άλλοι πλούσιοι με το δικό τους όνομα. Ή με σήματα τα οποία θεωρούνται προσωπικά περιουσιακά τους στοιχεία.

    Και ο Γιάννης ανήκει σε αυτή την κατηγορία των αθλητών-επιχειρηματιών…

    Στην περίπτωση του 28χρονου μπασκετμπολίστα, φαίνεται να έχει ξεσπάσει τα τελευταία χρόνια ένας άγνωστος επιχειρηματικός «πόλεμος» για την προστασία των κατοχυρωμένων του brands (απέναντι σε όσους τα επιβουλεύονται), αυτά που κατά κανόνα μπορούν να του αποφέρουν έσοδα εκατομμυρίων ευρώ, πέρα από τις αποδοχές τις οποίες εξασφαλίζει κάθε χρόνο από το «χρυσό» συμβόλαιο του με τους Μπακς και από τις συμφωνίες/συνεργασίες του με πλήθος χορηγών, σε ΗΠΑ και Ελλάδα.

    Γιάννης Αντετοκούνμπο: Ο άγνωστος επιχειρηματικός πόλεμος για τα brands που του αποφέρουν εκατομμύρια

    Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο δεν αφήνει το χρήμα «να κοιμάται» και επενδύει τα κέρδη του σε διάφορες επιχειρηματικές προσπάθειες, ως γνωστό.

    Στις business βέβαια δεν είναι τα πάντα «ρόδινα». Σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας στην πόλη του Μιλγουόκι, οι δικηγόροι οι οποίοι εκπροσωπούν τον παίκτη φέρονται να έχουν υποβάλει συνολικά τουλάχιστον 50 αγωγές κατά επιχειρήσεων και ατόμων που πιστεύουν ότι παραβίασαν ή παραβιάζουν τα εμπορικά του σήματα.

    Πολλές από αυτές αφορούσαν επιχειρήσεις οι οποίες πουλούσαν εμπορεύματα μέσω του διαδυκτίου, όπως δήλωσε ιδρυτικός μέτοχος δικηγορικής εταιρίας πνευματικής ιδιοκτησίας του Μιλγουόκι, ονόματι Τζον Φρέντρικσον.

    Κάποιες από αυτές τις αγωγές καταγγέλουν την παράνομη χρήση εικόνων του φημισμένου καλαθοσφαιριστή ή του αριθμού της φανέλας του (34) για την πώληση προϊόντων.

    Το περιοδικό Milwaukee Magazine προσθέτει πάντως ότι οι περισσότερες υποθέσεις επιλύθηκαν εντός δύο ή τριών μηνών και δεν αφορούσαν ουσιαστικές διαφορές – οι συγκεκριμένες τουλάχιστον- κατά τον κ.Φρέντρικσον. Προφανώς πρόκειται για  έναν «πόλεμο» που δεν σταματά ποτέ…

    Η μόνη «ήττα»

    Οι δικηγόροι του Γιάννη Αντετοκούνμπο εμφανίζονται να εφαρμόζουν μια «σαρωτική» νομική στρατηγική για την σθεναρή υπεράσπιση του πολύτιμου brand Greek Freak, που έχει πλέον καθιερωθεί στην διεθνή αγορά. Ένα σήμα κατατεθέν το οποίο προέρχεται από το ιδιαίτερα διαδεδομένο προσωνύμιο του ιδίου.

    Υπήρξε, όπως αναφέρεται στα ρεπορτάζ των αμερικάνικων media, το πρώτο brand που κατέθεσε από τον Μάϊο του 2014, κοντά στο τέλος της πρώτης αγωνιστικής σεζόν του στην «Μέκκα του μπάσκετ» και καταχωρήθηκε τον Φεβρουάριο του 2018 (σ.σ. ο άσος των Μπακς εγκαταστάθηκε στις ΗΠΑ από το 2013, στα 19 του), καλύπτωντας μεταξύ άλλων είδη ένδυσης, σακίδια πλάτης και άλλα προϊόντα.

    Από τότε, ο παίκτης υπέβαλε αιτήσεις και για άλλα εμπορικά σήματα, π.χ. το Greek Fr34k για χρήση με διάφορα αγαθά και υπηρεσίες και το Greek Freak σε υπηρεσίες ψυχαγωγίας.

    Γιάννης Αντετοκούνμπο: Ο άγνωστος επιχειρηματικός πόλεμος για τα brands που του αποφέρουν εκατομμύρια

    Ως μόνη «ήττα» του σε αυτό το κομμάτι εμφανίζεται η διεκδίκηση του δεύτερου σήματος από μια εταιρία μπαχαρικών με έδρα την Ουάσιγκτον, το 2019, την Spiceology, με την νομική ομάδα που εκπροσωπούσε τον Γιάννη (ή έστω, μια από αυτές) να στέλνει επιστολή παύσης και παραίτησης, καθώς ανάμεσα στα προϊόντα της συμπεριλαμβάνόταν και ένα αλμυρό μείγμα μεσογειακής διατροφής  (από βότανα, ξερό κρεμμύδι, λιαστή ντομάτα, πιπεριά τσίλι και σκόνη φλούδας πορτοκαλιού) με το όνομα Greek Freak.

    Η συγκεκριμένη επιχείρηση αγνόησε την προειδοποίηση, υποστήριξε, πάντα σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν δημοσιευθεί στις ΗΠΑ, ότι χρησιμοποιούσε το σήμα πριν αυτό συνδεθεί με τον Αντετοκούνμπο και εξακολουθεί να το κάνει για να εμπορεύεται και να πουλά το μείγμα της.

    Είναι μια τουλάχιστον φορά που η νομική ομάδα του σταρ των Μπακς δεν κέρδισε και υπάρχει ένα ερώτημα αν δικαιούται και εκείνος την χρήση του στην Ουάσιγκτον.

    Ως αντεπιχείρημα η πλευρά Αντετοκούνμπο προβάλλει ότι το brand αυτό δεν θα σήμαινε τίποτε για κανέναν πριν από τον Γιάννη.

    Αντιθέτως, υπολογίζεται ότι οι δικηγόροι του μπορεί να είχαν στείλει έως και 300 επιστολές παύσης και παραίτησης σε επιχειρήσεις που θεωρούσαν ότι παραβίαζαν σήματα του πελάτη τους, πριν φτάσουν στο σημείο να καταθέσουν αγωγές, ένα βήμα δηλαδή που προηγείται πριν από μια δίκη.

    Ένα παράδειγμα που επιστρατεύθηκε για την σύγχυση που προκαλείται από την τακτική ορισμένων στους καταναλωτές ήταν ότι ενώ δημιουργήθηκε η εντύπωση πως ο Αντετοκούνμπο έχει σχέση με… γιαούρτι που πωλείται με την επωνυμία Greek Freak, δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

    Πλησιάζει το «φράγμα» των $100 εκατ.

    Ο δυο φορές MVP του ΝΒΑ και πρωταθλητής το 2021 με τους Μιλγουόκι Μπακς πλησιάζει το «φράγμα» των 100 εκατ. δολαρίων σε ετήσια έσοδα από όλες τις πηγές εισοδημάτων του: συμβόλαιο, χορηγούς και άλλες εμπορικές συμφωνίες, επιχειρηματικές δραστηριότητες.Γιάννης Αντετοκούνμπο: Ο άγνωστος επιχειρηματικός πόλεμος για τα brands που του αποφέρουν εκατομμύρια

    Στην προηγούμενη χρήση ο «τζίρος» του εκτινάχτηκε στα 86,5 εκατ. δολ., με τα 42.492.492 δολ. να αντιστοιχούν στην δόση του συμβολαίου του με τα «ελάφια» για την σεζόν 2022-23, η οποία θα αυξηθεί κατά 3,15 εκατ. δολ. για τη νέα αγωνιστική περίοδο (2023-24) στα 45.640.084 δολ.

    Τον τελευταίο καιρό στα επιχειρηματικά και επενδυτικά του ανοίγματα έχει προστεθεί η σύσταση της κοινοπραξίας (50%-50%) με την Calamos Investments του δισεκατομμυριούχου ομογενή Τζον Κάλαμος, για την δημιουργία των Calamos Antetokounmpo Global Sustainable Equity Funds, μιας δέσμης κεφαλαίων ESG που είναι προσβάσιμα στους επενδυτές.

    Από τους χορηγούς του ξεχωρίζει το πολυετές deal με τη Nike, που εκτιμάται ότι του αποφέρει 12 εκατ. δολ. κάθε χρόνο.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Καμπανάκι για τον υψηλό ΦΠΑ και από τα σούπερ μάρκετ – Ανένδοτη η κυβέρνηση

    Χθες οι εκπρόσωποι της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ)...

    Αναδιώτης και Τσιρώνης με τον Μεντβέντεφ σε σύνοδο των BRICS στο Σότσι

    Ελληνική παρουσία είχε το συμπόσιο των BRICS με βουλευτές και ευρωβουλευτές...

    Eιρήνη Μουρτζούκου: Πώς πέρασε το βράδυ στα κρατητήρια – «Έβλεπα εφιάλτες ότι έχω χειροπέδες συνέχεια στα χέρια μου»

    Δύσκολη νύχτα πέρασε στα γυναικεία κρατητήρια του αστυνομικού τμήματος...

    Υπουργείο Υγείας: Προκηρύσσονται 324 θέσεις γιατρών 12 ειδικοτήτων για τα Κέντρα Υγείας της χώρας

    Υπεγράφη την Τρίτη 19 Νοεμβρίου και αναρτήθηκε η απόφαση...
    Best Shop