Γιατί έρχεται το τέλος των SUV;

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis

    Υπήρξε και παραμένει μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές και σίγουρα η πιο σημαντική τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας την τελευταία -τουλάχιστον- δεκαετία. Ο λόγος για τα SUV τα οποία κυριαρχούν παντού σε όλο τον πλανήτη, όντας η κατηγορία αυτοκινήτων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε κάθε αγορά.

    Η άφιξη της ηλεκτροκίνησης όμως φαίνεται ότι αποτελεί μία αφορμή για την αλλαγή όλης αυτής της κατάστασης. Και αυτό βγαίνει από τα χείλη ενός καθ’ ύλην αρμόδιου, του αφεντικού της Citroen, Vincent Cobée.

    Ο Cobée σε συνέντευξή του δήλωσε ότι ο κύριος λόγος που η δυναστεία των SUV φθάνει στο τέλος της είναι η κακή αεροδυναμική των ψηλών αμαξωμάτων τους. Και αυτό γιατί η μικρή αεροδυναμική αντίσταση είναι κρίσιμος παράγοντας για την απόδοση και την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

    Ο ίδιος πιστεύει ότι η τοποθέτηση μεγαλύτερων μπαταριών στα ηλεκτρικά SUV για να παραμείνουν ανταγωνιστικά ως προς την αυτονομία δεν είναι λύση, καθώς θα τα κάνει ακόμα πιο βαριά και πιο δύσκολα στην οδήγηση.

    Ο Cobée επισημαίνει ότι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αν η αεροδυναμική είναι λάθος, η επίπτωση στην αυτονομία είναι πολύ μεγάλη. Μπορούν να χαθούν πάνω από 50 χιλιόμετρα ανάμεσα σε δύο ίδια οχήματα αλλά με διαφορετική αεροδυναμική σχεδίαση, ενώ μεταξύ ενός SUV και ενός sedan η διαφορά εύκολα μπορεί να φθάσει έως και τα 80 χιλιόμετρα.

    GYMALL

    Ο Cobée επέμεινε και στο θέμα του βάρους, το οποίο έχει εκτοξευθεί με τα ηλεκτρικά. Η Γαλλία σκοπεύει να καθιερώσει φορολογία με βάση και το βάρος, και έτσι ο συνδυασμός με την κακή αεροδυναμική, δυνητικά θα οδηγήσει στο τέλος της κυριαρχίας των SUV.

    Όπως παρατήρησε ο Cobée υπάρχει το εξής παράλογο. Το 1970 τα αυτοκίνητα ζύγιζαν 700 κιλά. Σήμερα ένα μέσο αυτοκίνητο ζυγίζει 1.300 κιλά. Τα ηλεκτρικά του αύριο θα ξεπερνούν τους 2 τόνους. Δηλαδή χρειαζόμαστε τρεις φορές περισσότερη ενέργεια για να κάνουμε την ίδια δουλειά, απλά για να λέμε ότι είμαστε οικολογικά σωστοί.

    Το αφεντικό της Citroen υποστηρίζει ότι αντί να μεγαλώνουμε τις μπαταρίες, καλύτερο θα ήταν να ασχοληθούμε με την πιο γρήγορη φόρτιση. Αυτό εξηγεί γιατί η Citroen επιμένει σε μπαταρίες γύρω στις 50 kWh ή λιγότερο.

    Ο ίδιος τοποθετεί το τέλος των SUV προς τα τέλη της δεκαετίας. Και θεωρεί ότι καλό θα ήταν οι εταιρίες να αρχίσουν να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα. Το θέμα είναι αν θα ακολουθήσουν και οι καταναλωτές, οι οποίοι έχουν βολευτεί με την μόδα των SUV και δύσκολα θα επανέλθουν σε πιο εκλογικευμένες προτάσεις και κατηγορίες.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Αφρικανική σκόνη: Οι κίνδυνοι για την υγεία και οι τρόποι προστασίας – Συστάσεις της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας

    Η αφρικανική σκόνη που επηρεάζει την Ελλάδα είναι ένα σχετικά συχνό...

    Ο Αντώνης Χαροκόπος ξανά Πρόεδρος της Περιφερειακής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία Δυτικής Ελλάδας & Νοτίων Ιονίων Νήσων

    Νέο Διοικητικό Συμβούλιο εξελέγη στην Περιφερειακή Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία Δυτικής Ελλάδας...

    Πάσχα 2024: Εντείνονται οι έλεγχοι σε αμνοερίφια και αυγά

    Εντείνονται οι έλεγχοι σε αυγά και αμνοερίφια ενόψει του φετινού Πάσχα, όπως είχε αποφασιστεί στην πρόσφατη...

    Δολοφονία Λυγγερίδη: Ποινική δίωξη για 28 αδικήματα στους συλληφθέντες

    Ποινική δίωξη 28 αδικήματα-μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται 12 κακουργήματα...