Οι άνδρες είναι λιγότερο πιθανό από τις γυναίκες να μοιράζονται αρνητικές πληροφορίες, ενώ και τα δύο φύλα μοιράζονται θετικές ειδήσεις με παρόμοιο τρόπο. Η έρευνα υποδηλώνει ότι η ανησυχία των ανδρών για την αντίληψη οδηγεί σε επιλεκτική αυτοπροβολή. Διεξάγοντας τρία πειράματα με περισσότερους από 1.000 συμμετέχοντες, η μελέτη εμβαθύνει σε πρότυπα γνωστοποίησης ειδικά για το φύλο στην ψηφιακή εποχή.
Μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, το Bayes Business School (πρώην Cass) και το Πανεπιστήμιο Bocconi διαπίστωσε ότι οι άνδρες είναι λιγότερο πρόθυμοι να μοιράζονται αρνητικές πληροφορίες από τις γυναίκες, ενώ υπήρχε μικρή διαφορά όταν πρόκειται για θετικά νέα.
Η Δρ Έριν Καρμπόουν, επισκέπτρια επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αποφάσεων στο Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon και πρώτος συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε: «Τα αποτελέσματα από τις μελέτες μας αποκάλυψαν μια συνεπή τάση για τις γυναίκες να αποκαλύπτουν περισσότερα από τους άνδρες και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη φύση των πληροφοριών που μοιράζονται.
«Αυτά τα ευρήματα μπορούν να βοηθήσουν στην κατανόηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας, καθώς και στην αποσαφήνιση ορισμένων υφιστάμενων στερεοτύπων, σχετικά με τις διαφορές των φύλων στην αποκάλυψη».
Κοινή χρήση στην ψηφιακή εποχή
Οι περισσότερες από τις υπάρχουσες έρευνες σχετικά με τις διαφορές των φύλων και την ανταλλαγή πληροφοριών προϋπήρχαν του Διαδικτύου. Δεδομένου ότι ζούμε σε έναν κόσμο όπου οι άνθρωποι δημοσιεύουν εύκολα πληροφορίες σε διάφορες πλατφόρμες σε καθημερινή βάση, αυτή η νέα μελέτη προσφέρει πληροφορίες για τον τρόπο που μοιραζόμαστε, καθώς και τις συνέπειες της κοινής χρήσης στην ψηφιακή εποχή.
Για να διερευνήσουν τις διαφορές των φύλων στην ανταλλαγή διαφορετικών τύπων πληροφοριών, οι ερευνητές πραγματοποίησαν τρία διαφορετικά πειράματα με πάνω από 1.000 άτομα. Στην πρώτη μελέτη, οι άνθρωποι ανέφεραν μόνοι τους στιγμές που ένιωθαν ότι «πέθαιναν» για να αποκαλύψουν πληροφορίες σε άλλους και στη συνέχεια υπέδειξαν εάν πράγματι είχαν μοιραστεί τις πληροφορίες.
Αν και οι άνδρες και οι γυναίκες προκάλεσαν παρόμοιο αριθμό περιπτώσεων που επιθυμούσαν να μοιραστούν θετικές πληροφορίες (π.χ. σχετικά με μια προαγωγή), οι άνδρες ήταν πολύ λιγότερο πιθανό να αναφέρουν ότι ήθελαν να μοιραστούν αρνητικές πληροφορίες (π.χ. αποτυχία να λάβουν μια προαγωγή).
Δύο περαιτέρω μελέτες επέτρεψαν στην ομάδα να ποσοτικοποιήσει την επιθυμία αποκάλυψης και συγκέντρωσης της επιθυμίας των συμμετεχόντων καθώς και την τάση τους να αποκαλύπτουν θετικές ή αρνητικές πληροφορίες για διαφορετικά θέματα και εμπειρίες.
Μοτίβα αποκάλυψης
Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι οι γυναίκες ανέφεραν μεγαλύτερη ικανοποίηση από τους άνδρες με το δικό τους επίπεδο αποκάλυψης, ενώ οι περισσότεροι άνδρες συμμετέχοντες ανέφεραν μεγαλύτερη τάση να αποκρύπτουν πληροφορίες σχετικά με τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, ακόμη και όταν θα ήταν καλύτερο να τις μοιραστούν με άλλους.
Η καθηγήτρια Irene Scopelliti, Καθηγήτρια Μάρκετινγκ και Επιστήμης Συμπεριφοράς στο Bayes Business School (πρώην Cass) και μία από τις συγγραφείς της μελέτης, είπε: «Η αποκάλυψη είναι ολοένα και πιο διαδεδομένη και μόνιμη στην ψηφιακή εποχή. Η εμφάνιση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των ψηφιακών καναλιών επικοινωνίας έχει επιτρέψει πρωτοφανή επίπεδα ανταλλαγής πληροφοριών, τα οποία συνοδεύονται από μια σειρά κοινωνικών και ψυχολογικών συνεπειών. Τα αποτελέσματά μας δείχνουν ότι το φύλο παραμένει ένας σημαντικός παράγοντας όσον αφορά την επιθυμία και την τάση για αποκάλυψη αρνητικών πληροφοριών και οι άνδρες μπορεί να ωφελούνται διαφορετικά ή να είναι ευάλωτοι στις συνέπειες της ανταλλαγής πληροφοριών σε σύγκριση με τις γυναίκες».