Και πρόσθεσε: «Σε ό,τι αφορά στα Γλυπτά του Παρθενώνα, το τουρκικό κράτος δεν γνωρίζει την ύπαρξη εγγράφου το οποίο νομιμοποιεί την αγορά των Γλυπτών από τον Λόρδο Έλγιν. Η αγορά αυτή έγινε από τους αποικιοκράτες του Ηνωμένου Βασιλείου, οπότε δεν νομίζω ότι υπάρχει περιθώριο να συζητηθεί η νομιμότητά της. Ακόμα και βάσει της νομοθεσίας εκείνης της εποχής».
Η Ζεϊνέπ Μποζ μετέχει τακτικά στις αρμόδιες επιτροπές της UNESCO υπό την ιδιότητά της ως επικεφαλής της υπηρεσίας καταπολέμησης της αρχαιοκαπηλίας, του υπουργείου Πολιτισμού της Τουρκίας. Είναι αρχαιολόγος, απόφοιτος του τμήματος Προϊστορικής Αρχαιολογίας του πανεπιστημίου της Άγκυρας.
Άρχισε να εργάζεται για λογαριασμό του τουρκικού υπουργείου Πολιτισμού το 2007, ως βοηθός εμπειρογνώμων και το 2010 προβιβάστηκε σε ειδική εμπειρογνώμωνα, αφού εν τω μεταξύ είχε υποστηρίξει τη μεταπτυχιακή διατριβή της με θέμα τις διακρατικές συμφωνίες για τις αρχαιότητες. Η Ζεϊνέπ Μποζ είναι κάτοχος τίτλου ανώτερων σπουδών στο αντικείμενο της διασύνδεσης ανάμεσα στην τέχνη, τη νομική επιστήμη και την ηθική, με το αντίστοιχο πτυχίο να της έχει απονεμηθεί από το London Institute of Arts and Law.
Το 2014 εργάστηκε για την UNESCO και έναν χρόνο αργότερα διορίστηκε εκπρόσωπος του οργανισμού στο Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, ειδικά για να επιτηρεί την εφαρμογή του διεθνούς δικαίου για τις αρχαιότητες.
Δύο χρόνια αργότερα, το 2017, η Ζεϊνέπ Μποζ επανήλθε στην Τουρκία και το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού της πατρίδας της, με αντικείμενο την εφαρμογή της διεθνούς νομοθεσίας, την καταπολέμηση της παράνομης διακίνησης αρχαιοτήτων, την εκπαίδευση και την ευαισθητοποίηση των πολιτών σε σχέση με ζητήματα της ειδικότητάς της. Και, φυσικά, η Ζεϊνέπ Μποζ είναι υπεύθυνη για πολλές και διάφορες εκστρατείες επαναπατρισμού αρχαίων αντικειμένων που έχουν κλαπεί από την Τουρκία.
Ως αρχαιολόγος, η κα Μποζ πασχίζει να επαναφέρει στην Τουρκία αγάλματα, γλυπτά κ.ο.κ., ακριβώς επειδή οι συγκεκριμένες αρχαιότητες αποσπάστηκαν και εξήχθησαν παρανόμως από την τουρκική επικράτεια. Πρόκειται όμως, καταφανώς, για αρχαιοελληνικά έργα, οπότε μοιάζει κάπως παράξενο το να παρατηρεί κανείς τις, κατά τα άλλα αξιέπαινες προσπάθειες της Ζεϊνέπ Μποζ να επαναφέρει τα προϊόντα της αρχαιοκαπηλίας στην Τουρκία, ενώ κατ’ ουσίαν ο αγώνας δίνεται για δείγματα, ενίοτε έξοχα, της γλυπτικής των Ελληνιστικών χρόνων, από παράνομες ανασκαφές στα παράλια της Μικράς Ασίας, δηλαδή την Ιωνία κ.λπ.
Πολύ χαρακτηριστική της αφοσίωσης με την οποίαν η Ζεϊνέπ Μποζ υπηρετεί το ιδανικό του επαναπατρισμού αρχαιοτήτων στην Τουρκία, αλλά προβάλλοντας σύμβολα αμιγώς αρχαιοελληνικά, είναι το κόμικ «Artemis Journey», μια εικονογραφημένη νουβέλα για την περιπέτεια ενός αγάλματος της θεάς Αρτέμιδος.
Το εν λόγω κόμικ δημιουργήθηκε υπό την καθοδήγηση της κας Μποζ και υπό την αιγίδα του τουρκικού Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού και η αφηγούμενη ιστορία, πιθανότατα, προέρχεται από βιώματα της ίδιας της Ζεϊνέπ Μποζ.