Γνωστές εταιρίες τροφίμων πουλάνε προϊόντα κατώτερης ποιότητας στις φτωχότερες χώρες

    Ημερομηνία:

    Οι μεγαλύτερες εταιρίες τροφίμων και αναψυκτικών σε μέσο όρο πουλάνε προϊόντα κατώτατης ποιότητας σε λιγότερο αναπτυγμένες χώρες οικονομικά σε σύγκριση με χώρες που έχουν καλύτερη οικονομία, σύμφωνα με μια νέα έρευνα.

    Προϊόντα από εταιρίες όπως  η Nestle, η Pepsicο και η Unilever αξιολογήθηκαν ενώ ήταν μέρος ενός παγκόσμιου καταλόγου που δημοσιεύθηκε από τον οργανισμό Access to Nutrition Initiative (ATNI), με τη πρώτη να είναι από το 2021.

    Ο ΜΚΟ βρήκε ότι σε 30 εταιρίες τα προϊόντα τους που πουλήθηκαν σε φτωχότερες χώρες στο σύστημα  μέτρησης που είχε σχεδιαστεί από την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία ήταν κατώτερης ποιότητας σε σύγκριση με πιο ευκατάστατες χώρες. 

    Το σύστημα μέτρηση ονόματι Health Star system, τα προϊόντα βαθμολογούνται από το 1 μέχρι το 5 για το πόσο υγιεινά είναι με το 5 να αναφέρεται στο καλύτερο και ο βαθμός 3.5 να θεωρείται από τις πιο υγιεινές επιλογές.

    Στις λιγότερο ευκατάστατες χώρες τα προϊόντα των πολυεθνικών βαθμολογήθηκαν 1.8 στο σύστημα, ενώ στις ευκατάστατες χώρες που βαθμολογήθηκαν περισσότερα προϊόντα ο βαθμός τους ήταν 2.3.

    «Είναι ξεκάθαρο το ότι αυτά που πουλάνε σε άπορες χώρες, οι εταιρείες, όπου δραστηριοποιούνται όλο και περισσότερο, δεν είναι υγιεινά προϊόντα.», είπε ο Mark Wijne, υπεύθυνος ερευνητής του ATNI, σε συνέντευξη με το Reuters.

    Είναι η πρώτη φορά που ο κατάλογος έχει χωριστεί ανάμεσα στις φτωχότερες χώρες και στις πιο ευκατάστατες.

    Το ATNI δήλωσε ότι ο κατάλογος είναι πλέον σημαντικός καθώς τα συσκευασμένα προϊόντα παίζουν όλο και περισσότερο ρόλο στην αύξηση της παχυσαρκίας, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Η Παγκόσμια Τράπεζα υπολογίζει 70% των ατόμων που είναι παχύσαρκοι ζουν σε άπορες χώρες ή που έχουν μέσο εισόδημα.

    «Είμαστε αποφασισμένοι να αυξήσουμε τις πωλήσεις σε πιο θρεπτικά φαγητά αλλά και να τους καθοδηγήσουμε σε πιο ισορροπημένη διατροφή» δήλωσε εκπρόσωπος της Nestle μέσω email, προσθέτοντας ότι η Nestle προσθέτει περισσότερα θρεπτικά συστατικά σε προϊόντα για να καλύψει το κενό που υπάρχει θρεπτικά στις υποανάπτυκτες χώρες.

    Ο εκπρόσωπος της Pepsico αρνήθηκε να σχολιάσει το οτιδήποτε. Η εταιρία πέρυσι έβαλε ως στόχο να μειώσει το αλάτι στα πατατάκια τους και να προσθέσουν συστατικά όπως σιτάρι ολικής αλέσεως στα φαγητά τους.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΠΑΤΡΑ: Προαστιακός για κλάματα με απίστευτη ταλαιπωρία

    Είναι ίσως από τις πλέον κερδοφόρες γραμμές του τρένου...

    Έρευνα αποκαλύπτει την ακριβή ημέρα και ώρα που κάνουν σεξ οι περισσότεροι άνθρωποι

    Μελέτη αποκαλύπτει την ακριβή ημέρα και ώρα που οι...

    Πήρε την κόρη του για διακοπές και κατηγορείται για τη δολοφονία της

    Ο Λουτσιάνο Φρατολέν, ένας 45χρονος Καναδός, κατηγορείται για τη...

    ”Η μητέρα του σκύλου” του Παύλου Μάτεσι στο Παμπελοποννησιακό Στάδιο

    Τρίτη 5 Αυγούστου 2025 Το εμβληματικό έργο του Παύλου Μάτεσι, “Η...