Γνωστές εταιρίες τροφίμων πουλάνε προϊόντα κατώτερης ποιότητας στις φτωχότερες χώρες

    Ημερομηνία:

    Οι μεγαλύτερες εταιρίες τροφίμων και αναψυκτικών σε μέσο όρο πουλάνε προϊόντα κατώτατης ποιότητας σε λιγότερο αναπτυγμένες χώρες οικονομικά σε σύγκριση με χώρες που έχουν καλύτερη οικονομία, σύμφωνα με μια νέα έρευνα.

    Προϊόντα από εταιρίες όπως  η Nestle, η Pepsicο και η Unilever αξιολογήθηκαν ενώ ήταν μέρος ενός παγκόσμιου καταλόγου που δημοσιεύθηκε από τον οργανισμό Access to Nutrition Initiative (ATNI), με τη πρώτη να είναι από το 2021.

    Ο ΜΚΟ βρήκε ότι σε 30 εταιρίες τα προϊόντα τους που πουλήθηκαν σε φτωχότερες χώρες στο σύστημα  μέτρησης που είχε σχεδιαστεί από την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία ήταν κατώτερης ποιότητας σε σύγκριση με πιο ευκατάστατες χώρες. 

    Το σύστημα μέτρηση ονόματι Health Star system, τα προϊόντα βαθμολογούνται από το 1 μέχρι το 5 για το πόσο υγιεινά είναι με το 5 να αναφέρεται στο καλύτερο και ο βαθμός 3.5 να θεωρείται από τις πιο υγιεινές επιλογές.

    Στις λιγότερο ευκατάστατες χώρες τα προϊόντα των πολυεθνικών βαθμολογήθηκαν 1.8 στο σύστημα, ενώ στις ευκατάστατες χώρες που βαθμολογήθηκαν περισσότερα προϊόντα ο βαθμός τους ήταν 2.3.

    «Είναι ξεκάθαρο το ότι αυτά που πουλάνε σε άπορες χώρες, οι εταιρείες, όπου δραστηριοποιούνται όλο και περισσότερο, δεν είναι υγιεινά προϊόντα.», είπε ο Mark Wijne, υπεύθυνος ερευνητής του ATNI, σε συνέντευξη με το Reuters.

    Είναι η πρώτη φορά που ο κατάλογος έχει χωριστεί ανάμεσα στις φτωχότερες χώρες και στις πιο ευκατάστατες.

    Το ATNI δήλωσε ότι ο κατάλογος είναι πλέον σημαντικός καθώς τα συσκευασμένα προϊόντα παίζουν όλο και περισσότερο ρόλο στην αύξηση της παχυσαρκίας, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Η Παγκόσμια Τράπεζα υπολογίζει 70% των ατόμων που είναι παχύσαρκοι ζουν σε άπορες χώρες ή που έχουν μέσο εισόδημα.

    «Είμαστε αποφασισμένοι να αυξήσουμε τις πωλήσεις σε πιο θρεπτικά φαγητά αλλά και να τους καθοδηγήσουμε σε πιο ισορροπημένη διατροφή» δήλωσε εκπρόσωπος της Nestle μέσω email, προσθέτοντας ότι η Nestle προσθέτει περισσότερα θρεπτικά συστατικά σε προϊόντα για να καλύψει το κενό που υπάρχει θρεπτικά στις υποανάπτυκτες χώρες.

    Ο εκπρόσωπος της Pepsico αρνήθηκε να σχολιάσει το οτιδήποτε. Η εταιρία πέρυσι έβαλε ως στόχο να μειώσει το αλάτι στα πατατάκια τους και να προσθέσουν συστατικά όπως σιτάρι ολικής αλέσεως στα φαγητά τους.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Στην Αθήνα την Τρίτη ο ΓΓ του ΝΑΤΟ: Θα συναντηθεί με Μητσοτάκη, Δένδια και Γεραπετρίτη

    Στην Αθήνα αναμένεται να βρεθεί την ερχόμενη Τρίτη (26/11) ο Γενικός...

    Ώρα Πατρών: Η Δημοτική αρχή Πελετίδη βάζει το κάρο μπροστά από τ’ άλογο

    Είναι πλέον αποδεκτό, σε ολοένα και περισσότερους, μιας και...

    Δυτική Ελλάδα: Πέφτει 10 βαθμούς η θερμοκρασία- «Κυριακή με πανωφόρια»

    Αλλάζει το σκηνικό του καιρού τις επόμενες μέρες, καθώς έντονοι άνεμοι...

    Πάτρα: Ιερά Αγρυπνία Παναγίας Γεροντίσσης και Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου

    Την Κυριακή 1η Δεκεμβρίου 2024 όπως είδαμε, θα τελεστεί...
    Best Shop