ΓΥΜΝΟΣ ΟΦΘΑΛΜΟΣ: Όσα έσβησε ο άνεμος στο ΛΙΘΟΓΡΑΦΕΙΟΝ

    Ημερομηνία:

    ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ
     
    ΤΑΙΝΙΑ: Όσα έσβησε ο άνεμος
    ΠΟΤΕ? Τετάρτη, 09 Οκτωβρίου 2024
    ΤΟΠΟΣ: Θέατρο Λιθογραφείον, Μαιζώνος 172Β, Πάτρα / τηλ.: 2610 328394
    ΏΡΕΣ ΈΝΑΡΞΗΣ: 8.15 μ.μ & 10.15 μ.μ
    ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΣΤΟ FACEBOOK: https://www.facebook.com/events/1738351876979113
    – η αφίσσα της προβολής είναι ακόμα μία δημιουργία του sin1891pge 
    – η προβολή με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα και του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος 
     
    ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΑΙΝΙΑΣ
     
    ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ανρί Κολπί
    ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Αλίντα Βάλι, Ζορζ Γουιλσόν, Σαρλ Μπλαβέτ, Ζακ Αρντέν
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90′
    ΈΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: 1961
    ΓΛΩΣΣΑ: Γαλλικά
    ΥΠΟΤΙΤΛΟΙ: Ελληνικοί
     
    ΥΠΟΘΕΣΗ

    Ενώ το τέλος της σαιζόν πλησιάζει, η Τερέζ, ιδιοκτήτρια ενός μικρού Παριζιάνικου μπαρ, σχεδιάζει με τον αγαπημένο της τις καλοκαιρινές της διακοπές.
    Ένα κομμάτι της, όμως, ακόμη θρηνεί τον χαμό του συζύγου της, που εξαφανίστηκε μετά την σύλληψή του από τους Γερμανούς κατά τον Β’ Παγκόσμιο.
    Ενώ συναισθηματικά απομακρύνεται, όλο και περισσότερο από τον εραστή της, το ενδιαφέρον της στρέφεται σε έναν κλοσάρ, που περνάει συχνά μπροστά απ’ το μαγαζί της.
    Μια μέρα θα τον καλέσει να πιει ένα ποτό, για να ανακαλύψει πως πάσχει από αμνησία. Η Τερέζ συνεχίζει να τον παρατηρεί και καταλήγει να πιστέψει, ότι ο αγαπημένος της επέστρεψε…
    Η ex aequo βράβευση του “Όσα Έσβησε ο Άνεμος” στο Φεστιβάλ των Καννών κατά κάποιο τρόπο σηματοδοτεί την στιγμή, που το κλασσικό παραδίδει την σκυτάλη στο μοντέρνο.
    Αυτό γιατί ο άλλος μισός Χρυσός Φοίνικας κατέληξε στην ασφαλώς πιο καταξιωμένη “Βιριδιάνα” του Μπουνιουέλ, που ζούμε για να θυμόμαστε, σε αντίθεση με το αδικημένο φιλμ του Κολπί. Το οποίο φυσικά μπορεί να περηφανεύεται, πως φέρει μια από τις πιο μοντέρνες υπογραφές της παγκόσμιας διανόησης, αφού το σενάριο υπογράφει η Μαργκερίτ Ντυράς, μαζύ με τον σύντροφό της.
    Αντιπαραθέτοντας μια αδιέξοδη επιθυμία φωλιασμένη στο παρελθόν μ’ ένα συμβολικό όσο και κυριολεκτικό κενό μνήμης, η Ντυράς αναφέρεται σ’ έναν κόσμο, που από την μιά αγανακτεί για να ξανακερδίσει όσα έχασε κι από την άλλη προτιμά να ξεχάσει όλα όσα τον συνδέουν με την πιο μελανή σελίδα της ιστορίας του.
    Στα χέρια του Κολπί ωστόσο η “απουσία” μετατρέπεται σε μια ψυχολογική κατάσταση, που εκδηλώνεται ορμητικά στην οθόνη με την γοητεία ενός αδιαπραγμάτευτου κλασσικού, μέσα από ένα έξοχα σκηνογραφημένο δράμα, διανθισμένο από πολύτιμες λεπτομέρειες κι αναπάντεχες γωνίες λήψεις.
    Μπροστά στο φακό η Αλίντα Βάλι και ο Ζορζ Γουιλσόν συμπληρώνουν μοναδικά τα κενά, αποδίδοντας με μοναδική ευαισθησία δύο ήρωες καταδικασμένους σε μια αναζήτηση χωρίς τέλος.
    Μια διερεύνηση του χρόνου και της μνήμης, που αποδίδεται με αγγίγματα και αδιάκριτες ματιές σε λεπτομέρειες χαραγμένες στα πρόσωπά τους.
    Ρωγμές στο χρόνο, έτοιμες να υποδεχτούν όποια εκδοχή της ιστορίας δείχνει η λιγότερο επίπονη. – Θοδωρής Καραμανώλης
     
     
     
    ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
     

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Στέφανος Κασσελάκης: Αυτό είναι το εξώδικό του στα Όργανα του ΣΥΡΙΖΑ

    Στο «κόκκινο» διατηρείται το θερμόμετρο στον ΣΥΡΙΖΑ μετά το εξώδικο του Στέφανου...

    Νόμπελ Ιατρικής για την ανακάλυψη του microRNA

    Οι Αμερικανοί Victor Ambros (Βίκτορ Αμπρος) και Gary Ruvkun...

    Ο Αντιπεριφερειάρχης Φωκίωνας Ζαΐμης στην 52η Γενική Συνέλευση της CPMR

    Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Αχαΐας, Προέδρος της Επιτροπής Βαλκανίων &...

    Συνταξιούχοι – Αναδρομικά: 45000 δικαιούχοι πληρώνονται τον Οκτώβριο

    «Ζεστό χρήμα» αναμένεται να λάβουν εντός του Οκτωβρίου περισσότεροι...
    Best Shop