Ο Οργανισμός Καλλιτεχνικών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων παρουσιάζει στα πλαίσια του 40ού Φεστιβάλ Πάτρας 2021 και στον φυσικό του χώρο, το Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών, από την “Μυθωδία” και την People Entertainment Group την “Μήδεια”, μια μποστική παρωδία που ανατρέπει τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τα πράγματα.
Τον κεντρικό ρόλο της παιδοκτόνου μάνας δεν ενσαρκώνει γυναίκα, αλλά ο εξαίρετος και βραβευμένος ηθοποιός Μάκης Παπαδημητρίου πλαισιωμένος από ένα θίασο που απαρτίζεται από υπέροχους ηθοποιούς: Γιάννη Καλατζόπουλο, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Νικορέστη Χανιωτάκη, Γιάννη Δρακόπουλο, Άννα Φιλιππάκη, Γεράσιμο Σκαφίδα, Άννα Κλάδη και τον Γιάννη Μαθέ στη μουσική διδασκαλία / ζωντανή απόδοση μουσικών θεμάτων. Την πρωτότυπη μουσική της παράστασης υπογράφει η Monika.
Η παράσταση φιλοδοξεί, με τη σύγχρονη ματιά που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους της, να μεταδώσει τον σπουδαίο σατιρικό λόγο του Μποστ που ασχολήθηκε με τόσο χιούμορ και ευαισθησία με τα πάθη και τα λάθη της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας.
ΥΠΟΘΕΣΗ
Στη “Μήδεια”, ο Μέντης Μποσταντζόγλου (Μποστ) ξεκίνησε να γράψει ένα έργο βασισμένο στην ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη και κατέληξε να μιλάει σε δεκαπεντασύλλαβο για μια γυναίκα στυγνή, κακούργα δολοφόνισσα, που έσφαξε τα παιδιά της επειδή ήτανε κάτι παλιόπαιδα που δεν παίρνανε τα γράμματα και δεν θέλανε να δουλέψουν. Σαν να μην της έφταναν όλα αυτά είχε κι έναν άντρα, τον Ιάσονα, που την κεράτωνε από πάνω με μία καλόγρια! Έτσι, θολωμένη η Μήδεια αρπάζει το χασαπομάχαιρο απ’ την κουζίνα και φευ! Σφάζει όποιον βρει μπροστά της!
ΤΟ ΕΡΓΟ
Η «Μήδεια» του Μέντη Μποσταντζόγλου (Μποστ) αποτελεί μια από τις κορυφαίες κωμωδίες της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας κι έχει σημειώσει τεράστια επιτυχία ανά περιόδους στο θέατρο “Στοά” με την Λήδα Πρωτοψάλτη και τον Θανάση Παπαγεωργίου, όπως επίσης από άλλους θιάσους σε καλοκαιρινές περιοδείες στην Ελλάδα. Η τελευταία φορά που ανέβηκε στην χώρα μας ήταν το 2015 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Απ’ το πρώτο ανέβασμα του έργου το 1993, το χιούμορ του Μποστ, που ήθελε «οι θεατές περισσότερο να χαμογελάνε και λιγότερο να χαχανίζουν», πέτυχε το στόχο του και δημιούργησε μια μοναδική σάτιρα βασισμένη στις πιο τραγικές ιστορίες της αρχαίας δραματουργίας. Με την μοναδικότητα της γραφής του, ο Μποστ μετατρέπει την τραγική ηρωίδα του Ευριπίδη σε μια –μέχρι δακρύων από τα γέλια- κωμικοτραγική φιγούρα και παράλληλα, με αριστοφανικές μεταφορές και συνεχείς παρερμηνείες, καυτηριάζει τη νεοελληνική πραγματικότητα. Όπως ο ίδιος αναφέρει χαρακτηριστικά: «Πρόκειται για ένα έργο που επικρίνει τους επικριτάς, προβληματίζει τους κριτάς και ελευθερώνει τους θεατάς».
ΔΙΑΝΟΜΗ
Μήδεια-Μάκης Παπαδημητρίου, Οιδίποδας-Γιάννης Καλατζόπουλος, Ευριπίδης-Γιάννης Δρακόπουλος, Καλόγρια Πόλυ-Μαρία, Διακοπαναγιώτου, Ιάσων-Νικορέστης Χανιωτάκης, Τροφός Γεράσιμος Σκαφίδας, Αντιγόνη-Άννα Φιλιππάκη, Ψαράς/Εξάγγελος Άννα Κλάδη.
ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Διασκευή – Απόδοση στίχων – Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης. Πρωτότυπη μουσική Monika. Σκηνικά: Αρετή Μουστάκα. Βοηθός Σκηνογράφου: Έμιλυ Ονησιφόρου. Κοστούμια: Χριστίνα Πανοπούλου. Βοηθός ενδυματολόγου: Μαρία Φέξη. Χορογραφίες: Αλεξία Φάλλα και Ειρήνη-Ερωφίλη Κλέπκο. Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα. Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάννα Παπασάββα. Διεύθυνση και οργάνωση παραγωγής: Αναστασία Γεωργοπούλου. Η μουσική παίζεται ζωντανά από τους ηθοποιούς. Μουσική διδασκαλία, προσαρμογή και ζωντανή απόδοση μουσικών θεμάτων στο πιάνο: Γιάννης Μαθές. Φωτογραφίες: Αγγελική Κοκκοβέ.
Τιμές εισιτηρίων: προπώληση 14€, στο ταμείο του θεάτρου γενική είσοδος 18€, Μαθητικό, Φοιτητικό, Ανέργων, ΑΜΕΑ 14€.
Εισιτήρια προπωλούνται ηλεκτρονικά
– https://www.viva.gr/tickets/theatre/periodeia/mideia-tou-mpost/Γωνιά του βιβλίου, Discover
– Στο Ρωμαϊκό Ωδείο την ημέρα της εκδήλωσης, 2610223587 ώρες 18:30- 22:00, (εφόσον μείνουν θέσεις από την ηλεκτρονική προπώληση)
– Πληροφορίες – Κρατήσεις: 6977347098
*Οι θέσεις είναι από την 5η σειρά και άνω, υποχρεωτική χρήση μάσκας από την είσοδο μέχρι και την έξοδο από τον χώρο του Ωδείο, απαγορεύεται η παραμονή στον χώρο μετά το τέλος της παράστασης, υποχρεωτική τήρηση αποστάσεων τόσο κατά την είσοδο και την παραμονή στον χώρο όσο και κατά την έξοδο.