Η Περιφέρεια Πελοποννήσου μεγαλώνει το παζλ του δικτύου υδατοδρομίων της δραστικά με την τελευταία ανάθεση για αδειοδότηση των υποδομών λειτουργίας υδροπλάνων σε Ερμιόνη, Μονεμβασιά, Γύθειο και Παράλιο Άστρος, όπως ανακοίνωσε σήμερα η Hellenic Seaplanes.
Σημειώνεται ότι στην Πελοπόννησο, η Καλαμάτα και η Κυλλήνη έχουν αδειοδοτηθεί και έχουν ξεκινήσει οι κατασκευές των υποδομών για την εξασφάλιση των αδειών λειτουργίας τους, ενώ Ναύπλιο, Νέα Κίος και λίμνη Τάκα είναι στην τελική φάση αδειοδότησης τους.
Η Hellenic Seaplanes έχει σχεδιάσει την επιχειρησιακή λειτουργία σε επιπλέον δώδεκα (12) προορισμούς (υδατοδρόμια και υδάτινα πεδία) στην Πελοπόννησο μεταξύ των οποίων είναι το Κατάκολο, η Πύλος, η Ελαφόνησος, το Ξυλόκαστρο, η Λίμνη Καϊάφα, το Αίγιο, η Επίδαυρος και η Κόρινθος.
Οι παραπάνω προορισμοί θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στο δίκτυο Πελοποννήσου καθώς μαζί με το υδατοδρόμιο της Πάτρας που είναι έτοιμο για λειτουργία θα εξυπηρετήσουν πτήσεις προς Ιόνιο, Κρήτη, Αττική, Νότιο Αιγαίο αλλά και Στερεά Ελλάδα, αναφέρει η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωση και προσθέτει:
Οι τελευταίες αυτές εξελίξεις φέρνουν και πάλι στο προσκήνιο των υδατοδρομίων την Περιφέρεια Πελοποννήσου αναφέρει ο Αντιπεριφερειάρχης Τάσος Γανώσης. “Η υλοποίηση του δικτύου υδατοδρομίων της Πελοποννήσου είναι αποτέλεσμα της κοινής επιμονής και του οράματος τόσο της Περιφέρειας όσο και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Πρωτοστάτης για την δημιουργία υδατοδρομίων στην Πελοπόννησο είναι ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Νίκας, μαζί με σύσσωμη την διοίκηση και το προσωπικό της Περιφέρειας που πίστεψαν στο όραμα και στη δυναμική των υδροπλάνων αλλά και τις προοπτικές που θα φέρουν τα υδατοδρόμια στην Πελοπόννησο…”.
Σε σχετική δήλωση του ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Παναγιώτης Νίκας είπε: “Η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων θα αποτελέσει βασικό πυλώνα ανάπτυξης για την Πελοπόννησο ενώ θα βελτιστοποιήσει και τα λιμάνια της, αφού με την έλευση των υδροπλάνων στα υδατοδρόμια θα εκτελούνται πτήσεις επιβατών από/προς άλλες γειτονικές περιοχές καθώς και στα νησιά του Ιονίου και Αιγαίου. Έχουμε την ευκαιρία να αξιοποιήσουμε τα πλεονεκτήματα που κάνουν ξεχωριστή την Πελοπόννησο στον τουριστικό χάρτη και με την δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων να φέρουμε στα νερά της Περιφέρειας μας τα υδροπλάνα και την μεταφορική δυναμική τους”.
Την πίστη του στη δυναμική που φέρνει μαζί του το επενδυτικό έργο των υδροπλάνων και των υδατοδρομίων ενισχύει με τις πρόσφατες δηλώσεις του ο επενδυτής κ. Δημήτρης Ρήγας ο οποίος έχει ολοκληρώσει μαζί με την Hellenic Seaplanes το υδατοδρόμιο της Σκύρου και σκοπεύει να συμμετάσχει επενδυτικά και στο υδατοδρόμιο της Ερμιόνιδας:
“…Το δίκτυο υδατοδρομίων στην Πελοπόννησο θα συμβάλλει στην τουριστική και γενικότερη οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Τα οφέλη για την κοινωνία και τον τουρισμό θα είναι πολλά και θα είμαι και εγώ ένας από τους πρωτοπόρους του τομέα αυτού…”.
Στραμμένο το ενδιαφέρον σε Βόλο, Σποράδες και Εύβοια!
Όλα φαίνεται να παίρνουν το δρόμο τους και στη Θεσσαλία αναφορικά με το δίκτυο υδατοδρομίων της, καθώς ο Βόλος έλαβε έγκριση για πτήσεις υδροπλάνων τις προηγούμενες ημέρες ενώ αναμένεται η έναρξη κατασκευών των υδατοδρομίων στα λιμάνια της Αλοννήσου και της Σκοπέλου.
Μετά την έγκριση των πτήσεων ο Διευθύνων Σύμβουλος ΟΛΒ Α.Ε., κ. Σωκράτης Αναγνώστου δήλωσε: “Είμαστε ικανοποιημένοι που λάβαμε την έγκριση για πτήσεις στο υδάτινο πεδίο του λιμένα Βόλου και αναμένουμε πολύ σύντομα να δούμε υδροπλάνα στο λιμάνι μας. Μετά από μία μακρά περίοδο προσπάθειας και επιμονής, και αφού λάβαμε την πρώτη άδεια ίδρυσης στην Θεσσαλία ο Οργανισμός Λιμένων Βόλου, σε συνεργασία με την Hellenic Seaplanes, εισέρχεται δυναμικά στον κλάδο των υδροπλάνων εξυπηρετώντας χιλιάδες επιβάτες. Είναι αισιόδοξο το γεγονός ότι η διαδικασία κατασκευής υδατοδρομίων και για τα υπόλοιπα λιμάνια στις Σποράδες έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και φιλοδοξούμε το 2023 να είναι η χρονιά λειτουργίας των υδροπλάνων, ώστε ο επισκέπτης Έλληνας ή τουρίστας να γνωρίσει από κοντά την πολυχρηστικότητα και τα πλεονεκτήματα που μπορεί να του προσφέρει το υδροπλάνο στην μετακίνησή του…”.
Η Hellenic Seaplanes έχει “κυκλώσει” τους προορισμούς αυτούς στο πτητικό της πλάνο, όπου μαζί με το υδατοδρόμιο Σκύρου που είναι ήδη κατασκευασμένο αλλά και τους έξι προορισμούς στην Εύβοια (Χαλκίδα, Κύμη, Κάρυστος, Αιδηψός, Ερέτρια και Αλιβέρι), βολιδοσκοπεί να ξεκινήσει τις πτήσεις της την προσεχή τουριστική σεζόν.
Με υδροπλάνα από τη Χίο μέχρι την Κρήτη!
Παράλληλα εξελίξεις σημειώνονται και στο Βόρειο Αιγαίο καθώς ανακοινώθηκε η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων – ΑΕΠΟ για το υδατοδρόμιο της Χίου και πλέον απομένει η ΚΥΑ από τα αρμόδια υπουργεία ώστε το έργο να ενταχθεί επίσημα στο εθνικό δίκτυο υδατοδρομίου. Ενισχυτικά με το υδατοδρόμιο, στο “νησί της μαστίχας” έχει δρομολογηθεί και η δημιουργία υδάτινου πεδίου ενώ αντίστοιχες αδειοδοτήσεις θα λάβουν σύντομα και οι Οινούσσες, με τα Ψαρά.
Σταθερά βήματα όμως προς την ολοκλήρωσή τους κάνουν τα υδατοδρόμια/υδάτινα πεδία και άλλων προορισμών μεταξύ αυτών ο Άλιμος, η Τήνος, η Αμφιλοχία, η Μυτιλήνη, η Ιτέα και η Σητεία. Μέσα στο επόμενο διάστημα προστίθενται στο εθνικό δίκτυο τα 30 υδατοδρόμια του Νοτίου Αιγαίου που θα εξασφαλίσει την διασύνδεση όλων των νησιών του Νοτίου Αιγαίου μεταξύ τους καθώς και με τα λιμάνια της Ελλάδας.
Για την εξελικτική πορεία των υποδομών που θα στηρίξουν το πλάνο της Hellenic Seaplanes, τοποθετήθηκε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Νικόλας Χαραλάμπους: “Συνεχίζουμε να χτίζουμε μεθοδικά το δίκτυό μας διασφαλίζοντας ένα σύμπλεγμα υδατοδρομίων που θα καλύψει τις ανάγκες των επιβατών για γρήγορες αερομεταφορές από λιμάνι σε λιμάνι με τα υδροπλάνα της Hellenic Seaplanes. Οι αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων προχωρούν δυναμικά, ξεπερνώντας εμπόδια του παρελθόντος με συνεργασία των αρμόδιων φορέων, υπουργείων και υπηρεσιών.
Η Hellenic Seaplanes ετοιμάζεται να ανοίξει φτερά και οι θετικές εξελίξεις από το δίκτυο υποδομών της Πελοποννήσου, των Σποράδων αλλά και των υπόλοιπων προορισμών που λαμβάνουν εγκρίσεις, μας δίνει την απαραίτητη αισιοδοξία που χρειαζόμαστε για να προχωρήσουμε με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα για το μέλλον”.