Σε βαθιά περιδίνηση με ανεξέλεγκτες πολιτικές και οικονομικές διαστάσεις μπαίνει η Hellenic Τrain δύο χρόνια μετά την θλιβερή επέτειο του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Ο παλμός της κοινωνίας όπως αποτυπώθηκε στην μαζική εκδήλωση της περασμένης Κυριακής στο Σύνταγμα και τα όσα δήλωσε ο Πρωθυπουργός στην συνέντευξή του την Τρίτη στον Αlpha εκφράζοντας αμφιβολίες για το περιεχόμενο του εμπορευματικού δρομολογίου, ξεχύνονται σαν ορμητικό ποτάμι πάνω από την Hellenic Τrain που κινδυνεύει να την σκεπάσει αν αποδειχτεί ότι το περιεχόμενο της αμαξοστοιχίας δεν είναι τόσο αθώο όσο δηλώνουν οι Ιταλοί.
«Κερασάκι» στην τούρτα συνιστά η κλήση ως ύποπτου για ψευδή κατάθεση του πρώην διευθύνοντος συμβούλου Μαουρίτσιο Καποτόρτο. Η παρουσία του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής ήταν επεισοδιακή στην προσπάθειά του να βγάλει «λάδι» την Hellenic Τrain και να αποποιηθεί κάθε ευθύνη της εταιρείας.
Ο πρώην μηχανοδηγός των ιταλικών σιδηροδρόμων τον οποίο επέλεξε η Τrenitalia ως επικεφαλής των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα δέχεται πλέον ισχυρές πιέσεις από την ελληνική δικαιοσύνη που αναμένεται να γίνουν ακόμα μεγαλύτερες το επόμενο διάστημα, αν αποκαλυφθεί ότι πίσω από το δράμα των 57 θυμάτων και των οικογενειών τους υπάρχουν αφώτιστες πλευρές.
H καθίζηση της κερδοφορίας
Μετά τα Τέμπη, η σύμβαση με την Trenitalia βρέθηκε πολλές φορές στο επίκεντρο των κυβερνητικών και πολιτικών συζητήσεων καθώς οι δεσμεύσεις των Ιταλών για ανάπτυξη και επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο αποδείχτηκαν τουλάχιστον όνειρο θερινής νυκτός. Τότε κυβερνητικά στελέχη άφηναν ανοικτό το ενδεχόμενο ακόμη και για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης. Τώρα μιλούν για καταγγελία!
Στις οικονομικές καταστάσεις, η ΗΤ ανέφερε πως τα απρόβλεπτα γεγονότα των Τεμπών σε συνδυασμό με την καθυστέρηση στην είσπραξη της κρατικής επιχορήγησης για τα έτη 2022 και 2023 οδήγησαν σε σημαντικό χρηματοδοτικό κενό το οποίο καλύφθηκε με δάνειο ύψους 70 εκατομμυρίων του ιταλικού ομίλου με την εγγύηση του μετόχου της Τrenitalia δηλαδή με την εγγύηση του ιταλικού Δημοσίου.
Πριν από περίπου ενάμιση μήνα η Hellenic Τrain ανακοίνωσε την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου κατά 50 εκατομμύρια με στόχο την κεφαλαιακή αναδιάρθρωση της εταιρείας. Tα 35 εκατομμύρια συμψηφίστηκαν με υφιστάμενες υποχρεώσεις προς τον βασικό μέτοχο και αφορούσαν κυρίως την απόκτηση των τρένων ETR 470 ενώ 15 εκατομμύρια καταβλήθηκαν σε τραπεζικό λογαριασμό της Hellenic Τrain από την Trenitalia για την στήριξη των λειτουργικών δραστηριοτήτων της.
Παρά τις δυσχέρειες του Daniel τους τελευταίους μήνες είχε επανέλθει μια σχετική κανονικότητα στο σιδηροδρομικό άξονα Αθηνών Θεσσαλονίκης κάτι που επιβεβαίωσε και η εορταστική περίοδο η οποία εμφάνισε μεγάλη πληρότητα. Πριν λίγες μέρες η διοίκηση της Hellenic Τrain ανακοίνωσε αύξηση κατά 36,5% της επιβατικής κίνησης στην κύρια γραμμή σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Στην ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία αναφερόταν ότι η επιβατική κίνηση κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου ανήλθε συνολικά σε 60.338 επιβάτες 16. 250 περισσότερους από ότι το Δεκέμβριο του 2023.