Η αναγέννηση της λεωφόρου Κηφισίας – Πώς άλλαξε τα τελευταία 5 χρόνια ο εμβληματικός δρόμος της Αθήνας

    Ημερομηνία:

    Από τα βόρεια προάστια του ’70 μέχρι τα γυάλινα κτήρια του σήμερα, η λεωφόρος Κηφισίας συμβόλιζε και συνεχίζει να συμβολίζει την πρόοδο, το καλό γούστο και τη φιλοδοξία. Ήταν πάντα ένας δρόμος που σε οδηγούσε «προς τα πάνω» κυριολεκτικά και μεταφορικά. Η Κηφισίας έγινε ο αγαπημένος δρόμος των Αθηναίων γιατί συνδύασε την αίσθηση της καθημερινότητας με την υπόσχεση του καλύτερου. Είναι ο δρόμος που θυμούνται από παιδί, όταν πήγαιναν με τους γονείς «να δουν έπιπλα» και ο ίδιος δρόμος που σήμερα φιλοξενεί τα γραφεία τους, τα αγαπημένα τους καφέ, τα showroom της πόλης. Η Κηφισίας ίσως δεν είναι ο πιο όμορφος δρόμος της Αθήνας είναι όμως ο πιο ζωντανός καθρέφτης της αστικής της ταυτότητας.

    Η αναγέννηση της λεωφόρου Κηφισίας – Πώς άλλαξε τα τελευταία 5 χρόνια ο εμβληματικός δρόμος της Αθήνας
    Photo: Eurokinissi

    Η δεκαετία του 2010 έφερε αλλαγές. Η οικονομική κρίση έπληξε τον χώρο του επίπλου όσο λίγους άλλους κλάδους. Πολλές βιτρίνες σκοτείνιασαν, τα μεγάλα καταστήματα περιορίστηκαν, όμως η λεωφόρος δεν έχασε ποτέ τη φήμη της. Παρέμεινε σύμβολο μιας Αθήνας που αγαπά την ποιότητα και την αισθητική, μιας πόλης που μπορεί να ανανεώνεται χωρίς να ξεχνά τη μνήμη της. Τα τελευταία πεντε χρόνια, η Κηφισίας ξαναβρίσκει τον βηματισμό της. Τα μεγάλα ονόματα του design αυξάνονται, νέα studios προστίθενται, οι αρχιτεκτονικές προσόψεις ανανεώνονται. Ο δρόμος απέκτησε ξανά ζωή και προσανατολισμό.

    Η νέα πραγματικότητα μετά την πανδημία
    Η πανδημία επιτάχυνε μια αλλαγή που είχε ήδη αρχίσει. Εταιρείες που αναζητούσαν κεντρική αλλά πιο «ανθρώπινη» τοποθεσία στράφηκαν στην Κηφισίας, αναδεικνύοντάς την σε νέο προορισμό εργασίας και αισθητικής. Σήμερα στεγάζει ταυτόχρονα showrooms design, πολυεθνικές εταιρείες, αρχιτεκτονικά γραφεία, τεχνολογικά hubs, φαρμακοβιομηχανίες και premium λιανικές επιχειρήσεις. Η παρουσία πολυεθνικών ομίλων, από εταιρείες ενέργειας και τεχνολογίας μέχρι συμβουλευτικές, άλλαξε το προφίλ του δρόμου. Πλέον, η Κηφισίας δεν είναι μόνο «ο δρόμος των επίπλων», αλλά ένας υβριδικός επιχειρηματικός και δημιουργικός διάδρομος που συνδυάζει οικονομική δυναμική και αισθητική ταυτότητα. Παράλληλα, νέες μορφές λιανικής, concept stores, premium lifestyle καταστήματα και γαστρονομικά projects, της δίνουν πιο μεσογειακό χαρακτήρα. Ο επισκέπτης μπορεί να βρεθεί σε ένα showroom design και, λίγα μέτρα πιο πέρα, σε ένα bistro με αρχιτεκτονική υπογραφή ή σε ένα καφέ όπου συναντιούνται στελέχη και δημιουργοί. Η Κηφισίας εξελίχθηκε έτσι σε ζωντανό κύκλωμα αθηναϊκής ζωής, μια αρτηρία όπου συνυπάρχουν επαγγελματική δραστηριότητα, πολιτισμός και αισθητική.

    Η αναγέννηση της λεωφόρου Κηφισίας – Πώς άλλαξε τα τελευταία 5 χρόνια ο εμβληματικός δρόμος της Αθήνας
    Photo: Giorgos Sfakianakis @g_sfakianakis, @deloudis_/Instagram

    Η διαχρονική ταυτότητα της Κηφισίας
    Για τον Κωνσταντίνο Δελούδη, CEO και πρόεδρο της Deloudis S.A, η λεωφόρος Κηφισίας δεν είναι απλώς ένας εμπορικός δρόμος, αλλά μέρος της ιστορίας του ελληνικού design. Όπως εξηγεί, για όσους δραστηριοποιούνται εδώ και δεκαετίες στον χώρο του ποιοτικού επίπλου, η Κηφισίας υπήρξε στη δεκαετία του ’80 και του ’90 το απόλυτο σημείο αναφοράς. Εκεί γεννήθηκαν συνεργασίες, παρουσιάστηκαν νέες τάσεις και χτίστηκαν brands που διαμόρφωσαν την αισθητική μιας ολόκληρης εποχής. Παρότι το εμπόριο έχει αλλάξει ριζικά με την ανάπτυξη των εμπορικών κέντρων και την ενίσχυση των online αγορών, ο ίδιος πιστεύει πως η λεωφόρος δεν έχασε τη φυσιογνωμία και το κύρος της. Εξακολουθεί να προσελκύει ένα κοινό που αναζητά την ποιότητα, την αισθητική και τη διαχρονικότητα, αξίες που αντιστέκονται στις αλλαγές του χρόνου.
    Κατά τον κ. Δελούδη, η φήμη της οφείλεται σε δύο πράγματα: στη συνέπεια και την αντοχή των επιχειρήσεων που παρέμειναν σταθερές, επενδύοντας σε νέες ιδέες και εμπειρίες για τον επισκέπτη, και στο ίδιο το περιβάλλον της λεωφόρου, έναν χώρο που αποπνέει φως, αέρα και υψηλή αισθητική, στοιχεία που συνδέονται αυθεντικά με το design. Όπως λέει, η Κηφισίας μπορεί να έχει αλλάξει μορφή, αλλά εξακολουθεί να εκφράζει ό,τι πάντα πρέσβευε: τη συνάντηση του καλού γούστου με την ποιότητα και την εξέλιξη.

    Μιλώντας για το παρόν και το μέλλον του δρόμου, ο κ. Δελούδης παρατηρεί μια ενδιαφέρουσα ανανέωση. Τα τελευταία χρόνια, στην Κηφισίας κάνουν την εμφάνισή τους νέα concept stores, μικρότερα showrooms και χώροι που εκπροσωπούν μια πιο ευρωπαϊκή αντίληψη για το design, λιτή, βιώσιμη, κοντά στη φιλοσοφία του slow living. Αυτή η νέα γενιά δημιουργών φέρνει φρέσκια ματιά αλλά και σεβασμό προς την ιστορία του δρόμου καθώς δεν επιδιώκει να την αναιρέσει, αλλά να τη συνεχίσει με διαφορετικούς όρους. Την ίδια στιγμή, οι ιστορικές επιχειρήσεις του επίπλου, που έχουν γράψει δεκαετίες παρουσίας στην Κηφισίας, παραμένουν σταθερά σημεία αναφοράς. Διαθέτουν βαθιά γνώση της αγοράς και σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό τους. Πολλές από αυτές έχουν επενδύσει στην ανανέωση των χώρων τους και στην προσαρμογή των συλλογών τους στις νέες απαιτήσεις, διατηρώντας ταυτόχρονα τη συνέπεια και το κύρος που τις χαρακτηρίζει. Για τον ίδιο, αυτό το μείγμα παράδοσης και νεωτερισμού είναι το πιο υγιές φαινόμενο που θα μπορούσε να συμβεί. Όπως σημειώνει, η σημερινή Κηφισίας δεν είναι ούτε «παλιά» ούτε «καινούργια» είναι ένα μωσαϊκό design, όπου συναντώνται διαφορετικές σχολές αισθητικής με κοινό παρονομαστή την ποιότητα και το γούστο.

    Η αναγέννηση της λεωφόρου Κηφισίας – Πώς άλλαξε τα τελευταία 5 χρόνια ο εμβληματικός δρόμος της Αθήνας
    Photo: www.intro.com.gr

    Η θέση της Κηφισίας στο σύγχρονο design
    Ο Γιώργος Παπαδάτος, Export & Marketing Director της Papadatos S.A., θεωρεί ότι η Κηφισίας εξακολουθεί να αποτελεί τη φυσική καρδιά του ποιοτικού design στην Αθήνα. Όπως επισημαίνει, εδώ και δεκαετίες η λεωφόρος έχει καθιερωθεί ως η πιο πολυσύχναστη και αναγνωρίσιμη αγορά της πρωτεύουσας -και κατ’ επέκταση της χώρας- για το ποιοτικό έπιπλο και το high-end design. Διαχρονικά, πάνω σε αυτόν τον άξονα συνυπάρχουν τα σημαντικότερα brands του σύγχρονου design, είτε προέρχονται από τις διεθνείς αγορές, κυρίως την Ιταλία, είτε αποτελούν ελληνικές δημιουργίες υψηλής αισθητικής. Παρότι η περιοχή εξελίσσεται ταχύτατα σε επιχειρηματικό κόμβο, ο κ. Παπαδάτος πιστεύει ακράδαντα ότι η Κηφισίας δεν θα χάσει τον χαρακτήρα της ως «αθηναϊκό design district». Αντίθετα, το ενδιαφέρον γύρω της εντείνεται συνεχώς, τόσο από επαγγελματίες του χώρου όσο και από ένα κοινό που διαθέτει πλέον ώριμη αισθητική παιδεία.

    Καταλήγει πως οι εταιρείες που παραμένουν «ηγέτες» στην Κηφισίας έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: την αντοχή στον χρόνο. Είναι εκείνες που απέδειξαν την αξία τους με διάρκεια, όχι με συγκυρίες. Νέες επιχειρήσεις εμφανίζονται διαρκώς, αλλά λίγες καταφέρνουν να αγγίξουν το επίπεδο των μεγάλων design brands κι ακόμη λιγότερες να το διατηρήσουν.

    Η αναγέννηση της λεωφόρου Κηφισίας – Πώς άλλαξε τα τελευταία 5 χρόνια ο εμβληματικός δρόμος της Αθήνας
    Photo: Eurokinissi

    Η αγορά βλέπει την Κηφισίας να αλλάζει ρόλο
    Σύμφωνα με την KTIMATIKI International Real Estate, τα τελευταία χρόνια η λεωφόρος Κηφισίας γνωρίζει μια βαθιά μεταμόρφωση. Από σημείο αναφοράς για το ποιοτικό έπιπλο και το design των προηγούμενων δεκαετιών, εξελίσσεται σήμερα σε έναν από τους πιο δυναμικούς επιχειρηματικούς άξονες της Αθήνας. Όπως επισημαίνει η εταιρεία, η πανδημία λειτούργησε ως επιταχυντής αυτής της αλλαγής, καθώς οι επιχειρήσεις επαναπροσδιόρισαν τις ανάγκες τους για γραφεία, στρεφόμενες προς σύγχρονους, βιώσιμους και ευέλικτους χώρους με εύκολη πρόσβαση και υψηλή προβολή.

    Η αλλαγή αυτή έχει προσελκύσει σημαντικό ενδιαφέρον από Έλληνες και διεθνείς επενδυτές, που βλέπουν στην Κηφισίας μια ευκαιρία για projects μικτής χρήσης, ανακαινίσεις παλαιών κτηρίων και ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών hubs. Η KTIMATIKI κάνει λόγο για μια πραγματική «αναγέννηση» της λεωφόρου, μια αναβάθμιση που ανεβάζει τον πήχη τόσο στην ποιότητα των κατασκευών όσο και στην ενεργειακή απόδοση και την αρχιτεκτονική αισθητική. Η Κηφισίας, όπως σημειώνουν, λειτουργεί πλέον ως φυσική προέκταση του κέντρου της Αθήνας προς τα βόρεια, αποκτώντας χαρακτηριστικά διεθνών επιχειρηματικών περιοχών. Η KTIMATIKI International Real Estate παρατηρεί ότι σήμερα η Κηφισίας προσελκύει κυρίως επιχειρήσεις που θέλουν να τοποθετηθούν σε έναν premium άξονα, όπου η εικόνα, η προσβασιμότητα και το περιβάλλον εργασίας λειτουργούν ως στρατηγικά πλεονεκτήματα. Πολυεθνικές, εταιρείες τεχνολογίας, φαρμακευτικές και εταιρείες παροχής υπηρεσιών επιλέγουν τη λεωφόρο για τα κεντρικά τους γραφεία, αναγνωρίζοντας τον ιδανικό συνδυασμό προβολής και λειτουργικότητας που προσφέρει.

    Η αναγέννηση της λεωφόρου Κηφισίας – Πώς άλλαξε τα τελευταία 5 χρόνια ο εμβληματικός δρόμος της Αθήνας
    Photo: Wikipedia

    Παράλληλα, ενισχύεται το ενδιαφέρον ιδιωτών για κατοικία σε επιλεγμένα σημεία της λεωφόρου και των γύρω περιοχών κυρίως από στελέχη που εργάζονται εκεί ή θέλουν να ζουν κοντά στο επιχειρηματικό κέντρο των βορείων προαστίων. Το προφίλ αυτό, πιο υψηλών εισοδημάτων, συμβάλλει στη σταθερότητα και την άνοδο των αξιών ακινήτων στην περιοχή. Όπως τονίζει η KTIMATIKI, το νέο αυτό μείγμα επιχειρηματικής και οικιστικής δραστηριότητας διαμορφώνει μια θετική προοπτική για την ταυτότητα της περιοχής. Η λεωφόρος Κηφισίας εξελίσσεται σταδιακά σε ένα πραγματικό “urban corridor” με διαχρονική αξία, έναν άξονα όπου η ποιότητα, η βιωσιμότητα και η στρατηγική τοποθεσία συνθέτουν το νέο πρόσωπο της αθηναϊκής ανάπτυξης.

    Η ανανέωση των κτηρίων, η είσοδος των πολυεθνικών, η επαναφορά του design σε πρώτο πλάνο συνθέτουν ένα αφήγημα που αφορά ολόκληρη την πόλη. Γιατί η Κηφισίας ήταν πάντοτε ο καθρέφτης της Αθήνας και κάθε φορά που ανανεώνεται, μας θυμίζει πώς μοιάζει η πρόοδος.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Πάτρα! Ο Δήμος έβαλε πρόστιμο σε ιδιοκτήτη κεντρικού καταστήματος! Πέταγε σκουπίδια με αποφάγια… εκτός κάδου

    Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου  Πατρέων προχώρησαν σε βεβαίωση...

    Αίγιο: Υπέρογκο τίμημα του νέου Σχεδίου για την ΕΒΟ λέει ο Μιχάλης Κατρίνης

    Ερωτήματα για τη σκοπιμότητα και το υψηλό κόστος του...

    Δείτε φωτό και βίντεο: Τιμήθηκε η απελευθέρωση της Πάτρας από τους Οθωμανούς

    Μέ τήν ἀναπαράσταση τῆς παραδόσεως τοῦ Κάστρου καί τῆς...