Η αναπόφευκτη πτώση των supermini

    Ημερομηνία:

    Η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, κάποτε κυρίαρχη στην Ευρώπη, συνέχισε να χάνει μερίδιο αγοράς το 2023, καθώς η αύξηση των πωλήσεών της ήταν σημαντικά χαμηλότερη από της συνολικής αγοράς -κι αυτό πατά τη διαφαινόμενη επιβράδυνση των πωλήσεων EV.

    Μέσα σε 11 μήνες οι πωλήσεις των supermini αυξήθηκαν κατά 6,8%, στις 1,6 εκατομμύρια μονάδες, σε μια συνολική αγορά που αυξήθηκε κατά 16%, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της έρευνας αγοράς Dataforce.

    Η ισχυρή ζήτηση από το best-seller Dacia Sandero, που αυξήθηκε κατά 19% στις 217.244 μονάδες, και το τρίτο Renault Clio, με άνοδο 44%, απέτυχε να αντισταθμίσει τις ασθενέστερες πωλήσεις από ανταγωνιστές όπως το Peugeot 208 και το Toyota Yaris το οποίο έπεσε στην πέμπτη θέση στις πωλήσεις από το Νο 3 που κατείχε.

    Συνολικά τα μικρά αυτοκίνητα απέτυχαν να συμβαδίσουν με τη ζήτηση για crossover και B-SUV, πέφτοντας έτσι στην τρίτη θέση μεταξύ των κορυφαίων κατηγοριών της Ευρώπης, πίσω τόσο από τα B όσο και από τα C-SUV. Οι πωλήσεις των  B-SUV αυξήθηκαν κατά 15% και των C-SUV κατά 19% μέχρι τον Νοέμβριο. Στην πτώση της κατηγορίας συνέβαλε και η κατάργηση δύο μοντέλων: του Ford Fiesta και του Nissan Micra.

    Η Ford τερμάτισε την ευρωπαϊκή παραγωγή του Fiesta τον Ιούλιο, χωρίς να έχει προγραμματιστεί αντικαταστάτης. Ο αμιγώς ηλεκτρικός διάδοχος του Micra της Nissan δεν αναμένεται μέχρι το 2025.

    Μολαταύτα η κατηγορία των supermini εξακολουθεί να βρίσκεται στο επίκεντρο της μάχης της βιομηχανίας να συνεχίσει να πουλάει προσιτά αυτοκίνητα, καθώς ολόκληρη η αγορά κινείται προς την ηλεκτροκίνηση.

    Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων είναι δύσκολες σε μια κατηγορία όπου η τιμή του αυτοκόλλητου είναι πολύ υψηλότερη σε σύγκριση με τα ισοδύναμα που κινούνται με καύση. Μια πρόσφατη ανάλυση της Boston Consulting Group σχετικά με τα γαλλικά στοιχεία τιμών διαπίστωσε ότι η μέση λιανική τιμή για ένα μικρό αμιγώς ηλεκτρικό χάτσμπακ σε σύγκριση με το αντίστοιχο με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι περίπου 75% μεγαλύτερη, στα 36.800 ευρώ έναντι 20.900 ευρώ.

    Η τεράστια αυτή διαφορά πέφτει στο 47% στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ και μόλις στο 11% στη μεσαία κατηγορία, όπου το υψηλό κόστος της μπαταρίας διαχέεται καλύτερα.

    Η Peugeot ήταν πιο επιτυχημένη στην πώληση αμιγώς ηλεκτρικών μικρών αυτοκινήτων, ταξινομώντας 44.200 e-208, αύξηση 4,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ το Opel Corsa Electric ήταν δεύτερο, με 27.236 μονάδας και αύξηση 18%. Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις του τρίτου Renault Zoe μειώθηκαν κατά 61%, καθώς το μοντέλο καταργείται σταδιακά πριν από την αντικατάστασή του από το Renault 5 φέτος. Εξίσου άσχημες επιδόσεις είχε ωστόσο και το ακριβό KIA Soul EV, οι πωλήσεις του οποίου μειώθηκαν κατά 63%.

    Οι Ευρωπαίοι αγοραστές ηλεκτρικών μικρών χάτσμπακ δεν έχουν πολλές επιλογές, με μόλις έξι αυτοκίνητα για να διαλέξουν, συμπεριλαμβανομένων δύο κινεζικών επιλογών: του BYD Dolphin και του Leapmotor 03.

    Οι κατασκευαστές έχουν δεσμευτεί να διευρύνουν τις επιλογές μειώνοντας παράλληλα το κόστος, καθώς προσπαθούν να προσεγγίσουν αγοραστές μικρών αυτοκινήτων που δεν ήταν σε θέση να αντέξουν οικονομικά να στραφούν σε ηλεκτρικά οχήματα.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Οδοντίατρος νάρκωσε και βίασε μοντέλο – Τη μετέφερε σπίτι του και την κακοποίησε

    Μία γυναίκα, που εργάζεται ως μοντέλο στην Ρουμανία, δεν...

    Είναι κακό για την υγεία μας το φαγητό μπροστά στην τηλεόραση; Η επιστήμη απαντά

    Εντάξει, για τα σουβλάκια, τις πίτσες και τα τσιπς...

    ΗΠΑ: Οργή για την εκτέλεση θανατοποινίτη στην Αλαμπάμα – «Ασφυκτιούσε επί οκτώ λεπτά»

    Οι Αρχές στην Αλαμπάμα χρησιμοποίησαν αέριο άζωτο για την...

    Νότιος Κορέα: Ποια είναι η 80χρονη που θέλει να γίνει Μις Υφήλιος

    Η 80χρονη Τσόι Σουν Χουά γεννήθηκε σχεδόν μια δεκαετία...
    Best Shop