flamis.gr
Ενημερωτικό Portal, Πάτρα, Αχαΐα

Η ασυδοσία των τράπερ – Παρατράγουδα με μπουνιές και όπλα

Την κατάθεση μήνυσης αναμένουν οι δικαστικοί λειτουργοί, ώστε να ξεκινήσουν έρευνα για τη συμπλοκή των τράπερ στα MAD VMA. «Πρέπει να μαζευτούν», δηλώνουν δημοφιλείς καλλιτέχνες.

Στίχοι ακραία σεξιστικοί, με αναφορές για οργανωμένη βία, εμπόριο ναρκωτικών, συμπλοκές με όπλα. Ίσως αυτά να μην ήταν πρόβλημα, αν δεν αποτελούσαν την κυρίαρχη τάση στους εφήβους και -κυρίως- αν δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα, έστω και μερικώς.

Δυστυχώς, όμως, οι πρόσφατες συλλήψεις ατόμων από τη μουσική σκηνή της τραπ για κατοχή όπλων αλλά και ναρκωτικών δείχνουν ότι το πρόβλημα είναι υπαρκτό. Την περασμένη Τετάρτη, όμως, το ίδιο πρόβλημα προβλήθηκε σε απευθείας μετάδοση. Ο Light, ο Snik και αρκετοί από τους «συνοδούς» τους συνεπλάκησαν, προκαλώντας πανικό στους χιλιάδες θεατές των μουσικών βραβείων MAD.

Ο Light και ο Snik είναι οι δημοφιλέστεροι τράπερ τα τελευταία τέσσερα χρόνια, κατά τα οποία αυτό το μουσικό είδος έχει υποσκελίσει όλα τα υπόλοιπα στις προτιμήσεις των νέων. Το τραγούδι «Mosca», του πρώτου, έχει 28 εκατομμύρια προβολές στο YouTube. Το «Medusa» του δεύτερου έχει άλλες τόσες. «Έχω 15 άκρες άμα θες, πέντε δολοφόνους στις επαφές», τραγουδά ο πρώτος. «Οι φίλοι μου είναι shooters (εκτελεστές)», τραγουδά ο δεύτερος.

Οι φήμες λένε ότι η κόντρα τους ξεκίνησε το 2018, όταν, σε συναυλία με τη συμμετοχή πολλών καλλιτεχνών, οι άνθρωποι του Snik πίεσαν ώστε ο Light να κατέβει πιο γρήγορα από τη σκηνή. Ακολούθησαν απειλές μέσω κοινωνικών δικτύων και ένα πρώτο «θερμό επεισόδιο» το 2019 – και πάλι στα βραβεία MAD. Τότε, οι δυο τους έμειναν σε… σπρωξιές. Τώρα, προχώρησαν σε σημείο που δεν μπορούσε να φανταστεί κανείς.

Στα φετινά βραβεία MAD, κανείς δεν ξέρει αν πραγματικά εμφανίστηκαν δολοφόνοι ή… shooters. Οι αναφορές, όμως, συνηγορούν υπέρ του ότι τουλάχιστον ένας από τους συμπλεκομένους είχε όπλο. «Είδα κάποιον να πάει να βγάλει όπλο», δήλωσε ο γνωστός χορογράφος και παρευρισκόμενος Τάσος Ξιαρχό.

 Η Δικαιοσύνη

Οι πληροφορίες της Realnews αναφέρουν ότι λειτουργοί της Δικαιοσύνης εξέτασαν άμεσα το ενδεχόμενο να ξεκινήσουν έρευνα για τη συμπλοκή. Για την ώρα, εκτιμούν ότι δεν υπάρχει περιθώριο εισαγγελικής παρέμβασης, εκτός αν κατατεθεί κάποια μήνυση για το περιστατικό.

Η είδηση που κυκλοφόρησε για κατάθεση μήνυσης από την πλευρά της Ελενας Παπαρίζου, που ήταν πολύ κοντά στη συμπλοκή, δεν ευσταθεί. Κατά συνέπεια, οι δικαστικοί λειτουργοί αναμένουν να δουν αν το επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρξει κάποια μήνυση από την πλευρά των διοργανωτών της εκδήλωσης ή από άλλους παρευρισκομένους.

Όποια όμως και αν είναι η απόφαση της Δικαιοσύνης, είναι δεδομένο πως αυτές οι συμπεριφορές και η οριακά ποινική υποκουλτούρα που προωθείται από το συγκεκριμένο δημοφιλές μουσικό ρεύμα έχουν ήδη ξεσηκώσει πλήθος αντιδράσεων, ειδικά μετά το πρόσφατο περιστατικό, ανάμεσα σε αυτές και από καλλιτέχνες της ραπ.

«Δεν ευθύνεται η τέχνη για τη συμπεριφορά του καλλιτέχνη», δηλώνει στην «R» o Νίκος Βουρλιώτης, ο οποίος έχει διαγράψει μια πολυετή και επιτυχημένη σταδιοδρομία στον χώρο του χιπ χοπ.

«Η τραπ αντιπροσωπεύει, διεθνώς, ένα καλλιτεχνικό ρεύμα που “επικαιροποιεί” την αντίδραση των νέων ανθρώπων σε ένα σύστημα που αδιαφορεί, περιθωριοποιεί και μικραίνει τα όνειρα και τις δυνατότητές τους να αντιμετωπίσουν με δίκαιους όρους τη ζωή. Θεωρητικά. Γιατί, πρακτικά, δεν υποκινεί τη σκέψη, αλλά την αντίληψη και τα ένστικτα.

Η τέχνη, όμως, είναι τέχνη και επιβάλλεται να κατατίθεται. Αν αποτελεί απάντηση και θετικό πρότυπο, δεν θα το σχολιάσω. Όμως, ο καλλιτέχνης, ειδικά στην ψηφιακή εποχή, που επιτρέπει την προσέγγιση μικρών παιδιών, κουβαλά τεράστια ευθύνη. Ανεξάρτητα του τι λέει με τη μουσική και τον στίχο του, ο τρόπος ζωής του δημιουργεί πρότυπα. Όταν, λοιπόν, ο καλλιτέχνης παραφέρεται και προωθεί τη βία, τα όπλα, τις ουσίες και -το πιο βασικό- καλλιεργεί μια λογική “ζούγκλας”, τότε η απάντηση πρέπει να έρθει με εκκωφαντικό τρόπο από όλους τους καλλιτέχνες και την κοινωνία», τονίζει.