Μετά από πολλά χρόνια αναμονής, και περίπου τρία χρόνια μετά την έναρξη των έργων, ο άξονας Πάτρα- Πύργος αναμένεται φέτος να γίνει μια πραγματικότητα και να δοθεί σε λειτουργία. Τα 75 νέα χιλιόμετρα κλειστού αυτοκινητόδρομου που θα συνδέσουν την πρωτεύουσας της Αχαΐας με την πρωτεύουσα της Ηλείας θα κλείσουν ένα κεφάλαιο αποτελούμενο από δύσκολες συνθήκες, ανατροπές, αγωνία για την τοπική κοινωνία και τελικά λύτρωση με την υλοποίηση του έργου.
Κλείνοντας το 2024, η πρόοδος στο έργο άγγιξε το 70% παρότι ο φετινός χειμώνας έχει δείξει ότι δεν θα είναι τόσο εύκολος όσο ο περσινός. Οι συχνές βροχοπτώσεις και κακοκαιρίες αποτελούν μεν τροχοπέδη για την πρόοδο των έργων, όμως πλέον από φέτος εισερχόμαστε σε μια αντίστροφη μέτρηση που -εκτός απροόπτου- θα μας οδηγήσει στην ολοκλήρωση και στη λειτουργία.
Το δεύτερο σημείο είναι ο χρόνος ολοκλήρωσης των τριών εργολαβιών. Η ΤΕΡΝΑ στο τμήμα Γαστούνη- Πύργος έχει σχεδόν ολοκληρώσει την εργολαβία καθώς κινείται κοντά στο επίπεδο του 90% (ήταν 86% τον Δεκέμβριο) και φαίνεται πως -καιρού επιτρέποντος- μέχρι τον Μάρτιο θα έχει καταφέρει να φτάσει στην επίτευξη του στόχου. Με μεγάλη επιτάχυνση κινείται πλέον και η εργολαβία της ΑΚΤΟR στο τμήμα Καραίικα- Γαστούνη καθώς είναι στο επίπεδο των 2/3 της προόδου και συνεχίζοντας με αυτούς τους ρυθμούς είναι πιθανόν να δούμε μέχρι το τέλος της Άνοιξης να φτάνει σε επίπεδα ολοκλήρωσης.
Όπως φαίνεται το κρίσιμο σημείο είναι πως εφόσον δούμε τις δύο αυτές εργολαβίες να ολοκληρώνονται αν θα έχουμε μεγάλη χρονική διαφορά στην ολοκλήρωση με την τρίτη και πιο απαιτητική εργολαβία. Απαιτητική γιατί στην πρώτη εργολαβία της AVAX από το Μιντιλόγλι μέχρι τα Καραίικα το έργο στο μεγαλύτερο τμήμα αφορά στη διαπλάτυνση της υφιστάμενης χάραξης, δηλαδή έργα και λειτουργία του δρόμου ταυτόχρονα. Σύμφωνα με τις προβλέψεις αυτό το τμήμα που η πρόοδός του δεν είναι ευκαταφρόνητη, είναι σχεδόν στα 2/3, θα ολοκληρωθεί προς τα τέλη του έτους. Εδώ μένει να δούμε αν ληφθεί κάποια απόφαση για την τμηματική ή συνολική λειτουργία του άξονα.
Το σημαντικότερο όμως είναι πως θα κινείται σε κλειστό αυτοκινητόδρομο που διαθέτει δύο λωρίδες και ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας και τα επίπεδα οδικής ασφάλειας θα είναι τα υψηλότερα που υπάρχουν και που ισχύουν στους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Σημαντική μείωση στους χρόνους οδήγησης θα διαπιστώσουν και οι οδηγοί κάτω από τον Πύργο που θα έχουν πλέον πρόσβαση σε κλειστό αυτοκινητόδρομο όχι από την Πάτρα, αλλά από την περιοχή του Πύργου.