Η επιστροφή των τουριστών ενίσχυσε σημαντικά το εμπόριο

    Ημερομηνία:

    «Θερμός» ήταν ο Ιούλιος και από πλευράς πωλήσεων στο λιανεμπόριο, με την αξία τους να σημειώνει αύξηση σε ετήσια βάση κατά 13,3% και τον όγκο τους να ενισχύεται το ίδιο διάστημα κατά 11,6%. Καθοριστικό ρόλο σε αυτήν τη σημαντική αύξηση διαδραμάτισε η άνοδος του τουρισμού, εσωτερικού και εισερχόμενου, κάτι που αποτυπώνεται κυρίως στη σημαντική ενίσχυση των πωλήσεων των φαρμακείων –τα οποία ως γνωστόν διαθέτουν ευρεία ποικιλία καλλυντικών και αντιηλιακών– και των καταστημάτων ειδών ένδυσης και υπόδησης.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) οι πωλήσεις (σε τρέχουσες τιμές) αυξήθηκαν τον Ιούλιο του 2021 σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2020 κατά 23,9% στα καταστήματα φαρμακευτικών – καλλυντικών, κατά 21,6% στα καταστήματα ειδών ένδυσης και υπόδησης, κατά 19,6% στα πρατήρια καυσίμων, κατά 10,3% στα σούπερ μάρκετ, κατά 7,7% στα βιβλιοχαρτοπωλεία, κατά 15,3% στα μεμονωμένα (εξειδικευμένα) καταστήματα τροφίμων, όπως είναι τα κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία κ.ά., κατά 10,3% στα καταστήματα πώλησης επίπλων, ηλεκτρικών ειδών και οικιακού εξοπλισμού. Η μοναδική κατηγορία καταστημάτων που κατέγραψε μείωση τζίρου ήταν αυτή των πολυκαταστημάτων, καθώς φαίνεται ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να τα αποφεύγουν υπό τον φόβο του συγχρωτισμού με άλλα άτομα. Τον Ιούλιο, εξάλλου, ίσχυαν ακόμη πιο αυστηρά περιοριστικά μέτρα σε ό,τι αφορά τον αριθμό των ατόμων που επιτρέπεται να βρίσκονται στα μεγάλα καταστήματα και τα εμπορικά κέντρα.

    Από τα στοιχεία του όγκου πωλήσεων (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) φαίνεται ήδη από τον Ιούλιο σε ποιες κατηγορίες του λιανεμπορίου είχαν εμφανισθεί ανατιμητικές τάσεις. Πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα πρατήρια καυσίμων, όπου ενώ η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 19,6%, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε μόλις κατά 2,9%. Στα σούπερ μάρκετ ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 8,6% και στα μεμονωμένα καταστήματα τροφίμων κατά 13,3%. Σημειώνεται εδώ ότι η μεγάλη αύξηση των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ συνδέεται επίσης με τον τουρισμό. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς NielsenIQ, στις τουριστικές περιοχές καταγράφηκαν οι υψηλότερες αυξήσεις στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ κατά τους καλοκαιρινούς μήνες (Μακεδονία και Θράκη 11,4%, Κρήτη 11,3%, Πελοπόννησος 7,7%).

    Αντιθέτως στα καταστήματα φαρμακευτικών – καλλυντικών, όπου υπήρχε και πλήθος προσφορών, η αύξηση του όγκου πωλήσεων ήταν μεγαλύτερη από αυτήν της αξίας πωλήσεων και συγκεκριμένα διαμορφώθηκε σε 27,3%. Κατά 12,6% αυξήθηκε ο όγκος πωλήσεων στα καταστήματα επίπλων, ηλεκτρικών ειδών και οικιακού εξοπλισμού, καθώς οι επιχειρήσεις του κλάδου είχαν τους καλοκαιρινούς μήνες αρκετά αποθέματα.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Ο κρίσιμος ρόλος της νάυλον σακούλας στην έρευνα για τη γιάφκα των Αμπελοκήπων

    Ο χρόνος παραγωγής μίας …νάυλον σακούλας σκουπιδιών –φέρεται να...

    Ντίζελ, μαζούτ και άλλα προϊόντα μεταφέρονται από πλοίο σε πλοίο στο Αιγαίο, κοντά στη Λέσβο και τη Χίο

    Ανησυχία για ενδεχόμενη περιβαλλοντική ρύπανση προκαλούν οι μεταγγίσεις πετρελαίου...

    Τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου η κεντρική προεκλογική εκδήλωση του...
    Best Shop