Το Υπουργείο Υποδοµών και Μεταφορών, κλείνοντας τον κύκλο του Πάτρα-Πύργος, άνοιξε το µέτωπο για το Πύργος-Καλό ΝερόΤσακώνα. Σύµφωνα µε πληροφορίες, έχει πλέον εγκαταλειφθεί το σενάριο έγκρισης για το πρώτο τµήµα από τον Πύργο µέχρι τον Αλφειό και αναζητείται η «χρυσή» λύση που θα µπορέσει να εξασφαλίσει χρηµατοδότηση για το σύνολο του τελευταίου τµήµατος. Η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή φαίνεται εξαιρετικά δύσκολη λόγω της χαµηλής ηµερήσιας κίνησης οχηµάτων, γεγονός που καθιστά δύσκολη τη διατήρηση του απαιτούµενου επιπέδου χρηµατοδότησης για έναν αυτοκινητόδροµο. Είναι πολύ πιθανόν, εποµένως, να δούµε να εφαρµόζεται ο σχεδιασµός του έργου Ιωάννινα-Κακαβιά, το οποίο διαθέτει παρόµοια χαρακτηριστικά.
Το µυστικό της επιτυχίας αυτού του σχεδιασµού είναι ότι επιλέχθηκε µια πιο ήπια εκδοχή του άξονα, µε 2+1 λωρίδες, µειώνοντας σηµαντικά το κόστος χωρίς να απαιτεί τις µεγάλες ροές οχηµάτων που έχει ένας κλειστός αυτοκινητόδροµος, διατηρώντας παράλληλα τα βασικά του χαρακτηριστικά, όπως οι ανισόπεδοι κόµβοι. Αυτό, βέβαια, αποτελεί ένα από τα πολλά σενάρια που εξετάζονται για να µπορέσει το τµήµα Πύργος-Τσακώνα να πάρει το «πράσινο φως» για την υλοποίησή του. Το σενάριο που θα καταφέρει να µειώσει το υπερβολικά µεγάλο κόστος του έργου, το οποίο ανέρχεται σε 700 εκατοµµύρια ευρώ, θα είναι και αυτό που τελικά θα προκριθεί, επιτρέποντας την ολοκλήρωση του παζλ της Ολυµπίας Οδού


