Η Ευρώπη παρουσίασε σιδηροδρομικό δίκτυο-μαμούθ 550 δισ. ευρώ χωρίς τη Δυτική Ελλάδα

    Ημερομηνία:

    Το φιλόδοξο σχέδιο για τη δημιουργία ενός ενιαίου Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Δικτύου Υψηλής Ταχύτητας παρουσίασαν την περασμένη Πέμπτη στις Βρυξέλλες ο Ελληνας επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας και ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Συνοχή και τις Μεταρρυθμίσεις Ραφαέλε Φίτο. Με ορίζοντα το 2040, το σχέδιο φιλοδοξεί να ενώσει όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, μειώνοντας δραστικά τους χρόνους ταξιδιού και καθιστώντας το τρένο τον κύριο τρόπο μετακίνησης μεγάλων αποστάσεων στην ήπειρο.

    Ωστόσο, πίσω από τους εντυπωσιακούς αριθμούς και τα οράματα για «πράσινες και διασυνδεδεμένες πόλεις», η Πάτρα απουσιάζει πλήρως από τον νέο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη. Η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, το μεγαλύτερο λιμάνι της δυτικής χώρας και βασική πύλη προς την Ιταλία και την υπόλοιπη Ευρώπη, φαίνεται να μένει εκτός σχεδιασμού –τουλάχιστον μέχρι το 2040.

    Η απουσία αυτή δεν είναι τυχαία, καθώς το θέμα της χρηματοδότησης της σύνδεσης Αθήνας–Πάτρας παραμένει σε εκκρεμότητα, γιατί ο χρηματοδοτικός πυλώνας CEF 2 (Connecting Europe Facility) έκλεισε το περασμένο καλοκαίρι, αφήνοντας την αχαϊκή πρωτεύουσα εκτός των επιλέξιμων έργων. Η ΕΕ στρέφει πλέον την προσοχή της σε έργα που έχουν διασυνοριακή διάσταση ή είναι ώριμα ως προς τη μελέτη και τη χρηματοδότηση -κάτι που, δυστυχώς, δεν ισχύει για την Πάτρα.

    Ωστόσο, η νέα ευρωπαϊκή χάραξη σταματά στην Αθήνα, αφήνοντας εκτός τη Δυτική Ελλάδα, παρότι η Πάτρα αποτελεί το φυσικό τελικό σημείο του άξονα Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα – Ιταλία και στρατηγικό κόμβο εμπορίου και τουρισμού. Η μη ένταξή της στο ευρωπαϊκό δίκτυο υψηλής ταχύτητας σιδηροδρόμων σημαίνει πρακτικά ότι η περιοχή χάνει τη δυνατότητα να ενταχθεί στα μεγάλα διασυνοριακά προγράμματα και στις μελλοντικές ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις.

    Κι ενώ η Ευρώπη επιταχύνει, η Πάτρα μένει στάσιμη. Η σύνδεση Ρίου – Πάτρας, που εδώ και χρόνια αποτελεί αντικείμενο μελετών και αντιπαραθέσεων, παραμένει χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα. Η απουσία της πόλης από τον ευρωπαϊκό χάρτη του 2040 στέλνει σαφές μήνυμα: η Δυτική Ελλάδα δεν υπολογίζεται ως στρατηγικός κόμβος στο δίκτυο των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    H πρώτη στρατιωτική άσκηση με drones και anti-drones θα γίνει στη Θράκη

    Μόνο τυχαία δεν μπορεί να θεωρηθεί η επιλογή της...

    Η υποχρεωτική ασφάλιση αλλάζει το επιχειρείν – Μάθε πώς να προετοιμαστείς

    Το Επιμελητήριο Αχαΐας και η Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών Νοτιοδυτικής...

    Πάτρα: Θρήνος στην οικογένεια του καθηγητή καρδιολογίας Περικλή Νταβλούρου

    Θλίψη για τον καθηγητή καρδιολογίας Περικλή Νταβλούρο, καθώς έφυγε...