Πιο ελαφριές μπίρες, πιο πολύχρωμα αναψυκτικά, πιο κρύοι καφέδες και κοτόπουλο παντού. Η Generation Z έχει διαθέσιμο εισόδημα 360 δισ. δολαρίων, αλλά και διαφορετικά γούστα από τις προηγούμενες γενιές. Γι’ αυτό και τα μεγάλα brands τροφίμων σπεύδουν να της προσφέρουν αυτό ακριβώς που θέλει.
Οσοι γεννήθηκαν από το 1997 έως το 2012, μέλη της λεγόμενης Generation Z, έχουν συνηθίσει να έχουν περισσότερες επιλογές μπροστά τους και είναι λιγότερο διατεθειμένοι να συνεχίσουν να καταναλώνουν κάτι που δεν θα τους αρέσει από την πρώτη φορά. Εάν οι προηγούμενες γενιές υπερηφανεύονται ότι έμαθαν σιγά σιγά να τους αρέσει η πικρή γεύση της μπίρας, όπως συνήθισαν σταδιακά τον καφέ και τη μαύρη σοκολάτα, οι σημερινοί 20άρηδες δεν θέλουν να το κάνουν αυτό.
Οι μεγάλες εταιρείες τροφίμων το έχουν ήδη διαπιστώσει και έτσι, αντί να ξοδεύουν εκατομμύρια προσπαθώντας –μάταια– να κάνουν ελκυστικό ένα παραδοσιακό προϊόν στη νέα γενιά μέσω του marketing, ακολουθούν ένα διαφορετικό δρόμο. Αναπτύσσουν νέα προϊόντα, ειδικά σχεδιασμένα για τα γούστα της Generation Z.
Η βιομηχανία των fast food, για παράδειγμα, που μέχρι σήμερα πόνταρε τα πάντα στο μοσχάρι, αναγκάζεται να στραφεί στο κοτόπουλο. «Αυτή τη στιγμή, ένα μεγάλο ποσοστό της δραστηριότητάς μας είναι στο μοσχάρι. Και τώρα, ο καταναλωτής της Gen Z θέλει κοτόπουλο», είπε ο CEO της αλυσίδας Taco Bell, Mark King, μιλώντας σε επενδυτές τον Δεκέμβριο, σημειώνει η Wall Street Journal. Αναγνωρίζοντας ότι η νέα γενιά ενδιαφέρεται πολύ για τις κλιματικές επιπτώσεις της εκτροφής μοσχαριών, η Taco Bell φρόντισε να προσθέσει περισσότερα είδη με κοτόπουλο στο μενού της.
Αυτό που διαπίστωσαν τα στελέχη των εταιρειών τροφίμων είναι ότι δεν έχει νόημα να προσπαθούν να πουλήσουν παραδοσιακά προϊόντα εάν η Gen Z δεν τα θέλει. Οι νέοι καταναλωτές έχουν συνηθίσει να έχουν άπειρες επιλογές, μπαίνουν μέσα σε ένα σούπερ μάρκετ με το κινητό στο χέρι, τσεκάρουν τις αξιολογήσεις και θα πάρουν αυτό ακριβώς που θέλουν. Είναι μία διαφορετική νοοτροπία σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές.
Και όπως έχει δείξει η πρόσφατη ιστορία, εάν ένα παραδοσιακό brand επιχειρήσει να απευθυνθεί στην Gen Z, αυτό μπορεί να γυρίσει μπούμερανγκ. Οπως στην περίπτωση της μπίρας Bud Light. Η εταιρεία είχε αναγνωρίσει από πέρυσι ότι η στρατηγική της marketing εστιάζει σε ένα παρωχημένο χιούμορ, που ταιριάζει καλύτερα στις αδελφότητες των αμερικανικών πανεπιστημίων μιας άλλης εποχής. Ομως, όταν προσπάθησε να συνεργαστεί με την Dylan Mulvaney, μια 26χρονη τρανς influencer, οι συντηρητικοί αγοραστές της Bud Light αντέδρασαν, προχωρώντας σε μποϊκοτάζ και ρίχνοντας σημαντικά τις πωλήσεις.
Γι’ αυτό και κάποιες εταιρείες προτιμούν να φτιάξουν νέα brands που απευθύνονται στην Gen Z. Η PepsiCo, για παράδειγμα, αντικατέστησε το αναψυκτικό Sierra Mist με το Starry, που έχει παρόμοια γεύση και στοχεύει να ανταγωνιστεί τη Sprite της Coca-Cola. Η Heineken έχει παρουσιάσει τη Heineken Silver, ένα παγκόσμιο brand που απευθύνεται στους πιο νέους καταναλωτές, αυτούς που θέλουν μια πιο ελαφριά μπίρα, με λιγότερο πικρή γεύση και χαμηλότερες θερμίδες. Αλλωστε, η νέα γενιά πίνει λιγότερο αλκοόλ από τις προηγούμενες και οι εταιρείες έχουν κατανοήσει καλά την επιθυμία της για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.
Ομως, όπως μειώνεται το αλκοόλ στις μπίρες, έτσι μειώνονται και τα κόκαλα στο κοτόπουλο. Τα KFC διαπίστωσαν ότι η Generation Z δεν θέλει πολλά κόκαλα στο φαγητό της, για αυτό και ενισχύουν την παρουσία των nuggets στο μενού τους.