Στις 16 Ιουλίου του 1935 στην πόλη Οκλαχόμα στις ΗΠΑ, έκαναν την εμφάνισή τους κάτι δημόσιες «συσκευές» που λίγο πολύ έχει προβληματίσει κάθε οδηγό σε κάθε άκρη της γης.
Ο λόγος είναι για τα πρώτα παρκόμετρα, ένα μέτρο που αμφισβητήθηκε έντονα, του ασκήθηκε πόλεμος επίσης, εντέλει όμως υιοθετήθηκε από όλες τις μεγάλες μητροπόλεις και όχι μόνο σε όλο τον κόσμο.
Η ιστορία
Η Οκλαχόμα ήταν μία αμερικανική πόλη η οποία γνώρισε ραγδαία ανάπτυξη στις αρχές του 20ου αιώνα. Το 1913, η πόλη αριθμούσε μόλις 3.000 οδηγούς, όμως με την ανάπτυξη του εμπορίου αυξάνονταν με γεωμετρική πρόοδο. Μέχρι το 1930, 500.000 αυτοκίνητα είχαν καταγραφεί εντός της πολιτείας.
Εκείνοι που εργάζονταν στο κέντρο της πόλης έφταναν νωρίς έβρισκαν θέσεις να παρκάρουν και άφηναν τα αυτοκίνητά τους σε ένα σημείο όλη την ημέρα. Αποτέλεσμα, εκείνοι που έφταναν στον κέντρο αργότερα, για παράδειγμα για να ψωνίσουν, δυσκολεύονταν να βρουν μέρος να παρκάρουν.
Όπως και άλλες πόλεις που είχαν αυτό το πρόβλημα, η Οκλαχόμα προσπάθησε να το αντιμετωπίσει σημειώνοντας τα λάστιχα με κιμωλία στα αυτοκίνητα που έμεναν παρκαρισμένα στο ίδιο σημείο για πολλή ώρα. Ωστόσο η διαδικασία αυτή ήταν χρονοβόρα και είχε σαν αποτέλεσμα να αποσπά τους αστυνομικούς από τα άλλα καθήκοντά τους.
Χρειαζόταν μια καλύτερη λύση κι έτσι προέκυψαν τα παρκόμετρα.
Πρώτο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας
Αν και τα πρώτα παρκόμετρα χρησιμοποιήθηκαν στην Οκλαχόμα, το πρώτο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας κατοχυρώθηκε στη Βοστόνη. Ο Roger W. Babson, έλαβε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το παρκόμετρό του το 1928, ωστόσο δεν προχώρησε ποτέ στην παραγωγή του.
Ο Carl C. Magee, δημοσιογράφος στην Οκλαχόμα, έλαβε το δεύτερο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για παρκόμετρο.
Το 1932, κατασκεύασε ένα μοντέλο που καθόριζε χρονικά όρια στο παρκάρισμα.
Το πρώτο σχέδιο -η «Μαύρη Μαρία»- λειτουργούσε σαν ρολόι. Ο οδηγός έβαζε ένα νόμισμα, έστριβε το πόμολο του μετρητή και εμφανιζόταν ο χρόνος στάθμευσης. Όταν παρερχόταν ο χρόνος εμφανιζόταν μια κόκκινη σημαία που σήμαινε ότι έπρεπε να ανανεωθεί ο χρόνος.
Στις 16 Ιουλίου 1935, εγκαταστάθηκαν 175 παρκομέτρα κατά μήκος 14 οικοδομικών τετραγώνων στην Οκλαχόμα.
Οι αντιδράσεις ήταν έντονες. Οι οδηγοί θεώρησαν ότι «τιμωρούνταν» επειδή είχαν αυτοκίνητο. Ακολούθησε μια σειρά από αγωγές και διαδηλώσεις διαμαρτυρίας. Κάποιος πολίτης πλήρωσε το αντίτιμο και έδεσε το άλογό του σε ένα παρκόμετρο. Τέσσερις πολίτες έστησαν ένα πτυσσόμενο τραπέζι και τέσσερις καρέκλες και απόλαυσαν μια παρτίδα μπριτζ για μια ώρα.
Ωστόσο τα παρκόμετρα ήταν μια λύση που σύντομα χρησιμοποιήθηκε σχεδόν σε όλες τις πόλεις των ΗΠΑ. Στις αρχές της δεκαετίας του 1940, υπήρχαν περισσότερα από 140.000 παρκόμετρα στις ΗΠΑ. Παραδόξως, δεν χρησιμοποιήθηκαν στην πόλη της Νέας Υόρκης μέχρι το 1951.