Η Ιταλία επανέφερε στα σχολεία της ένα μέτρο που αφορά τους μαθητές με κακή συμπεριφορά, εν μέσω αύξησης των επιθέσεων προς τους εκπαιδευτικούς.
Η πολιτική, ονόματι «βαθμοί συμπεριφοράς», αποτελεί μέρος ενός νομοσχεδίου για την εκπαίδευση που εγκρίθηκε από το κοινοβούλιο την Τετάρτη και δίνει στα σχολεία την εξουσία να αποβάλλουν μαθητές με βάση αποκλειστικά τη συμπεριφορά τους.
Μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου που θα βαθμολογούνται με 5 ή και λιγότερο (με άριστα το 10) στη συμπεριφορά θα αποτυγχάνουν και θα πρέπει να επαναλάβουν την τάξη, ακόμα και εάν οι ακαδημαϊκές τους επιδόσεις είναι καλές.
«Θα φέρει πίσω τον σεβασμό»
Οι μαθητές Λυκείου που θα πάρουν μόνο έξι στην κοινωνική τους συμπεριφορά θα υποχρεούνται να περάσουν μια εξέταση πολιτικής παιδείας. Οι βαθμοί στη συμπεριφορά θα έχουν επίσης σημαντική επίδραση στην εξέταση της κρίσιμης αποφοίτησης, της maturità.
«Η μεταρρύθμιση αυτή αποκαθιστά τη σημασία της ατομικής ευθύνης, καθιστά τον σεβασμό προς τους ανθρώπους και τα δημόσια αγαθά κεντρικό ζήτημα και αποκαθιστά την αυθεντία των δασκάλων», δήλωσε ο ιταλός υπουργός Παιδείας, Giuseppe Valditara. Η πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι, με τη σειρά της, είχε πει πως η εν λόγω αλλαγή θα «φέρει πίσω τον σεβασμό» στα σχολεία.
Αύξηση των επιθέσεων κατά 110% από πέρυσι
Οι μαθητές συχνά έρχονται σε σύγκρουση με τους δασκάλους τους σχετικά με τη χρήση κινητών τηλεφώνων στην τάξη, αναφέρει ο Guardian.
Ο Antonello Giannelli, πρόεδρος της ANP, δήλωσε ότι το μέτρο είναι «ένα βήμα προς τα εμπρός». «Έχουμε ακούσει για πάρα πολλές περιπτώσεις ατίθασης και ανώμαλης συμπεριφοράς», είπε. «Είναι σωστό οι μαθητές να καλούνται να αναλογιστούν τις ευθύνες τους ως συνέπεια των πράξεών τους», τόνισε.
«Η πιθανότητα αποτυχίας λόγω παραβιάσεων των κανόνων καθιστά τώρα τους βαθμούς για τη συμπεριφορά, εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένα περαιτέρω κατασταλτικό μέσο στα σχολεία μας», εξήγησε ο ίδιος.
Αξίζει να αναφέρουμε πως το εν λόγω μέτρο θυμίζει κατά πολύ εκείνο που είχε επιβάλλει στα σχολεία ο Μουσολίνι, το οποίο παρέμεινε σε ισχύ μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1970, προτού καταργηθεί έπειτα από διαμαρτυρίες των μαθητών.
Με την πάροδο των ετών υπέστη τροποποιήσεις, πριν καταργηθεί σε όλα τα σχολεία το 2000.