flamis.gr

Η Πάτρα Ενωμένη στα Μποζαΐτικα

Το Σάββατο 5/6/2021 η Δημοτική παράταξη «Πάτρα Ενωμένη» είχε συνάντηση με τους εκπροσώπους των κοινοτήτων των περιοχών Αγ. Παντελεήμονα-Παραλίας Προαστείου (Μποζαϊτικα). Την παράταξη εκπροσώπησαν οι Θεόδωρος Ξύλιας, Κωνσταντίνος Σβόλης και Γιώργος Ζησιμάτος.

Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής: “Τα προβλήματα που μας αναφέρθηκαν από τους κατοίκους ήταν πολλά και κοινά μιας και οι δύο αυτές περιοχές γειτνιάζουν. Τα κυριότερα είναι τα εξής:

1.      Δεν υπάρχει κεντρικό σύστημα αποχέτευσης.

Μόνο σε ένα μικρό τμήμα της περιοχής του Αγ. Παντελεήμονα (εκατέρωθεν της οδού Αυστραλίας) υπάρχει δίκτυο συνδεδεμένο με το βιολογικό. Η υπόλοιπη περιοχή, καθώς και τα Μποζαϊτικα ή δεν έχουν καθόλου δίκτυο ή ακόμα και εκεί που έχει κατασκευαστεί παραμένει μη συνδεδεμένο με το βιολογικό λόγω του ότι είναι ήδη κορεσμένος. Η επέκταση του υπάρχοντος βιολογικού που μελετάται θα αργήσει και συνεπώς το πρόβλημα της αποχέτευσης για αυτές τις περιοχές συνεχίζει να υφίσταται. Ακόμα και το αντλιοστάσιο που έχει κατασκευαστεί σε κοινόχρηστο χώρο 200 μέτρα πάνω από την ακτή στα Μποζαϊτικα δε θα εξυπηρετήσει τις κατοικίες που είναι από τα 200 μέτρα και προς τη θάλασσα λόγω κλίσεων. Για την περιοχή αυτή αναμένεται ακόμα νέα μελέτη.

Φαινόμενα λοιπόν όπως η εξαιρετικά μολυσμένη θάλασσα (η περιοχή στο «Τζάκι» όπως της Πλαζ και στις Δάφνες είναι οι πιο επιβαρυμένες της Πάτρας) και  η απόρριψη αποβλήτων στη θάλασσα μέσω των αγωγών ομβρίων που έχουν κατασκευαστεί χωρίς προσεκτικό σχεδιασμό συνεχίζουν απρόσκοπτα.

Ενώ λοιπόν στην Καλαμάτα κάνουν μπάνιο δίπλα στο λιμάνι, στην Πάτρα πετάμε λύματα στη θάλασσα και τα τελευταία 7 χρόνια η κατάσταση δεν έχει βελτιωθεί ΚΑΘΟΛΟΥ!!!!!!!!!!!!!!!!

2.      Ελλιπής εκτέλεση του πολεοδομικού σχεδίου και ακόμα ελλιπέστερη συντήρηση του οδικού δικτύου. Κοινόχρηστοι χώροι παρατημένοι.

Υπάρχει εκτεταμένο δίκτυο δημοτικών οδών που δεν έχουν διανοιχτεί (είτε σε όλο το πλάτος τους, είτε σε όλο το μήκος τους) με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σοβαρότατα προβλήματα διέλευσης οχημάτων (Πυροσβεστικών οχημάτων και Ασθενοφόρων) και το πιο σοβαρό: Δεν υπάρχει από πολλές από τις κάθετες προς τη θάλασσα οδούς ευθεία πρόσβαση προς τη θάλασσα. (Οι καταστάσεις αυτές θυμίζουν Μάτι και μας ανησυχούν ιδιαιτέρως).

Υπάρχουν πλατείες οι οποίες έχουν δεσμευτεί ως χώροι αλλά δεν έχουν κατασκευαστεί με αποτέλεσμα να έχουν χορτάρια και βάτα και να έχουν μετατραπεί σε χώρους εναπόθεσης μπαζών, εγκυμονώντας σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία.

Υπάρχουν πολλά πεζοδρόμια τα οποία είναι κατεστραμμένα χορταριασμένα ή και καθόλου κατασκευασμένα με αποτέλεσμα να κάνουν τη διέλευση των πεζών αδύνατη και επικίνδυνη αφού γίνεται μέσω του οδοστρώματος ειδικότερα τους Καλοκαιρινούς μήνες. Το πρόβλημα υπάρχει σε πολλές οδούς και σε πολλές κεντρικές όπως η Διγενή Ακρίτα, που είναι ο κεντρικός δρόμος που οδηγεί στη θάλασσα.

 

Το μεγαλύτερο ποσοστό του δημοτικού οδικού δικτύου είναι σε αθλία κατάσταση με λακκούβες και μπαλώματα όπου υπάρχει άσφαλτος. Το χειρότερο πρόβλημα όμως είναι ότι υπάρχουν πολλοί δρόμοι ανάμεσα στους οποίους και πολύ κεντρικές όπως η οδός Μανώλη Ανδρόνικου που είναι διανοιγμένες και δεν είναι ασφαλτοστρωμένες. Το πρόβλημα με τη σκόνη το καλοκαίρι και τη λάσπη και τις λακκούβες το χειμώνα είναι απερίγραπτο.

 

3.      Απουσία από την περιοχή χώρων άθλησης και υπαίθριων χώρων για εκδηλώσεις

Και στις δυο περιοχές, μας αναφέρθηκε πως δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου χώροι άθλησης. Πιο συγκεκριμένα μόνο οι χώροι των σχολείων, οι οποίοι τα Σαββατοκύριακα είναι κλειστοί, είναι χώροι για που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την άθληση των παιδιών. Υπήρχε ένα ανοικτό γήπεδο μπάσκετ στην πλατεία της Εκκλησίας στα Μποζαϊτικα, αλλά απομακρύνθηκαν οι μπασκέτες. Τόσοι κοινόχρηστοι και ανεκμετάλλευτοι κοινόχρηστοι χώροι υπάρχουν, οι οποίοι έχουν μετατραπεί σε εστίες μόλυνσης και απόθεσης μπαζών. Θα μπορούσε και θα έπρεπε εκεί 7 χρόνια τώρα να κατασκευαστούν κοινόχρηστοι αθλητικοί χώροι για τα παιδιά.

Επιπλέον στην περιοχή του Αγ. Παντελεήμονα επί της οδού Αυστραλίας όπου υπάρχει πλατεία, οι κάτοικοι ζητούν να κατασκευαστεί ένα δάπεδο για να χρησιμοποιείται για εκδηλώσεις, αλλά ο Δήμος δεν έχει ανταποκριθεί.

4.      Πλατανόδασος

Το πλατανόδασος αποτελεί μια προσπάθεια που έγινε από το Δήμο προς τη σωστή κατεύθυνση (καθαρισμός και δημιουργία διαδρομών για περπάτημα και ποδήλατο), ωστόσο όπως τόνισαν οι κάτοικοι με πρόχειρο σχεδιασμό και ημιτελή υλοποίηση.

Πιο συγκεκριμένα ο χώρος που έχει διαμορφωθεί ως χώρος στάθμευσης είναι με χαλίκι με αποτέλεσμα να σηκώνεται πάρα πολύ σκόνη. Επιπλέον δεν έχουν οριοθετηθεί και χαραχτεί θέσεις στάθμευσης, ο υπάρχων χώρος είναι πάρα πολύ μικρός και ο καθένας παρκάρει όπου θέλει και το αποτέλεσμα σε λίγες ημέρες όπου ο κυκλοφοριακός φόρτος θα αυξηθεί δραματικά λόγω καλοκαιριού θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα.

Ο χώρος στάθμευσης με το χώρο περιπάτου ξεχωρίζει με 3 μεγάλα τμήματα στηθαίου από οπλισμένο σκυρόδεμα εντελώς αντιαισθητικά. Επιπλέον έχει περιφραχτεί ένας χώρος με άλλο τρόπο μετά από απαίτηση των περιβαλλοντικών οργανώσεων. Τέλος το πλατανόδασος δεν είναι οριοθετημένο με μια περίφραξη που να ταιριάζει στις περιβαλλοντικές επιταγές της περιοχής. Όλες αυτές οι προχειρότητες δίνουν την εικόνα της έλλειψης ολοκληρωμένου σχεδιασμού και μιας αγχώδους προσπάθειας να γίνει γρήγορα και τσαπατσούλικα ένα έργο για να δείξουμε αποτέλεσμα. ΘΕΩΡΟΥΜΕ ότι το φυσικό κάλος της περιοχής (θάλασσα-ποτάμι-πλατάνια) ΑΠΑΙΤΕΙ πιο ολοκληρωμένο και αισθητικά αναβαθμισμένο σχεδιασμό και υλοποίηση και όχι ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ και ΜΙΖΕΡΙΑ.”

Comments are closed.