Την Τρίτη και την Τετάρτη, 10 και 11 Αυγούστου, που είχαν μεν περιοριστεί τα μέτωπα στην Αττική αλλά βρίσκονταν σε πλήρη εξέλιξη οι πυρκαγιές στη Βόρεια Εύβοια και την Πελοπόννησο, το ΓΕΕΘΑ έστελνε ηχηρό μήνυμα απ’ άκρη σ’ άκρη στη Μεσόγειο ότι οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις βρίσκονται σε ύψιστη επιχειρησιακή εγρήγορση, πραγματοποιώντας μάλιστα ασκήσεις με Ιταλούς και Αιγύπτιους.
Από τις βραδινές ώρες της Τρίτης 10 Αυγούστου έως τις πρωινές ώρες της Τετάρτης 11 Αυγούστου 2021, διεξήχθη συνεκπαίδευση PASSEX (Passing Exercise) της Φρεγάτας ΑΔΡΙΑΣ και του Υποβρυχίου ΚΑΤΣΩΝΗΣ με την ιταλική Φρεγάτα ITS CARABΙNIERE, στη θαλάσσια περιοχή δυτικά Κρήτης. Κατά τη διάρκεια του PASSEX, εκτελέστηκαν αντικείμενα σύνθεσης και ανταλλαγής τακτικής εικόνας καθώς και γυμνάσια ανθυποβρυχιακού πολέμου και πολέμου επιφανείας.
Ταυτόχρονα, την Τρίτη πραγματοποιήθηκε Επιχειρησιακή Εκπαίδευση με την ονομασία «GRC EGY T15», μεταξύ μαχητικών αεροσκαφών Ελλάδας και Αιγύπτου, εντός FIR Αθηνών σε περιοχή νότια της Κρήτης.
Η εκπαίδευση έλαβε χώρα στο πλαίσιο του Προγράμματος Στρατιωτικής Συνεργασίας (ΠΣΣ) το οποίο υπεγράφη μεταξύ αντιπροσώπων του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας και του Γενικού Επιτελείου Ενόπλων Δυνάμεων της Αιγύπτου τον περασμένο Απρίλιο.
Η Ελλάδα συμμετείχε με 4 αεροσκάφη F-16 και 1 αεροσκάφος Αερομεταφερόμενου Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης & Ελέγχου (ΑΣΕΠΕ) ενώ η Αίγυπτος με 4 αεροσκάφη F-16 BLK 52, 2 αεροσκάφη RAFALE και 1 αεροσκάφος E-2C.Η δραστηριότητα είχε ως σκοπό την παροχή υψηλής ποιότητας αεροπορική εκπαίδευση στα συμμετέχοντα πληρώματα, σε περιβάλλον υψηλής απειλής με την ενσωμάτωση και επιχειρησιακή αξιοποίηση αεροσκαφών 4ης γενιάς.
Η «GRC EGY T15» διεξήχθη σε 2 φάσεις όπου εκτελέστηκε εκπαίδευση στην εναέρια μάχη 4 εναντίον 6 μαχητικών (Offensive Counter Air – OCA, Defensive Counter Air). Μεταξύ των 2 φάσεων τα αεροσκάφη και των δύο χωρών προσγειώθηκαν για επαναεξυπηρέτηση στην 115 Πτέρυγα Μάχης στο αεροδρόμιο της Σούδας. Καθόλη την διάρκεια της «GRC EGY T15» το E-2C της Αιγυπτιακής Πολεμικής Αεροπορίας επιχειρούσε εντός FIR Καΐρου.