Ηχορύπανση: Κάτοικοι παίρνουν υπνωτικά γιατί δεν αντέχουν τον θόρυβο από τα τρένα

    Ημερομηνία:

    «Εκκωφαντική» είναι η απειλή της ηχορύπανσης για την υγεία και την ποιότητα ζωής εκατομμυρίων πολιτών στην Ευρώπη, σύμφωνα με έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος (ΕΟΠ). Παρά τις δεσμεύσεις των τελευταίων ετών για περιορισμό του φαινομένου, οι στόχοι για το 2030 για μείωση κατά 30% των ατόμων που υποφέρουν από χρόνια όχληση εξαιτίας του θορύβουαπέχουν σημαντικά από την επίτευξή τους.

    Περισσότεροι από 110 εκατ. Ευρωπαίοι (περίπου 1 στους 5) εκτίθενται σε επίπεδα θορύβου από το δίκτυο μεταφορών που υπερβαίνουν τα ανώτατα όρια που έχουν θεσπιστεί από την ΕΕ, ενώ αν υιοθετηθούν τα αυστηρότερα όρια του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), το ποσοστό εκτοξεύεται σε περίπου 150 εκατ. ανθρώπων που ζουν καθημερινά με τις επιπτώσεις της ηχορύπανσης.

    Κύρια αιτία είναι η οδική κυκλοφορία με περισσότερους από 92. εκατ. πολιτών να εκτίθενται σε αυτή τη μορφή θορύβου. Ακολουθούν ο θόρυβος που προκύπτει από το σιδηροδρομικό δίκτυο με 18 εκατ. και τη διέλευση αεροσκαφών με 2,6 εκατ. πολιτών να πλήττονται.

    Η ηχορύπανση δεν ενοχλεί, μόνο, αλλά συνδέεται με σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως καρδιαγγειακές παθήσεις, ψυχικές ασθένειες, διαβήτης ακόμα και πρόωρος θάνατος. Η έκθεση αναφέρει ότι τα παιδιά και οι έφηβοι είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στις επιπτώσεις του θορύβου. Μάλιστα, σχετίζεται με μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς και παχυσαρκία. Επιπλέον, μπορεί να επηρεάσει τους κατοίκους με εκδήλωση άγχους, κατάθλιψη, άνοια, ακόμη και με μειωμένη απόδοση στην εργασία.

    Ανάμεσα στις πιθανές λύσεις για μετριασμό του θορύβου, η έκθεση αναφέρει μειωμένα όρια ταχύτητας σε αστικές περιοχές, καλύτερη συντήρηση των σιδηροδρομικών υποδομών, ενίσχυση της χρήσης ελαστικών χαμηλού θορύβου και βελτιστοποίηση των προτύπων προσγείωσης/απογείωσης των αεροσκαφών, καθώς και βελτίωση πρόσβασης σε χώρους πρασίνου.

    Θύματα ηχορύπανσης που προκύπτει από τη διέλευση εμπορευματικών τρένων ακόμα και τις νυχτερινές ώρες, είναι οι κάτοικοι της συνοικίας Κρίστο Ρε του Τρέντο στην Ιταλία, οι οποίοι από το 2016 δίνουν μάχη για να διεκδικήσουν το αυτονόητο: Το δικαίωμα στην ανάπαυση και την ησυχία.

    Πάνω από 300 πολίτες κατήγγειλαν ανώτερα στελέχη του Ιταλικού Σιδηροδρομικού Δικτύου (RFI), της Trenitalia και των Rail Traction Company και TX Logistics, καθώς η διέλευση των τρένων τις νυχτερινές ώρες υπερβαίνει τα μέγιστα όρια θορύβου.

    Σύμφωνα με την Επαρχιακή Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (APPA) 33-54 τρένα κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής Μπρένερο ταξιδεύουν τις βραδινές ώρες για να μεταφέρουν εμπορεύματα σε όλη την Ευρώπη, υπερβαίνοντας τα όρια κατά 16,7-20,2 ντεσιμπέλ, με αύξηση μόνο 3 ντεσιμπέλ να είναι αρκετή ώστε να διπλασιαστεί η ένταση του θορύβου.

    Η εισαγγελία του Τρέντο αποδίδει τον έντονο θόρυβο σε απαρχαιωμένο δίκτυο και συρμούς, καθώς και σε έλλειψη μέτρων μετριασμού θορύβου στις γραμμές και μείωση της ταχύτητας των τρένων στις αστικές διαδρομές.

    Όταν η υπόθεση έφτασε στις δικαστικές αίθουσες το 2019 δεκάδες μαρτύρων εμφανίστηκαν επιβεβαιώνοντας την αφόρητη κατάσταση που βίωναν τα τελευταία χρόνια.

    Μάλιστα, κάποιοι ανέφεραν ότι ήταν απαραίτητη η λήψη φαρμακευτικών σκευασμάτων για να καταφέρουν να κοιμηθούν, αφού ο θόρυβος οδηγούσε σε διαταραχή ύπνου.

    Μία εκ των κατοίκων, η Εμανουέλα Βαρίσκο, μιλώντας σε ιταλικές εφημερίδες τόνισε ότι ο θόρυβος όχι μόνο δεν ελαττώθηκε στο πέρασμα των ετών, αλλά επιδεινώθηκε καθώς η διέλευση των συρμών αυξήθηκε.

    «Δεν μπορείς να κοιμηθείς τη νύχτα, ενώ κατά τη διάρκεια της ημέρας δεν μπορείς να κρατήσεις τα παράθυρα ανοιχτά λόγω του θορύβου. Και τώρα είναι καλοκαίρι», τόνισε στην Corriere della Sera και πρόσθεσε ότι μερικές φορές είναι αδύνατο «ακόμα και ένα τηλεφώνημα να κάνεις».

    Το πρόβλημα, όπως είπε στο τοπικό δίκτυο L’Adige, επηρεάζει τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα, τη στιγμή δε που το όριο είναι 60 ντεσιμπέλ τις βραδινές ώρες και 70 τις πρωινές. Ωστόσο, σύμφωνα με τις μετρήσεις της APPA «ανιχνεύθηκε υπέρβαση του νυχτερινού θορύβου κατά 20 ντεσιμπέλ το 2015. Η RFI υποτίθεται ότι θα έλυνε το πρόβλημα έως το 2019, αλλά δεν έχει γίνει τίποτα».

    Οι κάτοικοι ελπίζουν ότι μία πιθανή σιδηροδρομική παράκαμψη θα βελτιώσει την κατάσταση, εντούτοις μέχρι να εγκριθεί ένα τέτοιο σχέδιο οι κάτοικοι επιθυμούν την κατασκευή ηχοπετάσματος ώστε να περιοριστεί ο θόρυβος. Στο μεταξύ, περίπου 20 εξ αυτών διεκδικούν αποζημίωση 40.000 ευρώ.

    Στο μεταξύ, ο εισαγγελέας ζήτησε ποινή φυλάκισης δύο μηνών για επτά στελέχη (τέσσερα από τις RFI και Trenitalia) με την κατηγορία της διατάραξης της εργασίας και της ανάπαυσης, σύμφωνα με το άρθρο 659 του Ποινικού Κώδικα, κατηγορία την οποία αρνούνται.

    Η Σάρα Γκράτσιαντει, μία εκ των δύο συνηγόρων των κατοίκων, έκανε λόγο για δίκη χωρίς προηγούμενο στην Ιταλία και χαρακτήρισε «σημαντικό» ότι η εισαγγελία αναγνωρίζει το πρόβλημα.

    Η ετυμηγορία αναμένεται το φθινόπωρο.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Στο «συρτάρι» οι μειώσεις αντικειμενικών σε 12 δήμους

    Πάγωμα στις αντικειμενικές αξίες αποφάσισε η κυβέρνηση, αφήνοντας στο συρτάρι τις...

    ΠΑΤΡΑ: Αυτός είναι ο οδηγός της μηχανής που σκότωσε την 86χρονη και τραυμάτισε την 8χρονη

    Στον ανακριτή οδηγήθηκε στις 12 το μεσημέρι ο 46χρονος...

    Σεπτέμβριος των μεγάλων αλλαγών στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών και τεχνολογίας

    Θυμίζει έντονα τις μεταγραφές στο ποδόσφαιρο, αλλά η κατάσταση στην...

    Ερχεται η “ΑΑΔΕ” της αγοράς

    Αύριο θα ανακοινωθεί -σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς- ο εκτενής...