Ιδιοκτήτες diesel: Ποια πόλη επιβάλλει πλήρη απαγόρευση από το 2026

    Ημερομηνία:

    Η Ευρώπη εδώ και χρόνια ωθεί τους οδηγούς προς την αγορά νέων, λιγότερο ρυπογόνων αυτοκινήτων, όμως από την 1η Ιανουαρίου 2026 έρχεται ένα νέο, ιδιαίτερα αυστηρό μέτρο που στοχοποιεί αυτή τη φορά τους κατόχους οχημάτων diesel.

    Η αντίστροφη μέτρηση για την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες στην Ευρώπη έχει ήδη ξεκινήσει, καθώς τα καινούργια μοντέλα με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου θα μπορούν να ταξινομούνται μόνο μέχρι το 2035.

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δείξει κατ’ επανάληψη τα τελευταία χρόνια ότι επιδιώκει να αποσύρει σταδιακά τα πετρελαιοκίνητα οχήματα από το οδικό δίκτυο των κρατών-μελών, ανεξάρτητα από τις επενδύσεις που πραγματοποιούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε τεχνολογίες περιορισμού των ρύπων.

    Τώρα, ένα ακόμη σκληρό μέτρο πρόκειται να εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου 2026, και μάλιστα στην ίδια την έδρα της Επιτροπής, στις Βρυξέλλες. Η ρύθμιση είχε εγκριθεί αρχικά, στη συνέχεια ανετράπη, αλλά πρόσφατα το Συνταγματικό Δικαστήριο του Βελγίου αποφάσισε οριστικά ότι πρέπει να τεθεί σε ισχύ.

    Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι οχήματα με κινητήρα diesel προδιαγραφών Euro 5 ή παλαιότερων, βενζινοκίνητα Euro 2 ή παλαιότερα, καθώς και μοτοσικλέτες Euro 3 ή παλαιότερων προτύπων, δεν θα μπορούν να εισέρχονται στο κέντρο της πόλης, δηλαδή στη ζώνη χαμηλών εκπομπών (LEZ).

    Για τα βενζινοκίνητα η εικόνα είναι κάπως ευνοϊκότερη, αφού το πρότυπο Euro 2 έγινε υποχρεωτικό από την 1η Ιανουαρίου 1997. Ωστόσο, το Euro 6 ισχύει μόλις την τελευταία δεκαετία, από την 1η Σεπτεμβρίου 2015, γεγονός που σημαίνει ότι αρκετά σχετικά «νέα» οχήματα μπορεί να επηρεαστούν.

    Οι οδηγοί οφείλουν να ελέγξουν την άδεια κυκλοφορίας του οχήματός τους, ώστε να διαπιστώσουν ποιο πρότυπο εκπομπών πληροί, καθώς ήδη από το 2013 είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν στην αγορά ορισμένα diesel μοντέλα που κάλυπταν τις απαιτήσεις του Euro 6.

    Σε ό,τι αφορά τις κυρώσεις, η παραβίαση των νέων κανόνων θα επισύρει πρόστιμο 350 ευρώ, αν και για το πρώτο τρίμηνο του 2026 θα αποστέλλεται μόνο προειδοποίηση στους παραβάτες.

    Όσοι ιδιοκτήτες οχημάτων που εμπίπτουν στους περιορισμούς επιθυμούν παρ’ όλα αυτά να κινούνται στο κέντρο των Βρυξελλών, θα μπορούν να προμηθεύονται ημερήσιο πάσο αξίας 35 ευρώ, το οποίο θα τους επιτρέπει ελεύθερη μετακίνηση στη LEZ για μία ημέρα χωρίς κίνδυνο προστίμου. Θα υπάρχει όμως ανώτατο όριο, καθώς θα επιτρέπονται έως 24 ημερήσια εισιτήρια τον χρόνο για κάθε όχημα.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Σε διαθεσιμότητα η δασκάλα που κατήγγειλε 6χρονο μαθητή για παρενόχληση – Τι λέει ο πρώην σύζυγός της

    Νέα τροπή πήρε η υπόθεση της 55χρονης εκπαιδευτικού στο Λουτράκι,...

    Black Friday και με Λαϊκό Λαχείο: Μοιράζει μέχρι και 150.000 ευρώ στην ειδική κλήρωση στις 28 Νοεμβρίου

    Λίγες ημέρες απομένουν για την ειδική κλήρωση Black Friday του Λαϊκού Λαχείου, με...

    Ελβετία: Ισπανικό χρυσό κέρμα του 1609 βγαίνει στο σφυρί και αναμένεται να σπάσει κάθε ρεκόρ

    Ένα χρυσό κέρμα του 1609, κομμένο για λογαριασμό του βασιλιά...