Η ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε με δυναμικό τρόπο και αρκετή υποστήριξη από τις κυβερνήσεις, έχοντας όμως ένα βασικό μειονέκτημα. Αφορούσε κυρίως μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα.
<Κάτι μάλλον αναμενόμενο, μιας και μέσα από αυτές τις κατηγορίες είναι προφανές ότι είναι πιο εύκολο για τις εταιρίες να έχουν κάποιο κέρδος από τη νέα και ακριβή τεχνολογία.
Όμως καθώς περνά ο καιρός αρχίζει να γίνεται πιο έντονη η ανάγκη για μικρά και προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κάτι που ήδη έχει γίνει αντιληπτό στην Ευρώπη με το Dacia Sprint να είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα. Αλλά και το γκρουπ VW να ετοιμάζει τα νέα μικρά ηλεκτρικά του μοντέλα για το 2025 το αργότερο.
Σε άλλες αγορές πάντως, εκτός Ευρώπης, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται τέτοιου τύπου αυτοκίνητα, κάτω και από το ψυχολογικό όριο των 10.000 ευρώ.
Μία τέτοια προσπάθεια, και μάλιστα αξιόλογη όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες, είναι το Tata Tiago.ev, ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης για την αγορά της Ινδίας.
Η μπαταρία που χρησιμοποιεί το μικρό Tiago.ev είναι μόλις 19,2 kWh αν και η αυτονομία του είναι αξιοπρεπέστατη, στα 255 χιλιόμετρα.
Υπάρχει πάντως έκδοση με μπαταρία στις 24 kWh ενώ ο on-board φορτιστής είναι στα 3,3 ή στα 7,2 kW. Με αυτή την μπαταρία η αυτονομία φθάνει τα 315 χιλιόμετρα.
Ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς και αποδίδει 75 ίππους και 114 Nm ροπής. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, η Tata ανακοινώνει μόνο το 0-60 χλμ/ώρα, που επιτυγχάνεται σε 5,7 δευτερόλεπτα.
Το Tata απευθύνεται στην Ινδική αγορά, και προφανώς δεν ανταποκρίνεται στα δεδομένα της Ευρώπης. Πάντως δείχνει ξεκάθαρα ότι τα ηλεκτρικά μπορούν να γίνουν πολύ πιο προσιτά, έστω και αν χρειαστεί να περιμένουμε μερικά ακόμα χρόνια στα δικά μας μέρη.