Πίσω στο 1997, ο Ριντ Χέιστινγκς έπαθε κάτι πολύ γνώριμο σε όσους θυμούνται τη δεκαετία των ‘90s. Είχε νοικιάσει μία βιντεοκασέτα, αλλά είχε ξεχάσει να την επιστρέψει. Όταν πια το συνειδητοποίησε, το βίντεο κλαμπ τον χρέωσε 40 δολάρια. Για αυτόν τον πρώην μαθηματικό, ήταν τα καλύτερα χρήματα που ξόδεψε ποτέ. Γιατί αυτή η βιντεοκασέτα έγινε η αφορμή για να ιδρύσει το Netlfix, μια εταιρεία που μετρά σήμερα 220 εκατομμύρια συνδρομητές και διαθέτει κεφαλαιοποίηση περίπου 100 δισ. δολαρίων.
Ποια ήταν η ταινία από την οποία ξεκίνησαν όλα; Όπως είπε ο Χέιστινγκς στους New York Times το 2006, επρόκειτο για το «Apollo 13», με τον Τομ Χανκς.
«Είχα μία μεγάλη χρέωση για την καθυστερημένη επιστροφή του ‘Apollo 13’. Είχα καθυστερήσει να το επιστρέψω και χρωστούσα στο βίντεο κλαμπ 40 δολάρια. Η κασέτα είχε παραπέσει. Ήταν δικό μου το λάθος», θα παραδεχόταν εκ των υστέρων.
Το πρόβλημά του, όμως, ήταν ότι δεν ήθελε να αντιμετωπίσει το… δολοφονικό βλέμμα που θα του έριχνε η σύζυγός του εάν της ομολογούσε ότι αυτή η ασήμαντη αμέλειά του τους είχε στοιχίσει 40 δολάρια.
«Δεν ήθελα να το πω στη γυναίκα μου. Και σκέφτηκα: Θα θέσω σε κίνδυνο την ακεραιότητα του γάμου μου για μία χρέωση καθυστέρησης; Αργότερα, καθώς πήγαινα στο γυμναστήριο, συνειδητοποίησα ότι εκεί ακολουθούσαν ένα πολύ καλύτερο επιχειρηματικό μοντέλο. Μπορούσες να πληρώσεις 30 ή 40 δολάρια τον μήνα και να γυμνάζεσαι όσο λίγο ή όσο πολύ ήθελες».
Αυτή η ιδέα αποτέλεσε τη βάση για το Netflix, το οποίο ο Χέιστινγκς ίδρυσε μαζί με τον επιχειρηματία Μαρκ Ράντολφ στις 29 Αυγούστου του 1997.
Η εταιρεία, που έστελνε στους πελάτες της τα DVD της επιλογής τους μέσω του ταχυδρομείου, μέσα σε χαρακτηριστικούς κόκκινους φακέλους, κέρδισε 239.000 συνδρομητές μόνο τον πρώτο χρόνο της. Ουσιαστικά, οι χρήστες έφτιαχναν μία λίστα με ταινίες που ήθελαν να δουν στο Netlfix.com και η εταιρεία τους έστελνε την επόμενη από τη λίστα τους μόλις επέστρεφαν το προηγούμενο DVD. Με αυτό το μοντέλο, οι συνδρομητές μπορούσαν να κρατήσουν την κάθε ταινία όσο ήθελαν, χωρίς να χρεώνονται παραπάνω από τη μηνιαία συνδρομή τους.
Ο Χέιστινγκς πίστεψε από πολύ νωρίς στη δύναμη του streaming, για αυτό και έδωσε στους συνδρομητές του Netlfix τη δυνατότητα αυτή, ακόμα και σε εκείνες τις «πρωτόγονες» ημέρες του ίντερνετ.
Όμως, η πραγματική επανάσταση του Netlfix ήρθε όταν άρχισε να δημιουργεί τα δικά του, πρωτότυπα προγράμματα. Και ο άνθρωπος που κινούσε τα νήματα δεν ήταν άλλος από τον ελληνικής καταγωγής υπεύθυνο προγράμματος, Τεντ Σαράντο, ο οποίος έγινε συν-διευθύνων σύμβουλος του Netflix μαζί με τον Χέιστινγκς αλλά και ίσως ο ισχυρότερος άνθρωπος στο Χόλιγουντ.