Η Ισπανία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια νέα, ιδιαίτερη τάση που έχει κερδίσει έδαφος στους διαδρόμους των σούπερ μάρκετ. Ειδικά οι μοναχικοί Ισπανοί, που βρίσκονται σε αναζήτηση συντρόφου, φαίνεται να υιοθετούν έναν καινοτόμο, αν και ασυνήθιστο, κώδικα επικοινωνίας βασισμένο στα φρούτα, και πιο συγκεκριμένα στους ανανάδες.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC, αυξάνονται συνεχώς οι Ισπανοί που επισκέπτονται τα καταστήματα Mercadona μεταξύ 7 μ.μ. και 8 μ.μ., στο πλαίσιο μιας ανεπίσημης φήμης πως η επιλογή του φρούτου στο καλάθι τους – με έμφαση στον ανάποδο ανανά – μπορεί να οδηγήσει σε ρομαντική γνωριμία. Η συγκεκριμένη φήμη έχει πυροδοτήσει μια σειρά από ιδιαίτερα περιστατικά στα καταστήματα.
Η ίδια η αλυσίδα σούπερ μάρκετ φαίνεται να αγκάλιασε προσωρινά την τάση, καθώς δημοσίευσε στον επίσημο λογαριασμό της στο TikTok φωτογραφία με έναν ανανά και το σχόλιο: «Ο ανανάς στο ράφι της Mercadona περιμένει να βρεις το ταίρι σου». Ωστόσο, το φαινόμενο απέκτησε διαστάσεις χάους σε ορισμένες περιπτώσεις.
Σε καταστήματα της Μαδρίτης παρατηρήθηκε το φαινόμενο ομάδων εφήβων να κυκλοφορούν με καρότσια χωρίς πρόθεση να ψωνίσουν, ενώ στη Χώρα των Βάσκων, στο Μπιλμπάο, η αστυνομία κλήθηκε να παρέμβει λόγω έντονων σκηνών που δημιουργήθηκαν στο κατάστημα, χωρίς όμως να χρειαστεί τελικά να αναλάβει δράση.
Η εταιρεία, από την πλευρά της, διευκρίνισε πως η τάση δεν προήλθε από την ίδια, αλλά εξελίχθηκε αυθόρμητα, χωρίς την ανάμειξή της. Εντούτοις, υπάρχουν επικριτικές φωνές για το φαινόμενο. Η κοινωνική σχολιάστρια Susana Quadrado, σε άρθρο της στη La Vanguardia, τόνισε πως παρά το χιουμοριστικό χαρακτήρα του «Pineapple-gate», το γεγονός αυτό αναδεικνύει τη δύναμη των κοινωνικών δικτύων να καθορίζουν κοινωνικές συμπεριφορές, μετατρέποντας τους χρήστες σε άθελά τους προαγωγούς συγκεκριμένων τάσεων.