Το γαλλικό μοντέλο που για 20 χρόνια (1955-1975) βρισκόταν στην παραγωγή, έχοντας το ψευδώνυμο «Βάτραχος» αποτέλεσε ένα από τα χαρακτηριστικότερα στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ για πολλούς αποτελεί και ένα από τα ομορφότερα για τη Citroen.
Πλέον, το ιστορικό όχημα επιστρέφει και πάλι στο προσκήνιο, χάρη στην Electrogenic, μία εταιρεία με έδρα το Oxfordshire της Μεγ. Βρετανίας, η οποία ειδικεύεται στις μετατροπές κλασσικών μοντέλων σε αμιγώς ηλεκτρικά. Στο παλμαρέ της υπάρχουν ήδη μοντέλα όπως η Jaguar E-Type, το Volkswagen Beetle και η Rolls-Royce Silver Shadow, ενώ σύμφωνα με τον συνιδρυτή της φίρμας, Steve Drummond, στόχος της συγκεκριμένης μετατροπής ήταν να διατηρηθούν τα ίδια στοιχεία με το αρχέτυπο μοντέλο, όπως η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και το μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα.
Κοιτώντας την εξωτερική εμφάνιση της ηλεκτρικής DS, τίποτα σχεδόν δεν έχει αλλάξει, πέραν της απουσίας των εξατμίσεων και της παρουσίας του διακριτικού λογότυπου «DS EV Electronique». Την ίδια εικόνα αντικρίζει κανείς και στα εντός της καμπίνας, όπου κυριαρχούν οι δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα και το μονόμπρατσο τιμόνι.
Αυτό που είναι εντελώς διαφορετικό είναι φυσικά ο κινητήρας. Εδώ δεν υπάρχει ο τετρακύλινδρος των 2,0 λίτρων, αλλά ένα ηλεκτρικό μοτέρ Hyper9 με ισχύ 90 kW (122 PS) και 235 Nm ροπής που κινεί τους εμπρός τροχούς, μέσω ενός παραδοσιακού χειροκίνητου κιβωτίου, με τον επιλογέα τοποθετημένο επάνω στο τιμόνι.
Παρόν δίνει φυσικά και η μπαταρία των 48,5 kWh, που σύμφωνα με την Electrogenic, μπορεί να προσφέρει σε ρεαλιστικές συνθήκες αυτονομία 225 χλμ. Χάρη στον ενσωματωμένο φορτιστή των 29 kW, για το 100% της μπαταρίας χρειάζονται δύο ώρες, ενώ προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί και σύστημα «Range Extender» που αυξάνει την αυτονομία πάνω από 322 χλμ.
Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο της ηλεκτρικής Citroen DS είναι η διατήρηση της τεχνολογίας φώτων κατευθυνόμενης δέσμης, αλλά κυρίως της υδροπνευματικής ανάρτησης σε όλους τους τροχούς που πέραν της άνεσης, διατηρούσε σταθερό το ύψος του αυτοκινήτου. Μάλιστα τη θέση της θορυβώδους μηχανικής αντλίας έχει πάρει μία ηλεκτρική και εντελώς αθόρυβη.