flamis.gr

Και τώρα… πόλεμος: Οι κατασκευαστές δεν βλέπουν με καλό μάτι το πρόγραμμα «Fit for 55» της ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε μόλις πριν δύο μέρες τις προτάσεις της για τη μείωση των εκπομπών ρύπων με βάση τις οποίες μέχρι το 2035 σταματά η πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. 

Και αυτό διότι με βάση τις προτάσεις αυτές, προτείνεται μηδενισμός των εκπομπών CO2 από καινούργια αυτοκίνητα έως το 2035 και μείωση κατά 55% των εκπομπών CO2 έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021, αυξάνοντας έναν προηγούμενο στόχο μείωσης κατά 37,5% έως το τέλος της δεκαετίας.

Οι προτάσεις αυτές δεν έφτασαν και με τον καλύτερο τρόπο στα αυτιά των κατασκευαστών, οι οποίο παρά το γεγονός ότι επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση, δεν θέλουν να βάλουν «τίτλους τέλος» στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ή τουλάχιστον να το βάλουν τόσο γρήγορα.

Έτσι, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία τονίζει πως τα μέλη της επενδύουν ήδη σε νέες τεχνολογίες και έχουν δεσμευτεί να μηδενίσουν τις εκπομπές ρύπων έως το 2050. Ωστόσο, η απαγόρευση κυκλοφορίας των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες σε τόσο βραχύ χρονικό ορίζοντα δεν είναι κάτι εφαρμόσιμο καθώς ακόμη δεν έχουν εξασφαλιστεί όλες εκείνες οι προϋποθέσεις για αποκλειστική χρήση οχημάτων μηδενικών ρύπων.

Σχετικά, ο πρόεδρος του ACEA και CEO της BMW, o Oliver Zipse, είπε πως η πρόταση της ΕΕ προϋποθέτει την μεγάλη αύξηση ζήτησης (=πωλήσεων) των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσα σε ένα πολύ βραχύ χρονικό διάστημα. Πρακτικά ο στόχος αυτός δεν είναι εφικτός. Ο ACEA επισημαίνει επίσης πως η αναφορά της ΕΕ σε 3,5 εκατ. σημεία φόρτισης μέχρι το 2030 δεν καλύπτει τους στόχους που βάζει η ΕΕ, καθώς μια μείωση των εκπομπών CO2 κατά 50% το 2030 θα απαιτούσε περίπου 6 εκατ. σημεία φόρτισης.

Επιπλέον, σημαίνονται στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν σε ανύποπτο χρόνο επισημάνει με πολλούς τρόπους πως τα EV είναι ακόμη πολύ ακριβά για τον μέσο ευρωπαίο καταναλωτή, παράγοντας εξαιρετικά καθοριστικός.

Την ίδια στιγμή, είναι βέβαιοι πως οι «τίτλοι τέλους» στα συμβατικά αυτοκίνητα θα κοστίσει χιλιάδες θέσεις εργασίας, κάτι που οι χώρες με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες θα κληθούν να αντιμετωπίσουν ως κοινωνικό αλλά και οικονομικό πρόβλημα.

Comments are closed.