Στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας βρίσκονται ακόμα στο σημείο που σημειώθηκε ητραγωδία με τον 40χρονο επισμηναγό, διεξάγοντας, με τη βοήθεια προβολέων, την έρευνά τους, που θα φωτίσει τα αίτια γύρω από τη συντριβή του αεροσκάφους.
Ήταν η τελευταία πτήση του επισμηναγού με το T2
Όπως μετέδωσε, το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του OPEN, στην Καλαμάτα, σήμερα το πρωί, εξελίσσονταν μία γιορτή η οποία, όμως, δυστυχώς μετατράπηκε σε τραγωδία. Μάλιστα, όλα έγιναν μπροστά στα μάτια της οικογένειας του 40χρονου πιλότου. Αυτή θα ήταν η τελευταία πτήση με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους Τ2 για τον επισμηναγό. Για τον λόγο αυτό, μάλιστα, είχε κληθεί και η οικογένειά του -η σύζυγος και τα δύο παιδιά του- να είναι στη μονάδα προκειμένου να παρακολουθήσουν αυτή την τελευταία πτήση. Στη συνέχεια, ο πιλότος θα μεταθέτονταν στα Τ6 αεροσκάφη.
Ξαφνικά, οι δικοί του άνθρωποι έχασαν από τα μάτια τους το αεροσκάφος του επισμηναγού και, λίγο αργότερα, είδαν την πυκνή στήλη καπνού να υψώνεται στον ουρανό. Κατάλαβαν αμέσως τι είχε συμβεί και, μαζί με σύσσωμη τη μονάδα, κινητοποιήθηκαν προς το σημείο που έπεσε το αεροσκάφος για να δουν εάν μπορούν να βοηθήσουν τον άτυχο 40χρονο. Ωστόσο, ο επισμηναγός βρέθηκε νεκρός, δεμένος στο κάθισμά του, λίγα μόλις μέτρα από το σημείο του αεροσκάφους.
Πρόκειται για δύσκολες ασκήσεις
Η Γεωργία Γαραντζιώτη μίλησε με αεροπορικές πηγές για να της εξηγήσουν τις πιθανές συνθήκες υπό τις οποίες συνέβη το δυστύχημα. Σύμφωνα με τα όσα της είπαν, ήταν μία πτήση συντήρησης του εκπαιδευτή, ωστόσο δεν επρόκειτο για μία άσκηση ρουτίνας καθώς, την περίοδο των εορτών, όταν λείπουν οι Ίκαροι, συμβαίνει οι εκπαιδευτές να κάνουν συντήρηση στις επιχειρησιακές τους ικανότητες ώστε, εάν δυνητικά απαιτηθεί, να είναι ετοιμοπόλεμοι. Πρόκειται για μία άσκηση υποστήριξης που αφορούσε την προσβολή αεροδρομίου σε μεσαίο και χαμηλό ύψος.
Πρόκειται για δύσκολες ασκήσεις που γίνονται σε ρεαλιστική βάση, πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος του ατυχήματος και σύμφωνα με τους γνώστες, γίνονται υπό τις συνθήκες ακριβώς που θα χρειαστεί κανείς να πολεμήσει.
Τι λένε οι εμπειρογνώμονες για τα αίτια
Ειδικοί αναλυτές στη διερεύνηση αεροπορικών δυστυχημάτων σημειώνουν ότι, για την τραγωδία στην Καλαμάτα, υπάρχουν δύο ενδεχόμενα: είτε επρόκειτο για μηχανική βλάβη, που οδήγησε στη συντριβή, είτε για λάθος εκτίμηση του χειριστή.
Όπως τονίζουν συγκεκριμένα, αυτές οι ασκήσεις έχουν μεγάλη κλήση και πολλά G. Αν κανείς υπερβεί τα μέγιστα επιτρεπτά G της άσκησης, ενδέχεται το αεροσκάφος να έχει απώλεια στήριξης. Λόγω του ύψους, ο επισμηναγός υπάρχει περίπτωση να μην πρόλαβε να εκτιναχθεί, ώστε να εγκαταλείψει το αεροσκάφος.
Επίσης, λόγω της υπέρβασης των G υπάρχει περίπτωση να υπήρξε κάποια βλάβη, είτε στην άτρακτο, είτε στα πηδάλια, είτε στο φτερό. Όλα αυτά τα ενδεχόμενα θα ερευνηθούν από την αρμόδια επιτροπή του Ενικού Επιτελείου Αεροπορίας.
«Έφυγε ο άγγελός μου, ήταν άδικο να γίνει έτσι» – Συγκινεί η αδελφή του νεκρού επισμηναγού
Στη θλίψη έχει βυθιστεί η οικογένεια του 40χρονου πιλότου, που έχασε τη ζωή του όταν συνετρίβη εκπαιδευτικό αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας στην Καλαμάτα.
Μιλώντας στο Mega, η αδελφή του επισμηναγού μετέφερε πως η οικογένεια έχει χάσει την γη κάτω από τα πόδια της μετά την απώλεια του δικού τους ανθρώπου.
Ήταν στο (αεροδρόμιο) η σύζυγός του και τα παιδιά. Ήταν η τελευταία πτήση για να φύγει διακοπές με την οικογένεια του. Θα έφευγε απλά για Κρήτη επειδή είναι από εκεί η σύζυγός του, να περάσουν Πρωτοχρονιά. Είχε νομίζω πάνω από τρεις χιλιάδες ώρες πτήσης. Ήταν ένα εξαιρετικό παιδί», είπε.
«Έφυγε ο άγγελός μου, έφυγε το παιδί μου. Ήταν άδικο να γίνει έτσι… ήταν πολύ άδικο. Πολύ νέος άνθρωπος. Ένα πολύ νέο παλικάρι που δυστυχώς έφυγε πολύ άδοξα. Έχει δύο μικρά παιδάκια», πρόσθεσε.
Την πτήση παρακολουθούσαν η σύζυγος με τα παιδιά του
Η σύζυγος και τα δύο παιδιά του 40χρονου, όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, τον περίμεναν σε κοντινό σημείο για μία μικρή «γιορτή» καθώς αυτή ήταν η τελευταία πτήση που θα εκτελούσε με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους, καθώς είχε λάβει μετάθεση σε άλλη Μοίρα.
Το Τ-2E Buckeye, ωστόσο, κατέπεσε κατά την επιστροφή του, μισό ναυτικό μίλι βορειοδυτικά του αεροδρομίου της Καλαμάτας στο χωριό Άρι στην περιοχή Μακρομάνη.
Οι ακριβείς συνθήκες υπό τις οποίες σημειώθηκε η τραγωδία παραμένουν αδιευκρίνιστες, ενώ ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες κάνουν λόγο για έκρηξη που οδήγησε σε διασκορπισμό των συντριμμιών του αεροσκάφους στην ευρύτερη περιοχή.
Τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις
Με απόφαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια κηρύσσεται τριήμερο πένθοςστις Ένοπλες Δυνάμεις -από σήμερα Τετάρτη έως και την Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου. Το αεροσκάφος ανήκε στην 363η Μοίρα Εκπαίδευσης Αέρος της 120ής Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος.