Καλάθι του νοικοκυριού: Αυξάνονται τα προϊόντα και οι περιπτώσεις μείωσης τιμών

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Το «φράγμα» των 1000 μοναδικών κωδικών προϊόντων αναμένεται να σπάσουν σήμερα στο “καλάθι του νοικοκυριού” οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ και οι επιχειρήσεις που εφαρμόζουν το μέτρο. Οι σχετικές λίστες που κοινοποίησαν ήδη από χθες το βράδυ στην ειδική πλατφόρμα του υπ. Ανάπτυξης έχουν διευρυνθεί, έπειτα απ’ τις  προσθήκες νέων κατηγοριών στις οποίες προχώρησε την περασμένη Παρασκευή το υπουργείο (σσ “γλυκαντικές ουσίες” κατάλληλες για διαβητικούς, όπως η στέβια, και προϊόντα βρώμης), τις επεκτάσεις υφιστάμενων, όπως τα “κατεψυγμένα λαχανικά” και τις συγχωνεύσεις άλλων.

    ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

    Παράλληλα φαίνεται απ’ τα προκαταρκτικά στοιχεία που κοινοποίησε χθες το βράδυ ο υπ. Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης πως αυξάνεται το ισοζύγιο των προϊόντων των οποίων η τιμή ακολουθεί πτωτική πορεία έναντι αυτών που παρουσιάζουν αυξήσεις.

    Συγκεκριμένα από τα 816 προϊόντα με τη χαμηλότερη τιμή ανά κατηγορία ανά αλυσίδα, τα 192 μειώθηκαν, τα 43 αυξήθηκαν ενώ τα υπόλοιπα διατηρούν την ίδια τιμή. Αναλυτικότερα στοιχεία αναμένεται να δοθούν σήμερα στη δημοσιότητα, μετά και την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάρτησης και των τελευταίων λιστών νωρίς το πρωί.

    Τόσο το γεγονός ότι οι κωδικοί των προϊόντων που συμμετέχουν στη λίστα αυξάνονται, όσο και το ότι καταγράφεται μία τάση αποκλιμάκωσης των τιμών σε προϊόντα της λίστας λόγω των προσφορών δείχνουν ότι το “καλάθι” πλέον αρχίζει να “εργαλειοποιείται” απ’ τις αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ αυξάνοντας λίγο περισσότερο τον ανταγωνισμό. Κι αυτό καθώς φαίνεται απ’ τη διαχείριση του μέτρου που οι ίδιες κάνουν τις τελευταίες εβδομάδες στην προσπάθεια να διατηρήσουν τη σύνδεση τους με τον καταναλωτή και παράλληλα να εμφανίσουν το επικοινωνιακό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

    DEAR SANTA – COFFEE ISLAND

    Γι αυτό εξάλλου και τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται και το εξής φαινόμενο. Μετά την αρχική κοινοποίηση των λιστών κάθε Τετάρτη πρωί και αφού αυτές έχουν αναρτηθεί στην ειδική πλατφόρμα, η πλειοψηφία των αλυσίδων προχωρούν σε τροποποίηση τιμών μέσα στην ημέρα (σσ η νομοθετική ρύθμιση τους δίνει τη δυνατότητα μόνο της μείωσης) σε ορισμένους ιδιαίτερα ταχυκίνητους κωδικούς προϊόντων. Η μέρα επίσης δεν είναι τυχαία, αφού οι αλυσίδες συνεχίζουν στην πλειοψηφία τους να δημοσιοποιούν κάθε Πέμπτη το νέο φυλλάδιο προσφορών.

    Αυτό γίνεται κυρίως σε προϊόντα είτε ιδιωτικής ετικέτας, στα οποία οι αλυσίδες έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους αλλά και έλεγχο σε κόστος, αποθέματα κοκ είτε σε προϊόντα για τα οποία έχει υπάρξει ήδη συμφωνία με τον προμηθευτή για συγκεκριμένες προσφορές.

    Οι αλυσίδες με ιδιωτική ετικέτα πάντως εξακολουθούν να έχουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη συνολική αξία του «καλαθιού» που παρουσιάζουν. Δεν είναι τυχαίο πως σταθερά συγκεκριμένη αλυσίδα hard discounter εξακολουθεί να παρέχει το πιο φθηνό σε αξία καλάθι ενώ τις τελευταίες εβδομάδες αλυσίδες που χρησιμοποίησαν στην αρχή πολλά επώνυμα προϊόντα, πλέον να κάνουν στροφή κι αυτές προς την ιδιωτική ετικέτα. Γι αυτό επίσης δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως το ακριβότερο “καλάθι” παρουσιάζουν σήμερα εταιρείες που δεν διαθέτουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπως είναι οι δύο ψηφιακές πλατφόρμες και το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ που εφαρμόζουν το μέτρο!

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Νεκρός 55χρονος από πνιγμό στο γιορτινό τραπέζι

    Την τελευταία του πνοή άφησε ένας άνδρας το απόγευμα...

    Επίδομα ανεργίας: Εντός των πρώτων μηνών του 2025 ξεκινά η πιλοτική εφαρμογή του – Περισσότερα κίνητρα για εργασία

    Tίθεται σε πιλοτική εφαρμογή το νέο επίδομα ανεργίας. Tο πιλοτικό πρόγραμμα υλοποιείται έπειτα...

    ΟΠΕΚΕΠΕ: Ποιες ενισχύσεις θα πληρωθούν τέλη Ιανουαρίου µε αρχές Φεβρουαρίου του 2025

    Καθυστερούν και άλλο οι καταβολές των ενισχύσεων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στους...
    Best Shop