Καλάθι του νοικοκυριού: «Μπαίνουν» αλεύρι και όσπρια, «βγαίνουν» αναψυκτικά και νερό

    Ημερομηνία:

    Για την επόμενη εβδομάδα, όπως όλα δείχνουν, πηγαίνει η ολοκλήρωση της ρύθμισης βάσει της οποίας το «καλάθι του νοικοκυριού» θα έχει το θεσμικό πλαίσιο προκειμένου να εφαρμοστεί. Την ώρα που στο υπ. Ανάπτυξης σβήνουν και γράφουν το κείμενο της ρύθμισης προκειμένου αφενός να ικανοποιήσουν αιτήματα κλάδων σε ότι αφορά τη συμπερίληψη βασικών προϊόντων που δεν βρέθηκαν στην αρχική λίστα που σχηματίστηκε, τα βλέμματα όλων στρέφονται στη γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, χωρίς το «πράσινο φως» της οποίας θα προκληθεί τεράστιο πρόβλημα στην αγορά.

    Είναι χαρακτηριστικό πως ήδη βιομηχανίες σκέφτονται πολύ σοβαρά να προσφύγουν έναντι οποιασδήποτε απόφασης ή πρακτικής που αποκλείει ή λειτουργεί υπέρ συγκεκριμένων προϊόντων ή κατηγορίας προϊόντων δημιουργώντας στρεβλώσεις στην αγορά.

    Σε κάθε περίπτωση πηγές απ’ το υπουργείο Ανάπτυξης επισημαίνουν πως η νομοθετική ρύθμιση, η οποία θα κατατεθεί στη Βουλή με τη μορφή τροπολογίας σε κάποιο απ’ τα επόμενα νομοσχέδια θα θωρακίζει νομικά το «καλάθι του νοικοκυριού» ώστε αυτό να λειτουργήσει και να βάλει φρένο στον καλπάζων πληθωρισμό και τις διαρκείς ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά πλήττοντας ακόμα περισσότερο τα φτωχά νοικοκυριά.

    Οι μέχρι τώρα ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν τα εξής:

    Φλίγκος

    -στόχος είναι να τεθεί σε λειτουργία το «καλάθι του νοικοκυριού» μέσα στην πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου

    -Η ισχύς του μέτρου θα είναι τουλάχιστον μέχρι την άνοιξη ενώ θα υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο παρατάσεων.

    -ο αριθμός των προϊόντων του καλαθιού θα παραμείνει ως έχει αν και εξετάζεται να ενταχθούν σε αυτά το αλεύρι για όλες τις χρήσεις και τα όσπρια. Εφόσον συμβεί αυτό, οι ίδιες ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν πως θα βγουν απ’ τη λίστα τα αναψυκτικά και το εμφιαλωμένο νερό, προϊόντα που λόγω του υψηλού ανταγωνισμού και των εκτεταμένων προσφορών έχουν ανατιμηθεί σε μικρότερο βαθμό.
    -Σε ο,τι αφορά τη λίστα των προϊόντων, στόχος του υπ. Ανάπτυξης είναι να είναι εφικτή με απλές διαδικασίες (πχ με υπουργικές αποφάσεις) η τυχόν τροποποίηση της στο μέλλον. Κάτι που θα βοηθήσει κυρίως σε περιόδους εποχικότητας (πχ γιορτές Χριστουγέννων, Κούλουμα κοκ).

    Υπενθυμίζεται πως κάθε σούπερ μάρκετ με τζίρο 90 εκατ. ευρώ, με βάση τη ρύθμιση που ετοιμάζεται, θα υποχρεούται να δηλώνει το «καλάθι του νοικοκυριού» στην ψηφιακή πλατφόρμα eκαταναλωτής, όπως εξάλλου γίνεται σήμερα με όλα τα βασικά αγαθά. Και αυτό προκειμένου αφενός να διευκολυνθούν οι καταναλωτές στην έρευνα αγοράς αλλά και τα στελέχη και η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης προκειμένου να δουν που θα χρειαστούν παρεμβάσεις ώστε να έχει αποτέλεσμα το μέτρο.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Σήμα για θερινό ράλι τιμών ρεύματος στην ΝΑ Ευρώπη – Η Κομισιόν ενεργοποιεί task force για τις στρεβλώσεις στην αγορά

    Ενδείξεις για νέο γύρο ανατιμήσεων στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης κατά τη διάρκεια του...

    Λένα Ζευγαρά: Η οργισμένη απάντησή της για το πανό στο ΣΕΦ με τη φωτογραφία της

    Την αντίδραση της τραγουδίστριας Λένας Ζευγάρα προκάλεσε πανό με το πρόσωπό της που...

    Το American Dream της Μαρίας Μπεκατώρου ΦΩΤΟ

    Η Μαρία Μπεκατώρου επισκέφθηκε τη Νέα Υόρκη, έκανε τις βόλτες της στα πιο...

    Αυτοί είναι οι 10 καλύτεροι και οι 10 χειρότεροι Δήμοι στην χώρα! ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ

    Ηχηρό ράπισμα για τις δημοτικές αρχές αποτελούν τα ευρήματα...